Ga naar het forum
Meldingen
Alles wissen

Nl10 Qq

11 Berichten
6 Gebruikers
0 Reacties
619 Weergaven
EevQQ
PokerStrategist

Hoewel een raise hier niet altijd set/2pair hoeft te betekenen besluit ik toch te folden. Op elke :heart: turn moet ik folden, en villain is short dus ben al snel committed vs hem.
Goede fold?

$0.05/$0.1 No-Limit Hold'em (9 handed)

Known players:
[tg]MP3$4.00:///////;CO (Hero)$12.70:///////;BU$11.19:///////;SB$6.73:///////;BB$12.32:///////;UTG1$9.40:///////;UTG2$10.00:///////;MP1$10.00:///////;MP2$3.15:///////;[/tg]

Preflop: Hero is CO with Q:c, Q:d.
5 folds, Hero raises to $0.30, BU folds, SB calls $0.25, BB folds.

Flop: ($0.7) 6:s, 8:h, 5:h (2 players)
SB checks, Hero bets $0.53, SB raises to $1.50, Hero folds, SB gets uncalled bet back.

Final Pot: $1.23.

Beantwoorden
Citeren
10 reacties
DodoBrabbel
PokerStrategist

Ik denk dat de c/r range van villain nog best groot is, 55-TT, A8, K8, pair+draw,draws? Ik zou een 3bet voor protection maken.

Beantwoorden
Citeren
EevQQ Topicstarter
EevQQ
PokerStrategist

Als ik 3bet moet ik afstacken tegen hem. Is zijn broke-range wijd genoeg om dat te willen?

Beantwoorden
Citeren
dopiejopie88
PokerStrategist

lastige spot..

kijkend naar villian zijn stacksize zou ik zeggen dat het geen echte reg is, maar stats zijn hier wel handig. persoonlijk fold ik ook vaak op dit soort lage boards, maar omdat het board zo drawy is zie ik het hem hier ook gewoon doen met allerlei draws en pairs + draws. als villian een visje is met een hoge WTS ga ik hier broke, heeft hij meer reggie of juist zeer passieve stats, dan vind ik me hier wel in een fold..

Beantwoorden
Citeren
EevQQ Topicstarter
EevQQ
PokerStrategist

Oorspronkelijk gepost door dopiejopie88
lastige spot..

kijkend naar villian zijn stacksize zou ik zeggen dat het geen echte reg is, maar stats zijn hier wel handig. persoonlijk fold ik ook vaak op dit soort lage boards, maar omdat het board zo drawy is zie ik het hem hier ook gewoon doen met allerlei draws en pairs + draws. als villian een visje is met een hoge WTS ga ik hier broke, heeft hij meer reggie of juist zeer passieve stats, dan vind ik me hier wel in een fold..

Villain is unknown hier.

Beantwoorden
Citeren
RocknRollAd
Oldschool Grinder

villain heeft A7o hier, ik ben er zeker van! Ok, 7s5s kan ook nog.
:heart: Ad.

Juist omdat hij zo'n fishstick is (stacksize ga ik hier 3bet broke) hij heeft vaak genoeg FD SD of zelfs A8 type handen.

Beantwoorden
Citeren
EevQQ Topicstarter
EevQQ
PokerStrategist

Oorspronkelijk gepost door RocknRollAd

Juist omdat hij zo'n fishstick is (stacksize ga ik hier 3bet broke) hij heeft vaak genoeg FD SD of zelfs A8 type handen.

Ik weet niet zeker of dit een vis is, het kan net zo goed een midstacker zijn. Passieve vissen zullen in ieder geval niet semibluffen met hun draws maar gewoon afcallen.

Waarom zou je villain op 1 hand zetten hier? Sets zitten zeker in zijn range.

Met stats is dit natuurlijk veel makkelijker om te spelen. Mijn vraag is daarom wat de standaard play is hier zonder stats. Draws zijn niet uit te sluiten en sets/two pairs ook niet.

Beantwoorden
Citeren
MoneyStef
PokerStrategist

Tegen een unknown villain is een fold hier nog het beste denk ik. Je kan ook overwegen om te callen en elke niet A/K/hearts door te betten op de turn.

Je doet het zelfs tegen een A high flush draw niet zo goed, en zelfs een OESD met een paar heeft nog best heel wat equity tegen jou. Ik vind de pot flop wat klein om daar onmiddellijk voor je stack te gaan spelen in deze situatie.

Beantwoorden
Citeren
EevQQ Topicstarter
EevQQ
PokerStrategist

Oorspronkelijk gepost door MoneyStef
Tegen een unknown villain is een fold hier nog het beste denk ik. Je kan ook overwegen om te callen en elke niet A/K/hearts door te betten op de turn.

Je doet het zelfs tegen een A high flush draw niet zo goed, en zelfs een OESD met een paar heeft nog best heel wat equity tegen jou. Ik vind de pot flop wat klein om daar onmiddellijk voor je stack te gaan spelen in deze situatie.

Dit denk ik dus ook. Ben benieuwd wat de beoordelaar vind :)

Beantwoorden
Citeren
RocknRollAd
Oldschool Grinder

Oorspronkelijk gepost door EevQQ

Oorspronkelijk gepost door RocknRollAd

Ik weet niet zeker of dit een vis is, het kan net zo goed een midstacker zijn. Passieve vissen zullen in ieder geval niet semibluffen met hun draws maar gewoon afcallen.

Waarom zou je villain op 1 hand zetten hier? Sets zitten zeker in zijn range.

Met stats is dit natuurlijk veel makkelijker om te spelen. Mijn vraag is daarom wat de standaard play is hier zonder stats. Draws zijn niet uit te sluiten en sets/two pairs ook niet.

Omdat ik een grapje maakte, ik snap je fold niet, dat is alles!
De beoordelaar zal ons wel raad geven :)

Ik zou hier toch minimum 1 keer callen (maar wellicht reraisen), stel er valt een "ongevaarlijke kaart" J :club:, 2 :diamond: dan denk ik dat je snel genoeg merkt of deze mens een gemaakte hand heeft, of zit te drawen! Soit, callen hier is wellicht ook niet zo profitabel. Ben benieuwd naar de adviezen.

Beantwoorden
Citeren
darko163
PokerStrategist

He EevQQ,

tegen een unknown (zelfs met een fishy stack) fold ik dit zonder al te veel problemen. Dit board hit de calling range van de SB heel goed.

Wat zijn je opties hier?

- call: als je hier callt dan doe je dat omdat je de SB dit ook als bluf zie doen (daar ga ik bij een unknown niet van uit). Daarnaast kunnen er tig vervelende turnkaarten komen waarop je dan zal moeten folden. Dus call is eigenlijk de slechtste optie.

- raise: als je hier raist dan moet je je afvragen welke handen je nog gaan callen. Dat kan wellicht 99/TT zijn (JJ zou hij wellicht 3betten, maar het kan), en dan ben je happy. Kans is groter dat hij hier een straight, set, two pair of sterke FD laat zien.

- fold: imo de beste optie. Op NL10 is het belangrijk om zelf de agressor te zijn en tegen agressie voorzichtig verder te spelen (tenzij je stats/reads hebt dat villain agressief speelt...en dat heb je hier niet).

Dus je moet hier eigenlijk kiezen tussen raise en fold en zolang ik geen info heb over villain kies ik voor fold. Raise/broke zal niet verkeerd zijn hoor maar dat is high variance en dat is absoluut niet nodig op NL10 om winstgevend te spelen.

Beantwoorden
Citeren