Ga naar het forum
Meldingen
Alles wissen

[Gesloten] QQ met A op flop

8 Berichten
4 Gebruikers
0 Reacties
181 Weergaven
Stevaldo
PokerStrategist

Hand converted with online PokerStrategy.com hand converter:

Hand afspelen

$0.02/$0.05 No-Limit Hold'em (5 handed)

Known players:
[tg]BU$17.17:///////;SB (Hero)$4.95:///////;BB$1.95:///////;MP3$4.95:///////;CO$7.39:///////;[/tg]

Preflop: Hero is SB with Q:h, Q:s.
MP3 folds, CO calls $0.05, BU folds, Hero raises to $0.25, BB folds, CO calls $0.20.

Flop: ($0.55) J:d, 7:c, A:s (2 players)
Hero bets $0.30, CO calls $0.30.

Turn: ($1.15) 5:d (2 players)
Hero checks, CO checks.

River: ($1.15) A:h (2 players)
Hero checks, CO bets $0.80, Hero folds, CO gets uncalled bet back.

Final Pot: $1.15.
<

<b>Notice</b>: Undefined index: resultBB in <b>/var/www/v4.main/v2010.11/html/cache/smarty/templates_c/%%ED/EDB/EDB54A5B%%hand_history_ajax.html.php</b> on line <b>138</b><

Preflop: Even voor de voledigheid een raise om er flink veel cash uit te slaan en tegenstanders weg te jagen.
Flop: Helaas een aas, ik doe een cbet zodat ik een eventuele aas kan representeren en er zijn geen flush of straightdraws mogelijk.
Turn: Schat hem op A of J. Preflop limpte die eerst dus maakt zijn kaarten slechter. Check om goedkoop naar de showdown te gaan.
River: Maakt de kans dat hij een aas heeft kleiner. Hij maakt een erg grote bet en ik ben bang voor een aas dus besluit ik te folden, maar ik twijfel er wel een beetje aan of hij misschien een boer heeft.

Stats van tegenstander na 7 handen: VP 29 PR 14

Kijk weer uit naar jullie leerzame reacties =)

7 reacties
TimPS
Oldschool Grinder

Preflop prima.

Op de flop kan je je afvragen met wat Villain je hier preflop callt. Met een VP van 29 (wat niet maniacaal is) denk ik aan PP's, Ax combinaties en zaken zoals KQ/QJs. De flop is dus niet erg goed. Ik check/call hier en herevalueer de turn. As played, met cbet, check ik de turn ook, zoals jij doet.

Villain's op NL5 limpen vaak met zwakke aces. 't Is mooi als je zelf AK hebt, omdat ze je dan afbetalen. 't Is nasty met QQ omdat je de hand dan verliest.

Zijn riverbet is niet zo groot in vergelijking met de pot, maar het is wel de eerste keer dat hij iets onderneemt. Ik fold hier ook, omdat ik denk dat Villain een zwakke ace heeft, die wat waardevoller is geworden op de river.

Just my two cents.

Als er ooit een spot was waar je zelf moet uitbetten is het hier wel.

Villains range= Jx,7x,Ax, paar PP?

Als je hier checkt, gaat villain hier zelden valuebetten met minder dan Jx, waardoor je in een lastige spot komt omdat hij zijn betsize kan bepalen. Aangezien je hier zelden zal geraised worden (met minder) op dit niveau, zorgt een bet ervoor dat je value haalt uit minder en de betsizing bepaalt tegen beter.

Preflop is ok, je kan het eventueel nog een bb groter maken omdat je uit positie zit.

De flop kun je gerust check/callen. De enige reden om hierte cbetten is in feite balancing (een check legt je hand face up als Jx of KK-QQ), maar daar hoef je je op NL5 geen zorgen om te maken. Een cbet is op zich niet verkeerd, maar je wil de pot niet te groot laten worden uit positie met een zwakke made hand.

As played is de turncheck ok (je wordt niet door minder gecalld). De river is zoals je zelf zegt een goede kaart omdat ze het aantal Ax combo's in zijn range doet afnemen.

Je kunt hier inderdaad het beste een kleine valuebet maken tegen Jx, als je geraised wordt lig je altijd achter en kun je folden.

Nonnemingere, ik vermoed dat je commentaar op de river slaat en niet op de andere straten? In dat geval ben ik het uiteraard met je eens.

TimPS
Oldschool Grinder

Oorspronkelijk gepost door nonnemingere
Als er ooit een spot was waar je zelf moet uitbetten is het hier wel.

Villains range= Jx,7x,Ax, paar PP?

Als je hier checkt, gaat villain hier zelden valuebetten met minder dan Jx, waardoor je in een lastige spot komt omdat hij zijn betsize kan bepalen. Aangezien je hier zelden zal geraised worden (met minder) op dit niveau, zorgt een bet ervoor dat je value haalt uit minder en de betsizing bepaalt tegen beter.

Het probleem is dat Villains echt erg vaak check/callen met een zwakke ace. Je kan de flop inderdaad zelf betten (ipv de check/call die ik voor ogen had), maar als Villain dan check/callt, hoe speel je de turn dan?

Stevaldo Topicstarter
Stevaldo
PokerStrategist

Citaat: Villains range= Jx,7x,Ax, paar PP?

Dit lijkt me toch wel erg sterk er is preflop geraised. Dan call je niet met 7x. Eerder denk ik aan: Ax, JK,QJ en PP. Aangezien zijn VP 29 en PR14. Van Ax verlies ik en JK en QJ win ik.

Dus als ik op de river 0,80 bet dan ongeveer 50% fold en 50% raise.
0,5 x +1,15= + 0,58
0,5 x - 0,8 = -0,4

Bij een check van mij op de river zal hij raisen als hij aas of boer heeft en behind checken met niks. De kans dat hij checkt is behoorlijk klein.

Hopelijk heb ik het een beetje duidelijk uitgelegd hoe ik er na kijk. Klopt deze redenering een beetje?

Ik snap niet wat er bedoelt wordt met dat bij een check op de flop mijn hand face up wordt gelegd.

Eerst en vooral: je hebt maar 7 handen van hem, dus zijn stats zijn compleet irrelevant. 29/14 wil gewoon zeggen dat hij 2 handen gespeeld heeft, waarvan eentje geraised en eentje gecalld.

De tegenstander kan hier gemakkelijk een 7x-hand hebben. Het is niet omdat een tighte PokerStrategy-speler hier bijna nooit een 7 heeft dat je tegenstanders ze niet kunnen hebben.

Hoe kom je aan die 50% kans dat je op de river gecalld wordt door Ax, respectievelijk Jx? Je moet eerst nagaan hoe vaak beide (groepen van) handen in zijn range zitten, en of een call dan profitabel is. Hiervoor kun je Equilator gebruiken.

Dit alles neemt niet weg dat je de river hier gewoon zelf kunt en moet betten. De kans dat hij een Jx gaat betten op de river is namelijk erg klein (het is erg moeilijk voor hem om gecalld te worden door slechter), terwijl hij waarschijnlijk wel een kleine bet callt.

mijn commentaar sloeg natuurlijk op de river, flop is verdedigbaar either way