Ga naar het forum
Meldingen
Alles wissen

NL 20 - Aa

13 Berichten
6 Gebruikers
0 Reacties
421 Weergaven
dopiejopie88
PokerStrategist

call ik hier de river tegen deze vis (WTS - 61), of kan ik er vanuit gaan dat villian hier nooit zonder Jx handje gaat betten?

Pacific $20.00 No Limit Hold'em - 8 players - View hand 1787370
DeucesCracked Poker Videos Hand History Converter

MP2: $12.51 - VPIP: 38, PFR: 21, 3B: 11, AF: 2.3, Hands: 73

Pre Flop: ($0.30) Hero is BTN with A :diamond: A :heart:
3 folds, MP2 raises to $0.52, 1 fold, Hero raises to $1.50, SB calls $1.40, 1 fold, MP2 calls $0.98

Flop: ($4.70) 6 :heart: J :spade: 6 :club: (3 players)
SB checks, MP2 checks, Hero bets $2.50, SB folds, MP2 calls $2.50

Turn: ($9.70) J :heart: (2 players)
MP2 checks, Hero checks

River: ($9.70) 2 :heart: (2 players)
MP2 bets $4.25, Hero calls $4.25

Beantwoorden
Citeren
12 reacties
KillBZ
Oldschool Grinder

Preflop zou ik naar 1,75/80 raisen dus 3,5x de OR.

Flop betsize is wel oké, kan mss ietsjes groter. like 3$

Turn tja nare kaart.

Denk dat 3 way nooit gefloat gaat worden op dit board, dus dat villian zn range bestaat uit 99, TT, Jx, QQ, KK, AA.

Nou verwacht ik niet dat 1 van die handen die geen Jx is ooit zijn hand hier op de river in een bluf gaat veranderen, omdat hij alleen door beter gecalled kan worden. Zeker ook gezien zijn size fold ik hier. ( 1/2 pot = valuebet 90% van de keren )

Beantwoorden
Citeren
fortunewheel
PokerStrategist

bet 1/2 pot turn en CF rivers. zelf onmiddelijk de turn checken , sjah dan geef je eigenlijk op en maak je het jezelf wel heel moeilijk op de river

Beantwoorden
Citeren
KillBZ
Oldschool Grinder

fortunewheel, ik zou je aanraden om allereerst de posts van andere mensen te lezen, waarna te reageren. Daarnaast graag je post onderbouwen.

Beantwoorden
Citeren
fortunewheel
PokerStrategist

no offence Kill maar err als je mijn post niet begrijpt dan weet ik het ook niet meer hoor. Bet/fold turn omdat je vaak de beste hand zult hebben en als je gecalled wordt kan je nog steeds evalueren op rivers. Onmiddelijk in dubbel check modus gaan is hier zwak omdat hij absoluut mindere PP kan hebben.

Wat is het plan als je de turn terugchecked? LOL potcontrol? Als je dan toch van potcontrol houdt kan je in positie veel en veel beter zelf de turn betten en de river folden vs een bet ipv. herocalls te maken op rivers na de turn te checken ( je bepaalt immers zelf je prijs op de turn en tegen riverbets fold je)

Bet/fold turn is bijna altijd voor value en om je hand te beschermen en om eventueel nog rivers te betten in positie of simpelweg terug te checken.

in alle sportiviteit reageer ik op je ' vermaning' : LOL je capped z'n range op Jx en enkele PP. dan is de turn checken echt slecht want je hebt best nog value te halen én je maakt het zo veel makkelijker om je river te spelen. Je fold als villain de river donkt tenzij het een belachelijk kleine bet is natuurlijk.

Ik zou hier zelfs makkelijk de turn durven betten voor 2/3 en als ie de river checkt een blockbetachtig iets betten , wsl zo rond 1/3 pot. Tegen microstakes spelers wil je toch maximaliseren wat value betreft. De turn checken doet dat allezins niet. Tenzij z'n range enkel Jx is wat je zelf zei dat het niet was. Z'n range is wijd genoeg imo. ALs je alle PP combo's die je hem toewijst optelt vs Jx dan spreekt het voor zich. Wsl kan hij hier zelfs 77 33 44 hebben als je villain z'n belachelijke stats ziet.

Misschien geen slecht plan om het concept van turncards te bet/folden wat vaker te introduceren? Iedereen grijpt véél te vaak terug nr check/call moves in positie wat echt overgewaardeerd is en op de microstakes in positie naar alle waarschijnlijkheid een gigantische leak is.

Je hoeft me niet te geloven ofzo ik dring niets op.

Straf dat je me zo op m'n plaats zet want ik denk dat ik toch heel duidelijk was.

Je bet de turn voor value/protection en eventueel een free showdown.

Beantwoorden
Citeren
fortunewheel
PokerStrategist

Oorspronkelijk gepost door KillBZ
fortunewheel, ik zou je aanraden om allereerst de posts van andere mensen te lezen, waarna te reageren. Daarnaast graag je post onderbouwen.

hier ging m'n bovengaande post om :)

Beantwoorden
Citeren
ssacr
Poker Player

Praten jullie niet langs elkaar heen? Ik zie Kill alleen zeggen "nare kaart"verder niet meer dan dat je niet snel gefloat zal worden. Had wat mij betreft wel wat explicieter mogen zijn. Persoonlijk ben ik het Fortunewheel eens dat je je met een check op de turn jezelf in een enorm lastige positie brengt, zeker betten hier imo. River bij een donkbet folden of check behind.

Beantwoorden
Citeren
KillBZ
Oldschool Grinder

Beste Fortunewheel,

Allereerst is mijn post niet bedoeld omdat ik mening niet respecteer of omdat je een andere mening geeft dan mij.
De reden dat ik je een onderbouwing vraag is omdat je posts nu ingaan op dingen die ik al heb benoemd en als het een andere richting op is dan mij dan heb je daar geen onderbouwen/argument richting een andermans post. Daarom vroeg ik je of je mijn post las/wou lezen en of je dan via die weg een onderbouwing bij je antwoord wou geven.

Zoals je het nu gedaan hebt is het veel handiger omdat bijvoorbeeld de OP en mensen die naar deze hand kijken een discussie kunnen volgen. Discussies zijn hartstikke goed, en jij ik en de rest leert daar van. Zeker in poker is er altijd ruimte voor verschillende lines.

Om op je bijgaande post te antwoorden :

De reden dat ik de range van villian op Jx 6x en PP zet is omdat we op de flop 3 way zitten.
Zeker op NL20 verwacht ik niet dat er ooit gefoat word zonder dat men een hand heeft die showdown value heeft, Ax daar niet bij genomen. Over het algemeen denk ik al niet dat dit gebeurd en al helemaal niet op NL20.
Dus wat is zijn range dan wss wel? PP Jx 6x...

Graag zou ik weten op welek range jij hem zet.

Nu valt op de turn een J.. Tegen die range die ik net noemde..
Lopen we achter op Jx en 6x. Welke Pairtjes gaan callen als je hier valuebet? Ik denk aangezien het 3 way actie is op de flop maybe QQ KK maar voor de rest niet.
Denk zelfs eerlijk gezegd dat ze die folden/zouden moeten folden.

Dus kunnen we tegen die range valuebetten? Nee.

River.. Lijkt idd erg weak om te check/folden.. Maar we hebben die range.. Jx en 6x beat ons.. welke PP gaan ooit hun hand hier in een bluf veranderen? miss 22-55.. Denk eerlijk gezegd dat die de flop al vaak folden en het is een heel klein deel van zijn range..

Ik denk dat je gelijk hebt dat mensen vaak op de turn check/callen en dat bet/fold op de turn vaak zo slecht nog niet is, maar op een dubbel paired board ben ik het niet met je eens.

Voor de rest vind ik het vrij onbehoorlijk dat je de woordjes LOL imo zo vaak als spottend gebruikt, en het getuigd naar mijn idee niet echt van respect. Wederzijds respect en discussie op het forum is ideaal, maar laten we dit dan ook allemaal nastreven.

Groet.

Killbz

Beantwoorden
Citeren
fortunewheel
PokerStrategist

ik gebruik LOL niet in een spottende manier. excuses. vond het gewoon een grappige inconsistentie. Mijn ego in poker is haast onbestaande geloof me vrij. Had zelfs niet gezien dat het 3 way was LOL :)

nu ja een 38 vpip vis met geen speciaal agressieve postflop stats. dan nog bet ik de turn als ie checked. om al de redenen die ik al heb vermeld en omdat ik idd geloof dat hij met PP zoals 77 88 99 TT kan callen. En aangezien het 3 way is check ik rivers behind als het effe kan en easy fold als hij bet op rivers. vanzelfsprekend fold ik turns als hij check raised ofzo

Beantwoorden
Citeren
KillBZ
Oldschool Grinder

No problem.

Ik agree met je dat tegen deze speler bet/fold turn ook geen slechte play is. Niet zozeer om zijn 38/21 stats maar om zijn 61% WTSD. Had dat over het hoofd gezien. Tegen merendeel Nl10 spelers tho... ;)

Beantwoorden
Citeren
ssacr
Poker Player

blunder hier, zag over het hoofd dat het dubbel paired is. Hier check ik ook. Multitasking...

Beantwoorden
Citeren

Tegen zo een fish lijkt me een bet for free showdown wel handig op de turn. Omdat hij any pair wss nog callt. Dus bet turn halfpot en check behind river lijkt me het beste.

Vs een speler die wat meer solid speelt/niet zo hoge wtsd is het een easy check behind op de turn...

In beide gevallen een fold op de river wanneer ze uitbetten.

Beantwoorden
Citeren
elderwon
PokerStrategist

Volgens mij zitten er helemaal net veel 6-en meer in zijn range door het preflop spel.
Ben het meer eens met fortunewheel. 3-way is volgens mij zelfs een argumen om meer uit te gaan van hoge pockets dan iets anders. Het enige wat je beat op de turn zijn AJ waartegen je al serieus wat blockers hebt.
Ik vind de turn check eerder bluffinduce. Op NL20 zijn er een hele hoop spelers die na een check op de turn de river betten met air.
Temeer daar de turn een flushdraw geeft zou ik nog eerder aan betten denken (niet dat er zoveel FD in zijn range zitten :) maar soit, met dit soort stats mag je je aan veel verwachten)

Beantwoorden
Citeren