Ga naar het forum
Meldingen
Alles wissen

[Gesloten] NL 5 flopped set

6 Berichten
4 Gebruikers
0 Reacties
162 Weergaven
TimPS
Oldschool Grinder

$0.02/$0.05 No Limit Holdem
PokerStars
5 Players
Hand Conversion Powered by weaktight.com

Stacks:
UTG FC-03b ($5.38)
CO hcille ($1.69)
BTN Freemuniez ($5)
SB IKresh ($5.02)
BB Hero ($5.05)

Pre-Flop: ($0.07, 5 players) Hero is BB J♥ J♠
FC-03b raises to $0.20, 3 folds, Hero calls $0.15

Flop: 10:diamond: J♦ 6♥ ($0.42, 2 players)
Hero bets $0.30, FC-03b raises to $0.90, Hero calls $0.60

Turn: 8♦ ($2.22, 2 players)
Hero checks, FC-03b bets $1, Hero calls $1

River: 2♠ ($4.22, 2 players)
Hero checks, FC-03b bets $2, Hero...?

Preflop: ik had kunnen 3-betten, had ik misschien wel moeten doen. Het ding is dat ik in het verleden vaak veel geld heb verloren met JJ's en dat ik ze nu eerder behandel als een normaal PP (waar ik ook niet mee 3-bet). Wat vinden jullie? Toch maar gewoon 3betten preflop?

Ik flop mijn set en nu wordt het echt interessant. Ik donkbet ter protectie van mijn hand en hij reraised me. Ik heb nu zo'n 60K handen gespeeld op NL5 en ik heb mij nog nooit iemand weten reraisen met een draw. Ik denk dus "kassa kassa, set over set". Ik overweeg om hem opnieuw te reraisen, maar besluit wat zwakte te tonen. Immers, zo denk ik, drawt hij bijna dead. Achteraf gezien is dat stom, want met een set betaalt hij me daar op de flop ook al af. Als ik het zo herbekijk, had ik hier dus best opnieuw geraised. Wat vinden jullie?

Op de turn denk ik "fuck", niet omdat ik van hem verwacht zijn flush gehit te hebben, maar omdat ik denk dat het de actie gaat doden. Hij kan mij immers op een flush zetten en zijn hand hier dus gaan opgeven. Ik check en hij raist halfpot. Hier ruik ik onraad: het was een mutlitabler die ik wel respect gaf, geen vis dus die zijn set gewoon blijft doorspelen ook al komt er een obvious draw aan. Ik call hier en hoop eigenlijk gewoon op de een fullhouse op de river, zodat alle twijfel weggenomen kan worden.

De river is een blank en hij bet $2. Wat doe ik?

5 reacties
SirVandi
PokerStrategist

Denk dat ik zelfs zou shoven op de river, z'n line zou gemakkelijk AJ, kleinere sets en wat ik nog het meeste denk QQ+ , Als hij een flush toont, maak je gewoon een note dat hij cbet reraised met FD.

TimPS Topicstarter
TimPS
Oldschool Grinder

Oorspronkelijk gepost door SirVandi
Denk dat ik zelfs zou shoven op de river, z'n line zou gemakkelijk AJ, kleinere sets en wat ik nog het meeste denk QQ+ , Als hij een flush toont, maak je gewoon een note dat hij cbet reraised met FD.

I agree.

Maar wat denk je van preflop, flop en turn? Ik kan op de turn ook al shoven bijvoorbeeld, of het geld er proberen in te krijgen op de flop..

SnijderMan
PokerStrategist

Preflop helemaal mee eens, zeker tegen een UTG raiser is het niet profitabel om te 3-betten denk ik. Tegen CO of BU wordt het een ander verhaal.

Ik zou de flop weer raisen. Dit voor value tegen fd, 2p en lagere sets.
Uit je turn line zou ik als villain afleiden dat je een goede top pair hand hebt, waarmee je de flop c-bet en nu ik c-c mode gaat om niet te duur naar showdown te gaan. Daarom call ik de riverbet ook, je hand is veel sterker dan je tot dan toe hebt gerept.

Zoals gezegd zou ik de flop reraisen.
As played had ik de turn weer groot uitgebet, krijg je dan wederom een raise om je oren, dan leg ik 'm waarschijnlijk weg.

Preflop is ok. Als je raiset is het voor "thin value" of omdat je denkt dat hij AQ/KQ kan folden, maar JJ spelen uit positie in een ge3bette pot tegen een UTG-range is gewoon erg moeilijk.

Op de flop is de donkbet goed, je kunt ook wel check/raisen maar dit soort flops worden nog vaak teruggecheckt en dan heb je een probleem. Op een raise is het een verplichte 3bet, ofwel kun je direct shoven ofwel kun je minraisen (om hem de kans te geven nog een draw over je heen te shippen en om zeker op de turn een shove over te hebben).

Hij gaat hier nooit een lagere set of een overpair folden.

Op de turn moet je niet zozeer bang zijn voor de flush, maar wel dat een overpair nu 11 outs heeft om een betere hand te maken. Check/raise All-in is de enige goede manier van spelen. Je doet hier net alsof een goede speler een set hier zou terugchecken omdat de flush draw aankomt, maar dat is niet waar, je wil hier net beschermen en value halen.

As played is de river alsnog een check/shove.

Je moet jezelf niet proberen in redenen te praten om top set te gaan folden, ook al is het niet de absolute nuts, je moet integendeel zo snel mogelijk al je geld naar het midden krijgen.

TimPS Topicstarter
TimPS
Oldschool Grinder

Dat van die flop 3bet had ik inderdaad moeten weten.. Ik was echter zo verbaasd door zijn check/raise dat ik hem gewoon het initiatief wilde geven om zo zichzelf op te hangen. Dat ik de turn niet shove is echt omdat ik daar inderdaad bang ben voor een flush, hoe opmerkelijk ik dat ook zou vinden.

Maarja, folden doe je toch niet meer.. Ik speelde dus gewoon check/call en was bereid value op te geven tegen een eventueel lager setje. Hij draaide echter een flush om en dat vond ik echt wel graaf gespeeld van hem, heb er ook een note van gemaakt.

Nuja, "graaf", 't was waarschijnlijk zo iemand die ook doorbette als hij zijn flush niet had gehit :P

Bedankt voor jullie commentaar :f_love: