Ga naar het forum
Meldingen
Alles wissen

NL10 - AJ -AA6 flop

16 Berichten
5 Gebruikers
1 Reacties
986 Weergaven
schelleXL
Oldschool Grinder

hallo,

een beetje een lolhand.

Pré en flop redelijk standard, ik zet op de flop men aggressie gewoon verder en verwacht niet direct dat hij me op een A zet met al 2 aces op de flop.

turn check ik behind want geen zin om hier te betten want duidelijk Ax dan. En dan bet ik enkel voor split.

river probeer ik nog iets wat redelijk fishy lijkt. vond de move wel oké. Als hij Ax heeft dan verlies ik enkel wat meer rake en alles anders heb ik veel value.

ik denk hier 1/2 pot betten zou meer folds veroorzaken denk ik.

SB: $4.96 (VPIP: 25.64, PFR: 23.08, 3Bet Preflop: 6.67, Hands: 41)
BB: $14.46 (VPIP: 10.12, PFR: 5.67, 3Bet Preflop: 0.00, Hands: 251)
UTG: $10.78 (VPIP: 16.13, PFR: 10.75, 3Bet Preflop: 5.56, Hands: 95)
UTG+1: $11.70 (VPIP: 24.92, PFR: 18.62, 3Bet Preflop: 3.31, Hands: 337)
Hero (MP): $11.94
CO: $10.86 (VPIP: 13.00, PFR: 12.00, 3Bet Preflop: 8.11, Hands: 102)
BTN: $1.94 (VPIP: 35.29, PFR: 21.57, 3Bet Preflop: 5.00, Hands: 51)

SB posts SB $0.05, BB posts BB $0.10

Pre Flop: (pot: $0.15) Hero has A♣ J♦
fold, fold, Hero raises to $0.30, fold, fold, fold, BB calls $0.20

Flop: ($0.65, 2 players) A♥ A♦ 6♠
BB checks, Hero bets $0.34, BB calls $0.34

Turn: ($1.33, 2 players) 6♥
BB checks, Hero checks

River: ($1.33, 2 players) 9♣
BB checks, Hero bets $3.00, BB calls $3.00

Spoiler

Hero shows A♣ J♦ (Full House, Aces full of Sixes)
(Pre 60%, Flop 99.9%, Turn 98%)
BB mucks 6♣ 7♣ (Full House, Sixes full of Aces)
(Pre 40%, Flop 0.1%, Turn 2%)
Hero wins $7.00

Beantwoorden
Citeren
15 reacties
Clownrush
PokerStrategist

waarom ga je checken? en waarom ga je zo klein betten? Je mis veel geld zo IMO. Dit is een idioot die jou called met 6en over azen wtf?! Maak een note en volgende keer bett 3 straten krachtig! Bet met Value handen 3/4 pot of groter. Gewoon altijd doen no matter what. :f_drink:

Beantwoorden
Citeren
ssacr
Poker Player

Wp.

@ Clownrush: Turn betten heeft geen zin. Daardoor kan hij de river nog value halen.

Beantwoorden
Citeren
Clownrush
PokerStrategist

Als je ziet dat onze vriend hier $3,- in een pot van $1,33 op de river en villain called hier. Kon je dan niet meer value halen? Ten eerste allen die bet op de flop is imo veelste klein. Dit soort handen is gewoon bet bet bet! En al helemaal tegen een fish (kijk die river call)

Beantwoorden
Citeren
ssacr
Poker Player

Hij callt de river omdat hij Hero niet op een Ax hand zet na zijn turn check en ook niet denkt dat Hero een 6 heeft. Hero bet de flop en neemt gas terug. Dat zou hij ook doen met 55, 88,JJ en een heleboel meer.

River bet Hero ( in dit geval wel erg ) groot en Villain denkt waarschijnlijk dat het een bluf is om de pot op te pakken en denkt dat Hero geen Ax heeft en geen 6. Dat hij wel enig voorbehoud heeft blijkt wel uit het feit dat hij niet shoved.

EDIT: hij is trouwens niet echt een fish, eerder een echte nit als je naar die stats kijkt.

Beantwoorden
Citeren
schelleXL Topicstarter
schelleXL
Oldschool Grinder

Ssacr, thx

was inderdaad de gedachtegang, als je hier turn bet dan called toch niks anders meer dan A of 6. Ik geef hem dan ook nog de kans om een lower FH te hitten als hij bv 99 zou hebben of iets dergelijks, dan pak ik misschien nog zen stack.

Beantwoorden
Citeren
rogervieri
PokerStrategist

Ik vind villain plays ook wel te begrijpen, sterker nog: door zijn flop call betekent dat hij in ranges denkt. Goed gespeeld, incl fishy looking overbet :D

Beantwoorden
Citeren
Lefty85
PokerStrategist

Villain is here obviously fish dus flop gewoon 2/3 potten. Turn kan je iets kleiner gaan en river bomben, geen reden om te slowplayen. Als je hier op de turn niet gaat betten met A-x, dan ga je je volledig range hier behind checken? Ga je hier ook nooit bluffen met turned hearts of whatever double barrelen?

Villain gaat zobizo zijn fullhouse niet zomaar neerleggen, je mist gewoon massa's value door de turn te checken.

Beantwoorden
Citeren
ssacr
Poker Player

Oorspronkelijk gepost door Lefty85

Villain gaat zobizo zijn fullhouse niet zomaar neerleggen, je mist gewoon massa's value door de turn te checken.

Het is een FH maar het is nou ook weer niet de beste die je kan hebben. Ik denk ook dit dit sowieso geen goed board is op op de turn door te betten. Vrijwel alles zal moeten folden.

Ik snap het probleem niet met ongeveer je volledige range checken hier niet zo. Dat is alleen nadelig voor je semi bluff range. Maar op dit board heeft bluffen alleen zin als je een fold kan verwachten toch? Punt is dat ik het probleem niet snap van je volledige range checken hier.

Andere vraag, speel jij niet heel erg agressief voor FR? Je lijkt me meer een SH speler. Of heeft dat te maken met meer agressiever spel op de midstakes of ben je juist FR gaan spelen om dat nitty spel daar te abusen?

Beantwoorden
Citeren
schelleXL Topicstarter
schelleXL
Oldschool Grinder

Villain is geen fish hé

stats 11/5/0 over 250 handen en MP raise callen met 67s is ook niet echt fishy (al zeg ik niet dat het slim is om deze OOP te callen).

Van welke range verwacht je op de turn dan een call te krijgen als ik vragen mag ? Ik denk niet dat veel mensen je op een andere hand gaan zetten dan Ax als je hier nogmaals barreld. Nu kunnen ze het niet weten, ik kan zwakker staan met PP die hoopten op een fold na men cbet of Ax. Dus ja, ik check hier men volledige range behind op de turn.

Als ik hier 1 $ bet dan zie ik hem die nog callen maar callt hij een 3e bet ? met de nutlow ?

Beantwoorden
Citeren
schelleXL Topicstarter
schelleXL
Oldschool Grinder

Ssacr, was die vraag voor mij ?

zo ja, dan kan ik zeggen dat ik helemaal niet graag shorthanden speel vanwege de aggressie. Ik probeer wel meer aggro te spelen en als ik veel vertrouwen heb zoals de laatste tijd het geval is dan lukt dat al wat beter.

zoals je ook in men blog kan lezen speel ik met een diepe Bankroll en dat helpt ook. Ik ben nu heel comfortabel op NL10 en het begint ook al op NL16.

Overall is men spel ook wel beter aan het worden en daar hoort natuurlijk aggressie bij.

Beantwoorden
Citeren
ssacr
Poker Player

Nee, de vraag was bedoelt voor Lefty. Jou kan ik wel redelijk inschatten na een paar jaar. Jij bent gewoon redelijk behoudend. Maar wat sterk is aan jou is je zelfkennis. Je forceert je niet en je volgt je weg. Bijna iedere maand draai je winst en je klimt rustig verder. Ik waardeer het wel hoe jij je eigen plan trekt.

Heb ook wel het gevoel dat je snel beter aan het worden bent de laatste tijd. Denk ook dat je stats over de laatste 30/ 40 K handen wel beter zijn geworden.

Beantwoorden
Citeren
schelleXL Topicstarter
schelleXL
Oldschool Grinder

thx, mooie complimenten. Ik ben ook wel tevreden met hoe we vorderen en eigenlijk nog niet echt een periode gehad dat ik het echt beu was of wou opgeven en dat vind ik heel belangerijk.

ja laatste tijd vlot het wel en ik heb het idee dat ik wel verder gaat geraken dan ik zelf dacht (NL25 ging echt wel de max zijn dacht ik, maar ik durf al verder kijken :-) )

Beantwoorden
Citeren
Lefty85
PokerStrategist

11/5/0 is voor mij een fishy, misschien een nitty fish maar nog steeds een fish en fishes folden nu eenmaal niet graag fullhouses. Als hij de flop callt gaat hij de turn echt niet zo vaak folden, het is niet dat er iets verandert aan het board. De gedachtegang van een fish is waarschijnlijk ook simpel, er liggen 2 azen dus hij kan er zobizo geen hebben.

Hem een gratis kaart geven gaat je ook weinig vooruit helpen, er zijn gewoon weinig kaarten kunnen vallen waardoor je veel meer value uit je hand gaat krijgen. Eerder meer scarecards waardoor hij zijn mid PP (77-QQ) zou kunnen folden. Hopen dat hij een lagere full house hit en dan afstackt is gewoon heel optimistich gezien een speler die de regels snapt ook wel weet dat hij van elke A verliest en dus niet zijn volledige stack er gaat ingooien.

Ik speel helemaal niet aggressief voor FR ik ben eerder nitty 14/12/5 speler maar aggressie is nu eenmaal belangrijk om geld te verdienen in poker. Slowplayen is overrated op lowstakes en zeker tegen fish moet je gewoon altijd valuebetten.

Beantwoorden
Citeren
rogervieri
PokerStrategist

Altijd valuebetten? Zowel tegen fish lag alsmede fish nit? Volgensij gaat t ene profiel sneller folden dan de andere, en moet je daar je spel op aanpassen, anders mis je juist value

Beantwoorden
Citeren
Lefty85
PokerStrategist

Gezien niemand hier akkoord gaat met mijn mening, graag even wat voorbeelden van hands waar je op de river wel value van krijgt maar op de turn niet. Er zijn geen draws op de flop dus hij gaat hier nooit een gemiste draw bluffen op de river.

In villain zijn schoenen call ik die turn all day long met JJ+, als je echter de turn behind checkt en dan de river barrelt snapfold ik echt alles buiten een A. Welke hand ga je zoal behind checken op de turn om dan plots op de river terug te barrelen? Die lijn schreeuwt gewoon A-x. Je gaat gewoonweg nooit bluffen met de lijn bet/check/bet. Ok, je wordt hier nu gecalled door 6-x, maar je zou gewoon nog meer value gekregen hebben door gewoon bet/bet/bet te spelen. Daarbij zou je ook extra value gekregen hebben van andere handen die op de river nu een easy fold hebben.

Het is niet omdat een fish een preflop nit is, dat hij ook nog eens postflop alles gaat folden. Meestal is het net omgekeerd, als ze dan eens een hand spelen gaan ze echt niet bij de minste aggressie hun hand wegleggen.

Beantwoorden
Citeren