Ik ga er maar even vanuit dat ik er overheen kijk maar het enige wat ik kan vinden is dat als je voor de flop niet geraised heb je niet meer met middelpair speelt.
----------------------------------------------------------------
Je hebt voor de flop niet geraised
De situatie verandert wanneer je voor de flop niet hebt geraised. Dat komt meestal alleen voor wanneer je in de positie van de big blind bent en niemand voor de flop heeft geraised.
Ten eerste speel je dan geen hand meer die zich nog moet verbeteren, dus géén OESD of flushdraw.
Ten tweede speel je ook geen middelpaar meer en speel je toppair alleen dan wanneer je tweede startkaart (bijkaart of kicker genoemd) minstens een boer is.
Je speelt: toppair (minstens boer als bijkaart), overpair en elke betere hand.
Speelwijze:
* Heeft nog niemand gebet, dan bet je 2/3 van de pot.
* Heeft al iemand gebet, dan ga je direct all-in.
* Heb je gebet en na je wordt er geraised, dan ga je direct all-in.
* Moet je voor je inzet meer dan de helft van je geld investeren, dan ga je direct all-in.
* Callen tegenstanders je inzet op de flop, dan ga je op de turn direct all-in.
-------------------------------------------------------------------------
Dit komt uit de basis strategy van SSS.
Iets anders kon ik er niet over vinden.
Maar ik ging ervan uit omdat ik voor de flop geraised had een CB kan maken ondanks dat het multi play was.
-----------------------------------------------------------------------
Je hebt voor de flop geraised
Heb je preflop geraised, dan is het spel relatief eenvoudig. Je probeert met alle handen die in bovenstaande sectie werden aangegeven en natuurlijk met alle nog betere handen, zoals een flush, direct op de flop al je geld in te zetten.
Je speelt: middelpaar, toppair, overpair en elke betere hand + OESD en flushdraw
Speelwijze:
* Heeft er nog niemand ingezet, dan bet je ca. 2/3 van de pot.
* Heeft al iemand ingezet, dan ga je direct all-in.
* Heb je ingezet en na je wordt er geraised, dan ga je direct all-in.
* Moet je voor je inzet meer dan de helft van je geld inzetten, dan ga je direct all-in.
* Callen tegenstanders je inzet op de flop, dan ga je in de aansluitende inzetronde, op de turn direct all-in.
Je hand is niet speelbaar?
Heb je géén van de hierboven genoemde handen, dan zul je normaal gezien gewoon opgeven en geen geld meer investeren. Misschien kun je zonder extra inzet de turnkaart bekijken en je hand daar tot een pair of beter verbeteren. Dan speel je verder zoals op de flop.
Er zijn echter al op de flop twee uitzonderingen.
Uitzondering 1: Is de pot aan het begin van de inzetronde al tweemaal zo groot als je chipstack (al je overgebleven chips), dan ga je in ieder geval all-in. Het maakt daarbij niet uit wat je tegenstanders doen of welke hand je hebt.
Uitzondering 2: Heb je voor de flop geraised en je hebt precies één tegenstander, dan bet je in ieder geval ongeveer 2/3 van de pot. Het maakt dan niet uit welke hand je hebt omdat je hier bluft. Dit doe je echter alléén als je slechts één tegenstander hebt, die nog niets heeft ingezet.
Verhoogt de tegenstander, dan fold je. Callt hij je inzet, dan geef je de bluf op tenzij je uiteraard je hand verbetert met de turnkaart, bijvoorbeeld tot een middelpaar of toppair.
Dan ga je op de turn all-in.
----------------------------------------------------------------------------------
Pakte niet heel goed uit. Dus ga toch maar op volgen wat jij hier voorsteld omdat het wel logisch klinkt.
Maar als je het bewuste stukje kan vinden wil ik graag doornemen.
Roland