Ga naar het forum
Meldingen
Alles wissen

NL10 AA op wet board

6 Berichten
4 Gebruikers
0 Reacties
350 Weergaven
Sol4r
PokerStrategist

Beetje lastige hand.
BB stats: 38/18 (106 hands), Raise C-Bet 9% (1 van de 11)
Ik twijfel of ik op de turn had moeten betten. Any thoughts?

Hand converted with online PokerStrategy.com hand converter:

Hand afspelen

$0.05/$0.1 No-Limit Hold'em (9 handed)

Known players:
[tg]UTG2$10.00:///////;MP1$19.73:///////;MP2$19.75:///////;MP3$12.82:///////;CO$10.00:///////;BU$24.88:///////;SB$10.05:///////;BB$18.49:///////;UTG1 (Hero)$10.96:///////;[/tg]

Preflop: Hero is UTG1 with A:d, A:s.
Hero raises to $0.40, 7 folds, BB calls $0.30.

Flop: ($0.85) Q:s, J:s, Q:d (2 players)
BB checks, Hero bets $0.54, BB raises to $1.21, Hero calls $0.67.

Turn: ($3.27) 5:s (2 players)
BB checks, Hero checks.

River: ($3.27) J:c (2 players)
BB bets $2.33,

Spoiler

Hero folds, BB gets uncalled bet back.

Final Pot: $3.27.

Beantwoorden
Citeren
5 reacties
dopiejopie88
PokerStrategist

EDIT: zie laatste post..

Beantwoorden
Citeren
divvie
PokerStrategist

imo heeft villain hier met zijn flopraise super vaak Qx vast. Hij heeft fishy stats, en zulke spelers raisen veel vaker nutshanden dan draws. Board is ook paired dus dan is imo kans al kleiner dat hij draws gaat raisen.. en Jx raisen lijkt me wel erg unlikely want dan owned hij zichzelf tegen al het betere..zie hem hier eigenlijk Jx altijd callen en nooit raisen. Je kunt moeilijk schatten met wat voor soort handen fish gaan raisen, maar tis veel vaker nuts hands dan drawing/crap hands imo.

wat zijn gedachtegang is lijkt me iets van: Ik ben fish dus ik raise flop met mn nutshandje. hmm hij callt, hij heeft vast een fd/straightdraw. Turn komt flush aan, fish is scared voor de flush en wil niet geraised worden dus checkt. River komt boat aan, fish denkt ah nice ik heb een fh en beat nu elke flush > bet.

Ik zie ook niet in waarom hij river zo groot zou betten met Jx, jij kan ook altijd nog een Qx slowplayen. Zijn riverbet is imo altijd Qx.

Beantwoorden
Citeren
PotSplitt
Legacy Member

Oorspronkelijk gepost door divvie
imo heeft villain hier met zijn flopraise super vaak Qx vast. Hij heeft fishy stats, en zulke spelers raisen veel vaker nutshanden dan draws. Board is ook paired dus dan is imo kans al kleiner dat hij draws gaat raisen.. en Jx raisen lijkt me wel erg unlikely want dan owned hij zichzelf tegen al het betere..zie hem hier eigenlijk Jx altijd callen en nooit raisen. Je kunt moeilijk schatten met wat voor soort handen fish gaan raisen, maar tis veel vaker nuts hands dan drawing/crap hands imo.

wat zijn gedachtegang is lijkt me iets van: Ik ben fish dus ik raise flop met mn nutshandje. hmm hij callt, hij heeft vast een fd/straightdraw. Turn komt flush aan, fish is scared voor de flush en wil niet geraised worden dus checkt. River komt boat aan, fish denkt ah nice ik heb een fh en beat nu elke flush > bet.

Ik zie ook niet in waarom hij river zo groot zou betten met Jx, jij kan ook altijd nog een Qx slowplayen. Zijn riverbet is imo altijd Qx.

Ik ga hiermee mee moet ik zeggen, lijkt me een stuk logischer dan wat jopie zegt! (no offense)

Beantwoorden
Citeren
dopiejopie88
PokerStrategist

he Sol4r, ik heb net nog even op skype met divvie zitten sparren en de bottom line van dat verhaal was dit:

als villian erg passief is (AF < 1,5), dan zal villian handjes als Jx en flushdraws eerder flatcallen dan raisen, waardoor zijn range dus meer uit Qx handjes zal bestaan. natuurlijk kan je zijn range nooit volledig beperkten tot Qx en door zijn kleine raising size en het feit dat je IP zit is de beste optie hier om de flop gewoon te callen, om vervolgens de turn te herevalueren. is villian meer aggro (AF> 3,0) dan zal hij hier ook regelmatig zijn flushdraws op de flop raisen, maar ook dan is de call hier de beste optie. door te re-raisen zou je jezelf isoleren tegen betere handen (Qx) en dat willen we natuurlijk voorkomen..

nu villian de turn checkt heb je hier een easy check behind. zijn range zal hier voornamelijk bestaan uit Qx handjes en geturnde flushes en door hier behind te checken krijg je sowieso nog een gratis river, waarbij je zelf nog kan improven naar de nutflush..

river blijft natuurlijk ugly, want Qx maakt een fullhouse, maar ook een eventuele verdwaalde Jx beat hier jouw hand. as played kan je hier dus easy folden..

Beantwoorden
Citeren
Sol4r Topicstarter
Sol4r
PokerStrategist

Thanks voor de uitgebreide analyse.
BB's AF zou ik vanavond thuis even moeten checken.

Ik heb in ieder geval geen spijt dat ik van de hand af ben gegaan. Heb me waarschijnlijk wat chips bespaard. ;)

Beantwoorden
Citeren