Ga naar het forum
Meldingen
Alles wissen

[Gesloten] NL10 AJo

8 Berichten
5 Gebruikers
0 Reacties
164 Weergaven
shevas7
Oldschool Grinder

Grabbed by Holdem Manager
NL Holdem $0.10(BB) Replayer
SB ($13.56)
BB ($21.16)
UTG ($11.12)
UTG+1 ($10.79)
UTG+2 ($13.47)
MP1 ($0.15)
Hero ($10.25)
BTN ($14.20)

Dealt to Hero A♣ J♠

fold, fold, fold, fold, Hero raises to $0.30, fold, fold, BB calls $0.20

FLOP ($0.65) 3♠ 9♠ A♠

BB bets $0.40, Hero calls $0.40

TURN ($1.45) 3♠ 9♠ A♠ 7♣

BB bets $1, Hero calls $1

RIVER ($3.45) 3♠ 9♠ A♠ 7♣ 7♦

BB bets $2, Hero folds

BB wins $3.22

Geen info over villain (wel een playersearch gedaan en hij was op 16 tafels aan het spelen dus lijkt me wel een deftige speler?)
preflop lijkt me duidelijk, 3BB openen van op de CO.
Op de flop donkt hij vervolgens, ik heb mijn TP + FD dus ik besluit te callen. idem op de turn. Op de river denk ik dat ik maar weinig handen beat waarmee hij op 3 x zal betten dus fold ik.

Goed of zouden jullie deze anders spelen? (vroeger folden, meer agressie tonen op de flop...)

7 reacties

Ik merk dat wanneer ze donkbetten en je gewoon callt dat de turn checken. Dus ik denk dat hij jou beat, ik zou het spelen, hoe jij het gespeeld hebt.

Pot klein houden en die flush in het achterhoofd houden

Neoken
PokerStrategist

Ik speel hem helemaal hetzelfde. Alleen raise ik preflop vanuit de CO toch 4bb.

shevas7 Topicstarter
shevas7
Oldschool Grinder

Op wat voor hand/range zetten jullie deze speler hier? Ik vind het zelf nogal moeilijk in te schatten welke handen hij hier zo zal spelen.

Toxicgod
Oldschool Grinder

Oorspronkelijk gepost door shevas7
Op wat voor hand/range zetten jullie deze speler hier? Ik vind het zelf nogal moeilijk in te schatten welke handen hij hier zo zal spelen.

ligt eraan wat zijn stats zijn tbh

Neoken
PokerStrategist

Ik vermoed dat hij op de flop donkbet met een made hand voor value/protectie. Dat kan Ax/setje/flush zijn. Heel af en toe zie ik hier ook een donkbet met een sterke draw; maar meestal zullen die toch check/raisen of check/callen.

Twee barrels kan je dan nog callen (omdat je ook nog outs hebt tegen handjes die u beat hebben), maar een 3e barrel wijst op teveel sterkte (setje/AQ+) om nog eens te callen.

Ik vind de hand wel goed gespeeld. Op de flop is een call vrij logisch. Als je zou raisen dan laat je bijna alle zwakkere handen folden. Uiteraard heeft je top pair bescherming nodig, maar je hebt zelf nog altijd de op twee na beste flushdraw. Bovendien ben je je hand waarschijnlijk aan het overspelen als je de flop raised. Een fold zou te zwak zijn, dus call lijkt me de enige juiste keuze.

Op de turn sta je nog voor op flush draws en zwakkere azen, maar je moet toch al meer gaan twijfelen nu. Niet veel spelers blijven flush draws of top pairs met middelhoge tot zwakke kickers agressief door betten. Het wordt al wat logischer dat villain ook TPGK heeft of two pair of een set, maar soms ook nog wel een flush draw. Je kunt hier meestal nog wel callen omdat villain op een non-schoppen river zijn gemiste draws wel zal opgeven. Ook sterke made hands als setjes of two pair gaan vaak checken voor potcontrol omdat jij soms een flush zou kunnen slowplayen. Dus op een blank river kun je rustig folden tegen een bet, maar vaak krijg je een gratis showdown. Als de river wel een vierde schoppen brengt dat zal villain vaak opgeven omdat de meerderheid van zijn range niet uit sterke flush draws bestaat. Setjes, two pairs en TPGK gaan dan meestal checken, alleen sterkere handen als AxKs, AxQs of een geflopte nutflush betten dan verder. Ook dan heb je een fold tegen een stevige bet lijkt mij. Maar ook hier geldt dat villain vaak zal checken.

Even een ruwe benadering van de situatie: kans van 4/5 dat er geen schoppen op de river valt, dan verlies je altijd, behalve van de (gemiste) flushdraws of van een verdwaalde AT. Je winkans zal dan niet veel groter dan 1/5 zijn. Mét flush op de river, kans 1/5, win je altijd, behalve van (gehitte) flushdraws en van AxKs en AxQs, dus dan win je zeg maar zo'n 3/4 van de keren. Gevoelsmatig zou deze situatie ongeveer net zo veel kans moeten hebben als met een zuivere flushdraw waarmee je alleen en altijd wint als je de river hit. Maar zo'n kruislingse situatie van winkans versus kans op vierde schoppen op de river zoals in deze hand geeft een iets hogere winkans. Je zit dan in de buurt van 30% of net iets meer misschien. Aangenomen dat villain ook soms doorbet op de river en jij dan eigenlijk moet folden, zal je effectieve winkans lager zijn, dus ik denk dat een fold op de turn beter is omdat je niet de directe odds krijgt om te callen en je hebt ook geen implied odds omdat je eigenlijk gratis naar de showdown wilt op de river, je kunt eigenlijk op geen enkele river nog valuebetten.

As played kun je op de river weinig anders dan folden imo omdat je meestal tegen two pair, set of flush zit.

Goed, een heel verhaal, ik veranderde tijdens het typen steeds van gedachte over hoe ik het wou formuleren, dus het kan een beetje wazig geworden zijn.

shevas7 Topicstarter
shevas7
Oldschool Grinder

Oorspronkelijk gepost door RealPecunia
Goed, een heel verhaal, ik veranderde tijdens het typen steeds van gedachte over hoe ik het wou formuleren, dus het kan een beetje wazig geworden zijn.

dat laatste stuk heb ik toch 2-3 keer moeten lezen voor ik het helemaal door had. Maar ik denk dat ik het nu wel heb begrepen, thx