Ga naar het forum
Meldingen
Alles wissen

NL 10 semiblufcheckraise met second pair en backdoordraws

3 Berichten
2 Gebruikers
0 Reacties
436 Weergaven

hey horror, weer wat werk voor je

community hier is het volledig oneens met oordeel van een engelse HJ ( voor reacties zie mijn blog) Is dat checkraisen met backdoors en 2nd en third pair nu echt zo retarted als iedereen hier lijkt te denken? want ben eigenlijk geneigd judge hier toch ook wat credit te geven ( neem aan dat judges niet random worden geselecteerd via loting ofzo ;) )

was going for a bluffcheckraise here, probably should have gone into check-calling range, or is it ok to have this in check-raising range like line I took.
guess i had to much showdownvalue here and could not make worse fold
Button ($19.29)
SB ($11.95)
Hero (BB) ($10.05)
UTG ($8.85)
UTG+1 ($18.01)
MP1 ($13.96)
MP2 ($17.31)
MP3 ($10.67)
CO ($7.38)

Preflop: Hero is BB with 10, Q
5 folds, CO raises to $0.30, 2 folds, Hero calls $0.20

Flop: ($0.65) 2, K, 10 (2 players)
Hero checks, CO bets $0.30, Hero raises to $0.97, 1 fold

Total pot: $1.25 | Rake: $0.06

Results below:

Spoiler

Hero didn't show 10, Q.

reactie judging: Hi,

I think c/r flop is fine. he is going to c-bet most of his pre-flop raising range and middle pair decent kicker is ahead . He would also likely rather call his draws than 3-bet so you don´t get blown off your hand and you can always pick up Q/T/ flushdraw on the turn which improves your hand.

That also allows you to c/r wider range for value.

https://www.pokerstrategy.com/forum/thread.php?threadid=320388

ps: post soms ook in engels forum omwille van snelle respons; niet omdat ik jou advies niet op prijs zou stelle hoor. Anders had ik dze hier ook niet gepost

Beantwoorden
Citeren
2 reacties

Er zijn argumenten pro en contra te vinden. Wat de EN judge zegt houdt zeker steek, maar volgens mij hoef je dit niet toe te passen op nl10 waar het merendeel van de spelers gewoon schrijnend slecht is. Het is goed dat je de principes beheerst voor later, maar het is niet de moeite om ze al te gebruiken imo.

2nd pair met BDFD is een goede hand om in je c/c range te hebben omdat je er vaak verder mee kan op de turn, dus zelfs al kan het lonen om die ook af en toe in je c/r range te steken zou ik hem toch vaker gewoon callen.

Beantwoorden
Citeren
_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

:) thx hier ben ik dus wel wat mee

is niet mijn bedoeling om hele leven op micro's te blijven, dus ben inderdaad wat aan het oefenen voor als ik hoger kom dan NL10
play komt trouwens uit weazel vid, toch bedoeld voor micro's

hopelijk duurt dat niet te lang vooraleer ik hoger speel
thx

Beantwoorden
Citeren