Ga naar het forum
Meldingen
Alles wissen

[Gesloten] NL KJs riverplay

9 Berichten
3 Gebruikers
0 Reacties
203 Weergaven
SirVandi
PokerStrategist

Call ik hier de river nog?

$0.02/$0.04 No Limit Holdem
6 Players
Hand Conversion Powered by weaktight.com

Stacks:
UTG carl_alex ($7.69)
UTG+1 VMVKWA ($4.34)
CO Hero ($4.11)
BTN D0NK_0N_TILT ($11.74)
SB TOMMM4444 ($3.30)
BB randymun ($4.38)

Pre-Flop: ($0.06, 6 players) Hero is CO K♣ J♣
2 folds, Hero raises to $0.16, D0NK_0N_TILT calls $0.16, 2 folds

Flop: 10:club: 7♣ 9♥ ($0.38, 2 players)
Hero bets $0.27, D0NK_0N_TILT calls $0.27

Turn: 6♠ ($0.92, 2 players)
Hero checks, D0NK_0N_TILT bets $0.44, Hero calls $0.44

River: J♠ ($1.80, 2 players)
Hero checks, D0NK_0N_TILT bets $0.92, Hero ...

8 reacties

Bet turn. Je hebt 16-17 outs en best nog fold equity tegen handen als AT/KT.

As played fold river.

SirVandi Topicstarter
SirVandi
PokerStrategist

Oorspronkelijk gepost door falcone1983
Bet turn. Je hebt 16-17 outs en best nog fold equity tegen handen als AT/KT.

Stel ik krijg een call op de turn, wat doe ik dan op deze river?

Stel je bet de turn 0.80, dan is de pot op de river 2.52 met 2.88 achter. Check/fold dan, aangezien je niet gecalld wordt door slechter (AT zou wel erg optimistisch zijn, hij nooit slechter valuebet als je checkt en hij geen blufs in zijn range heeft (tenzij één combo A:cQ:c).

By the way, je kunt de flop hier beter pot betten, zodat je de turn ook kunt potbetten en je de odds krijgt om een shove te callen. Je hebt hier zo'n huge draw dat je eigenlijk niet wil folden, ook niet op de turn.

SirVandi Topicstarter
SirVandi
PokerStrategist

(AT zou wel erg optimistisch zijn, hij nooit slechter valuebet als je checkt en hij geen blufs in zijn range heeft (tenzij één combo A:cQ:c).

Waaruit concludeer jij dat er geen blufs meer in zijn range zitten?

Dit gaat een lange uitleg worden, maar w/e (cliffnotes onderaan):

Vooraf: we nemen aan dat villain een min of meer normale NL4-speler is (dus geen 80/0 fish en geen 8/7 nit, maar in het algemeen geen al te goede speler die te veel callt en te weinig raiset en foldt).

1. Villain callt preflop in positie, hij heeft dus een brede range van pocket pairs, Ax suited en offsuit, suited Kings, broadway's, suited connectors & suited gappers. AK en QQ+ worden allicht ge3bet.

2. Villain callt deze flop met een enorm brede range van made hands (2pair, set, geflopte straat), flush draws, AT t.e.m. JT, een hoop pair + draws (88, 76, J9 enz.) en dan nog wat weak made hands en weak draws (A9/A8/66/KQ enz.). Al wat foldt op deze flop zijn pocket pairs 22-55, en totale air als A4o en K6s.

3. Villain bet de turn. Nu kunnen we zijn range eindelijk wat beginnen beperken. De sterke made hands betten zeker (8x voor de straat, sets, de betere two pairs en wellicht ook AT/KT). De meeste draws zijn ofwel aangekomen of verbeterd naar two pair, ofwel gaan ze niet betten. Heel af en toe zullen mensen hier nog eens een flush draw gaan betten (misschien A:c9:c ?), of een openender met QJ. De meeste complete blufs hebben de flop al gefold, misschien dat je af en toe nog een Ax float zal zien.

4. Villain bet de river opnieuw. Er zijn uiteraard een miljoen made hands die beter zijn dan de onze (KQ/JT/J9 verslaan ons nu ook). De matige made hands (Tx, bottom two pair) checken allicht behind op dit gevaarlijke bord. Verder heeft bijna elke draw op de flop ofwel gehit ofwel showdown value opgepikt. In het eerste geval zal villain betten en zijn we verslagen (8x, KQ, JT), in het tweede geval zal villain allicht de gratis showdown nemen (QJ, 76). Dus dat wil zeggen dat villain ofwel complete air gecalld heeft op de flop en dan op een erg gevaarlijk bord twee barrels heeft afgevuurd (A4o of 22 of zoiets?), ofwel een gemiste flush draw had. Maar welke flush draws zonder showdown value zijn er op dit bord? A:cQ:c, verder misschien A:c6:c en lager. A:c9:c heeft redelijke showdown value met 3rd pair, Q:c8:c/9:c8:c/8:c6:c hebben een straat, misschien dan nog 6:c5:c en 5:c4:c.

Dat zijn dus hoop en al 10 combo's (incl. een paar complete air handen), en dat is al erg genereus gelet op de tendencies op NL4; ik denk dat de werkelijke waarde dichter bij nul zal liggen.

Daarentegen zijn er gemakkelijk 50 combo's aan valuehanden.

Cliffnotes:
- NL4-spelers floaten niet met air om dan twee barrels te bluffen
- NL4-spelers veranderen geen handen met weak showdown value in blufs in grote potten
- NL4-spelers valuebetten niet dun genoeg
- Conclusie: villain heeft een monster en je moet folden

Overigens kan je in deze statements gemakkelijk "NL4" door "NL25" vervangen.

EDIT: Spelling

Gerv
Elite Grinder

Overigens kan je in deze statements gemakkelijk "NL4" door "NL100" vervangen.

FYP
En bedankt voor je betoog, heel solide voor spelers :)!

Mocht je de Turn gaan checken dan check/jam ik liever maar sinds dit uNL is en men de ''Ihaz pair mentality'' hebben ga ik liever voor vBet/vBet/vBet

Mvg,
Gerv

SirVandi Topicstarter
SirVandi
PokerStrategist

Oorspronkelijk gepost door Gerv

ga ik liever voor vBet/vBet/vBet

En wat dan bij een reraise op de river van villain, of moet ik maken dat ik met mijn 3 vbets al allin kan shoven op de river (wat ik zelf wat overplayed vind niet?) ?

Gerv
Elite Grinder

Op een final board van T:c 7:c 9:h , 6:s en J:s vbet ik de river niet op basis van boardtexture + range

vBet/vbet/vbet is gewoon een term voor dat je gewoon moet valuebetten en geen tricky moves moet gaan maken

Misschien moest ik dat even verduidelijken :rolleyes: