Ga naar het forum
Meldingen
Alles wissen

Nl10 AJs op SB vs BB

5 Berichten
5 Gebruikers
0 Reacties
153 Weergaven

Aloha

Preflop kan ik hier 4bet broke spelen op de Sb vs BB

Flop

Turn

River

Villain stats 1,1k handen
VPIP 14
PRF 06
AGG 2.4 post flop
3BET 2.7

Poker Stars, $0.05/$0.10 No Limit Hold'em Cash, 7 Players
Poker Tools Powered By Holdem Manager - The Ultimate Poker Software Suite.

CO: $10 (100 bb)
BTN: $11.36 (113.6 bb)
Hero (SB): $12.54 (125.4 bb)
BB: $11.12 (111.2 bb)
MP1: $13.32 (133.2 bb)
MP2: $11.33 (113.3 bb)
MP3: $18.89 (188.9 bb)

Preflop: Hero is SB with A J
5 folds, Hero raises to $0.30, BB raises to $0.70, Hero calls $0.40

Flop: ($1.40) 3 7 4 (2 players)
Hero checks, BB bets $1, Hero folds

Results:

Spoiler

$1.40 pot ($0.06 rake)
Final Board: 3 7 4
Hero mucked A J and lost (-$0.70 net)
BB mucked and won $1.34 ($0.64 net)

merci

Beantwoorden
Citeren
4 reacties
PotSplitt
Legacy Member

Villain oogt vrij passief, maar toch tight. Ik denk dat een call preflop hier wel oké is, maar dan speel je dus wel deze hand uit positie zonder initiatief, wat wel zuigt. Daarom kijk ik zelf naar zijn 3bet stats uit de BB waarna ik ofwel 4bet, ofwel fold pre. /edit: 4bet/fold, ofwel fold pre bedoel ik dan he, niet erg profitabel broke gaan na5bet met AJs voor 110 BB deep ;)

As played is je flopspel gewoon prima; Flop gemist = c/f

Beantwoorden
Citeren
NLDPeter
PokerStrategist

Tegen iemand die zo passief is fold ik dit preflop al. Je zit uit positie dus een call hier is vrijwel nooit de beste play. Daarbij is AJ ook nog eens een hand die je niet makkelijk wistgevend kan spelen tegen de range die hij heeft. Je gaat namelijk veel geld verliezen als het Axx komt en hij een betere A heeft of als jet Jxx komt en hij een overpaar heeft, of een kleine pot winnen als het Axx komt en hij geen betere A heeft.

Dit soort flops zijn de reden waarom je OOP niet moet flatcallen. Je kan nu niks anders dan c/f spelen.

Beantwoorden
Citeren
RAU4ever
PokerStrategist

100 bb deep AJ voor stacks spelen is heel slecht. Er is geen enkele hand waar je op voor ligt: AT of slechtere azen gaan echt niet broke; kleinere pocketpairs ook niet. Iets van AK, JJ+ ofzo zou kunnen en daar doe je het dus gewoon erg slecht tegen, want alles domineert je. Het is geen toernooi, waarin spelers soms moeten. De bb hoeft niet te spelen, hoeft zich helemaal niet aan te passen aan jouw raises op de sb en dus kan AJ 100 bb diep afstacken nooit goed zijn.

AJ tegen een 3-bet spelen vind ik ook vrij naar. Zeker out position. Ik denk dat het belangrijk is om erachter te komen of de bb zich aanpast aan jouw sb-raise. Er zijn spelers die dat gewoon nooit doen en dan is AJ net zo fout om in een 3-bet pot te gaan spelen als tegen een UTG raiser. Er zijn ook mensen die graag 3-betten omdat ze in positie spelen en je waarschijnlijk nog wel wijd de sb raiset. Ik fold hier eerst nog even lekker en neem een note op. Ik merk dan op een gegeven moment wel of hij graag uit de bb 3-bet tegen een sb open.

Beantwoorden
Citeren
dopiejopie88
PokerStrategist

Oorspronkelijk gepost door RAU4ever
100 bb deep AJ voor stacks spelen is heel slecht. Er is geen enkele hand waar je op voor ligt: AT of slechtere azen gaan echt niet broke; kleinere pocketpairs ook niet. Iets van AK, JJ+ ofzo zou kunnen en daar doe je het dus gewoon erg slecht tegen, want alles domineert je.

AJ tegen een 3-bet spelen vind ik ook vrij naar. Zeker out position. Ik denk dat het belangrijk is om erachter te komen of de bb zich aanpast aan jouw sb-raise. Er zijn spelers die dat gewoon nooit doen en dan is AJ net zo fout om in een 3-bet pot te gaan spelen als tegen een UTG raiser. Er zijn ook mensen die graag 3-betten omdat ze in positie spelen en je waarschijnlijk nog wel wijd de sb raiset. Ik fold hier eerst nog even lekker en neem een note op. Ik merk dan op een gegeven moment wel of hij graag uit de bb 3-bet tegen een sb open.

jep, dit inderdaad! over 1,1k sample zou je overigens wel al aardig opgevallen moeten zijn of villian veel 3bet in positie / in blindbattles of niet, maar met een 3bet van 2,7% zullen zijn 3bets hier vooral value heavy zijn (JJ+, AK). hier preflop folden is dus prima..

as played heb je op de flop wel een standaard fold..

Beantwoorden
Citeren