Ga naar het forum
Meldingen
Alles wissen

Nl10 Aa

4 Berichten
3 Gebruikers
0 Reacties
178 Weergaven
EevQQ
PokerStrategist

MP1 is een nit, BU speelt ABC.

Ze callen mijn squeeze, dus meest logische handen zullen AK/JJ/QQ (AQ,TT?) zijn.

Flop twijfelde ik heel erg of ik nu wel of niet moet cbetten. Van AK krijg ik value, JJ heeft me beat en QQ/TT/AQ zullen waarschijnlijk folden. Ik check voor potcontrol, maar weet niet of dit wel juist is OOP.

Turn standaard natuurlijk.

$0.05/$0.1 No-Limit Hold'em (8 handed)

Known players:
[tg]UTG2$6.08:///////;MP1$19.85:///////;MP2$10.00:///////;MP3$10.00:///////;CO$10.61:///////;BU$11.85:///////;SB (Hero)$10.00:///////;BB$8.00:///////;[/tg]

Preflop: Hero is SB with A:s, A:d.
UTG2 folds, MP1 raises to $0.30, 3 folds, BU calls $0.30, Hero raises to $1.20, BB folds, MP1 calls $0.90, BU calls $0.90.

Flop: ($3.7) K:d, J:c, 9:c (3 players)
Hero checks, MP1 checks, BU checks.

Turn: ($3.7) A:c (3 players)
Hero bets $2.00, MP1 folds, BU folds, Hero gets uncalled bet back.

Final Pot: $3.7.

Beantwoorden
Citeren
3 reacties
RocknRollAd
Oldschool Grinder

Ik zou iets groter squeezen. Naar 1.80 zoiets. Denk dat de kans dan iets kleiner is dat je 2 callers krijgt, en dan speelt het gemakkelijker.
Ik c-bet hier net om het "veld" uit te dunnen en value te krijgen van FD en Kx en misschien een verdwaalde straight draw.

Vraag:
Als je de flop check-callt (MP1 of BU bet $2.3 of iets dergelijks), wat doe je dan op deze turn, donken? check-raisen, of check-callen?

Beantwoorden
Citeren
darko163
PokerStrategist

He EevQQ,

ik zou de squeeze inderdaad wat groter maken. Rond de 1.60 lijkt me prima.

Op deze flop verkies ik toch altijd om te c-betten. Je krijgt value van AK en misschien ook wel KQs. Daarnaast zijn er niet zoveel handen die je beaten. KK zouden ze pf wel 4betten en ik betwijfel of ze KJ of 99 zouden callen. Dus eigenlijk blijft enkel JJ over.

Je redenering dat er eigenlijk niet veel handen zijn die je actie geven, klopt. Maar de enige keer dat je hier op de turn/river wél actie zou krijgen is wanneer je beat bent. Dus ik zou de flop eerder c-betten (niet te groot) en hopen op een call van QQ/Kx handen en wie weet ook de FD.

Ze zullen op dit board ook niet snel bluffen op de turn of river aangezien dit board je range perfect hit. Dus eigenlijk moet je maar gewoon hopen dat ze callen met minder.

@RocknRollAd: c-betten om het veld uit te dunnen is geen goede reden om te c-betten he :). Je c-bet voor value of als bluf.

Wat betreft je vraag: de flop hier c/c brengt je echt in een vervelende spot. Je wordt dan in een positie gedwongen waar je moet raden of je hand goed is of niet. Vooral omdat ik hier ook geen van beide spelers zie bluffen wanneer je checkt.
Op deze turn zou ik dan heel vaak leaden omdat ik niet wil dat ze behind checken. Maar goed, dat is hypothetisch, ik zou hier eigenlijk nooit c/c spelen.

Beantwoorden
Citeren
RocknRollAd
Oldschool Grinder

Oorspronkelijk gepost door darko163
@RocknRollAd: c-betten om het veld uit te dunnen is geen goede reden om te c-betten he :). Je c-bet voor value of als bluf.

Wat betreft je vraag: de flop hier c/c brengt je echt in een vervelende spot. Je wordt dan in een positie gedwongen waar je moet raden of je hand goed is of niet. Vooral omdat ik hier ook geen van beide spelers zie bluffen wanneer je checkt.
Op deze turn zou ik dan heel vaak leaden omdat ik niet wil dat ze behind checken. Maar goed, dat is hypothetisch, ik zou hier eigenlijk nooit c/c spelen.

Dank!
Ik heb me dan verkeerd uitgedrukt. Ik zou natuurlijk c-betten voor value van Kx, FD en verdwaalde straight draws, maar met uitdunnen bedoel ik dat er door te checken genoeg Jx 9x, 10x, Qx hun twee paar of straat kunnen maken. Dus in die zin is het wel een c-bet voor value (maar toch ook protectie tegen 2paar combo's?)
Of moet je dat tussen haakjes wegdenken, omdat het er niet toe doet?
Ik denk dat op deze flop freecards weggeven niet zo héél erg profitabel kan zijn!

Beantwoorden
Citeren