Ga naar het forum
Meldingen
Alles wissen

[Gesloten] NL10 AJo

8 Berichten
4 Gebruikers
0 Reacties
271 Weergaven
NLdutchies
PokerStrategist

Grabbed by Holdem Manager
NL Holdem $0.10(BB) Replayer
Hero ($14.39)
BB ($4)
UTG ($13.08)
UTG+1 ($6.15)
CO ($11.96)
BTN ($1.60)

Dealt to Hero J♣ A♠

fold, fold, CO raises to $0.20, fold, Hero calls $0.15, fold

FLOP ($0.50) 2♣ 2♥ J♥

Hero bets $0.37, CO raises to $1.61,

Stats tegenstander:

VPIP / PFR / AG / Hands
85 / 38 / 7.5 / 13

Een vrij onbekende speler voor mij. Wat zou hier de beste speelwijze geweest zijn. Ik had hier besloten de minraise te callen ipv. reraisen. Ik weet niet of er grote voordelen aanzitten om te reraisen.

Wat is hier het beste?

Roland

7 reacties

Preflop is ok.

Tegen iemand met deze stats, zelfs over 13 handen, wil ik met TPTK op deze flop voor stacks spelen. De vraag is hoe je het geld het beste naar het midden krijgt. Het feit dat je geen positie hebt, maakt het wat moeilijker.

Ofwel kun je check/raisen, zodat je op de turn het initiatief hebt en kunt doorbetten. Nadeel is dat je tegenstander behind zou kunnen checken en dan verlies je een hoop value.

Ofwel kun je leaden, met de bedoeling gewoon drie straten te betten.

Als hij je raiset, kun je ofwel gewoon 3betten en hopen dat hij een draw of een slechtere Jack over je heen shipt, ofwel kun je callen in de hoop dat hij de turn nog eens bluft.

Ik denk dat lead/3bet/broke het beste is, precies omdat je uit positie zit.

NLdutchies Topicstarter
NLdutchies
PokerStrategist

Ik had in dit geval een 3bet kunnen doen. hij bette 1.62 (ong. 2x potsize) wat zou dan een juiste raise zijn. Ik zelf zou denk ergens rond de $3.5 tot $4 betten. Is dit een juiste keus? Of zou het juist groter of kleiner moeten?

Roland

Fladdermouse
Oldschool Grinder

Preflop vind ik een call best wel oké, je weet nog niet hoe hij op 3bets reageert en of hij hier met handen zoals AT of Axs gaat callen. Je wilt ook zeker niet dat hij gaat 4betten, want dan kan je onmogelijk verder spelen.

Je sample op villain is wel heel klein, maar als hij zelfs op die 13 handen al 85/38 speelt, dan is de kans zeer groot dat hij op een groter sample ook zeer loose stats zal hebben.

Top pair top kicker op dit board is dus zeker wel voldoende om all-in te gaan. Het enige dat jou hier beat is JJ+ of 2x, maar zijn range is véél groter.

Ik vind check/raise hier de beste optie, maar donkbetten is ook wel een optie.
Ik denk niet dat villain deze flop behind gaat checken, want zijn stats geven toch al een indicatie dat hij vrij agressief speelt.

As played ga ik de flop 3betten want je wil hier op de flop al all-in gaan tegen Jx of FD's. Bluffs gaan spelers op de turn meestal opgeven wanneer hun flopraise niet heeft gewerkt.

NLdutchies Topicstarter
NLdutchies
PokerStrategist

Ik heb deze hand gefold. Waarschijnlijk nog een zwak punt in mijn spel. Ik laat me denk wat te makkelijk wegzetten. Al moet ik zeggen dat ik hier wel erg getwijfeld heb om niet een 3bet te doen.

Wat zou hier een juiste 3bet geweest zijn. Ik kom tegen 3x de raise, zou op ong. $4.5 tot $5 uitkomen. Mocht hij dan een 4bet of shove doen callen of shoven.

Maar nu een ander geval wat ook regelmatig voorkomt is dat je met AK naar de flop gaat en daar hit je niet. Bijna standaard met 1 of max. 2 doe ik een Cbet of ik moet gemerkt hebben dat ze toch callen of reraisen wil ik dat wel achterwege laten en checken.

Maar wat doe je nu als hij op je Cbet reraised. Call je zijn reraise op de flop en op de turn check/raise (als je gehit hebt) of check/fold spelen als je niks gehit hebt. Of een andere mogelijkheid een zelf raisen. vaak leg ik dan op de flop deze hand al weg als ik niks gehit heb.

Wat is dan de beste play?

Roland

Fladdermouse
Oldschool Grinder

Ik 3bet de flop naar $4.5 ongeveer, zo geef je villain (onterecht) de indruk dat hij nog FE heeft als hij hier een shove maakt met bijvoorbeeld een semi-bluff. We callen dan zeker een all-in (of pushen zelf als villain niet helemaal all-in is) en anders gaan we op de turn all-in.

Als je bijvoorbeeld met AK op de flop niets hit en villain raiset je c-bet dan is dit meestal een makkelijke fold. Je krijt vrijwel nooit de odds om enkel met overcards een call te maken en zelfs als je hit kan het zijn dat villain al een beter hand heeft.

Met air zou ik eigenlijk nooit een reraise als bluff maken om de lage limieten.

NLdutchies Topicstarter
NLdutchies
PokerStrategist

Bedankt voor de reactie. Het folden van een AK of iets dergelijks fold ik ook eigenlijk altijd na een reraise van mijn cbet. Dus dat gaat wel goed.

Nu ik nu nog eens over deze hand nadenk is het dus eigenlijk geen cbet maar eigenlijk een valuebet. Wat zou betekenen dat een raise van villain eigenlijk supermooi is want dat geeft je de mogelijkheid meer geld in de pot te krijgen.

Klopt mijn redenering een beetje?

Waar ik met zo'n overbet altijd meteen bang voor ben is dat hij inderdaad een jj+ hand heeft of een 2x hand. Dus doe ik voorzichtig en fold.

Volgende keer toch wat aggresiefer spelen.

Roland

Lucian0
PokerStrategist

Omdat je niet de preflop agg. bent, is het sowieso geen cbet maar een donkbet.
En die redenering tegen deze villain klopt inderdaad.