Ga naar het forum
Meldingen
Alles wissen

Nl 20 - Aa

6 Berichten
5 Gebruikers
0 Reacties
228 Weergaven
dopiejopie88
PokerStrategist

wat doe ik hier pf? maak ik het gewoon 3x zijn sizing, of maak ik het hier liever 1,60$ oid. wat doe ik vervolgens na zijn check-raise op de flop?

Pacific $20.00 No Limit Hold'em - 9 players - View hand 1831141
DeucesCracked Poker Videos Hand History Converter

UTG+2: $29.32 - VPIP: 19, PFR: 10, 3B: 2, AF: 2.7, WTS: 22, Hands: 180

Pre Flop: ($0.30) Hero is BTN with A :spade: A :club:
2 folds, UTG+2 raises to $0.40, 3 folds, Hero raises to $1.20, 2 folds, UTG+2 calls $0.80

Flop: ($2.70) J :heart: 7 :spade: 8 :diamond: (2 players)
UTG+2 checks, Hero bets $1.50, UTG+2 raises to $4.60, Hero ?

Beantwoorden
Citeren
5 reacties
MoneyStef
PokerStrategist

Edit: zie net dat het 20NL en geen 10NL is. Onderstaande post is voor 10NL geschreven. Als villain min raised, zou ik zeker hoger raisen pf. Nu is het idd wat moeilijk op de flop, en heb je hem veel te goede outs gegeven met speculatieve handen.

Als zijn fold to 3bet laag is, bet ik 1.30-1.35 preflop. In het algemeen bet ik dit dikwijls wat hoger omdat hij tight open raised, dus wss zit je tegen een sterk hand dat bereid is geld in de pot te steken. Pocket pairs wil je ook niet de juiste odds geven.

Flop bet ik 1.90 omdat er toch geen handen zijn die 1.50 callen maar niet 1.90.

In een 3bet pot ga ik altijd broke met 100bbs op de flop met AA als er geraised wordt. Je odds zijn te goed om nog op te geven, je moet maar iets van een 30-40% goed zitten (heb het niet berekend).

Als je stacksize groter is, wordt het moeilijker en zou ik gewoon callen op de flop omdat het imo te vroeg is om de hand al op te geven, kan ook een trap met KK/QQ/AJ zijn. T9 zit amper in zijn range, en je kan hem niet enkel op JJ/77/88 zetten.

Beantwoorden
Citeren
darko163
PokerStrategist

Ik zal deze nog even openlaten omdat ik ook nog even de mening wil van mijn collega-judges.

Eerst en vooral zou ik de c-bet wel wat groter maken. De reden is, zoals Moneystef aangeeft, dat bijna alle handen die zullen callen ook een grotere c-bet callen.

Waarom fold ik op de flop? Hij lijkt redelijk passief (lage AF, lage PFR). De enige hand waarmee hij dit doet (en die jij beat) is QQ. KK zou hij 4betten en AJ zal hij hier niet zo spelen. Daarnaast kan je hem inderdaad niet enkel op handen zoals JJ/77/88 zetten, maar ik zie dit eigenlijk niet vaak als bluf gebeuren.

Beantwoorden
Citeren
yoshiwa
Elite Grinder

kan je eff je eigen stacksize posten ?
Die is nl wel relevant :-)

Beantwoorden
Citeren
dopiejopie88 Topicstarter
dopiejopie88
PokerStrategist

ik zat hier 100 bb deep..

Beantwoorden
Citeren
ninjaconsul
Oldschool Grinder

Je raise preflop is wel wat klein. Ik zou zeker potsized betten naar 1,5$. Dat verandert natuurlijk niet dat hij nog steeds correcte odds krijgt om te setminen. Door zijn kleine openraise preflop kun je de pot niet groot genoeg opbouwen.
Op de flop bet ik gewoon groter, hij gaat hier zeker nog callen met QQ, TT, 99.
Een raise op de flop ga ik niet altijd geloven, dus call ik wel. Als hij dan geen set heeft zal hij heel vaak checken op de turn. Als hij verder bet, fold ik op de turn.

Beantwoorden
Citeren