Ga naar het forum
Meldingen
Alles wissen

Nl10 Ak

7 Berichten
5 Gebruikers
0 Reacties
189 Weergaven
EevQQ
PokerStrategist

Is dit een fold? J is onwaarschijnlijk. Set ook gezien donk op droog board (en dat is maar 1 hand)

Villain unknown maar lijkt fishy na 12 handen.

$0.05/$0.1 No-Limit Hold'em (6 handed)

Known players:
[tg]MP3$9.96:///////;CO (Hero)$10.00:///////;BU$4.09:///////;SB$9.36:///////;BB$5.55:///////;MP2$4.90:///////;[/tg]

Preflop: Hero is CO with A:c, K:d.
MP2 calls $0.10, MP3 folds, Hero raises to $0.50, 3 folds, MP2 calls $0.40.

Flop: ($1.15) 3:c, J:h, A:d (2 players)
MP2 bets $0.50, Hero calls $0.50.

Turn: ($2.15) J:s (2 players)
MP2 bets $3.90, Hero calls $3.90.

River: ($9.95) T:d (2 players)

Final Pot: $9.95.
Results follow:

Spoiler

Hero shows two pairs, aces and jacks(A:c K:d).
MP2 shows a full-house, threes full of jacks(3:d 3:s).

MP2 wins with a full-house, threes full of jacks(3:d 3:s).

Beantwoorden
Citeren
6 reacties
dopiejopie88
PokerStrategist

ik fold hier de turn. je hebt pas 1$ in de pot geinvesteerd, en moet nu bijna 4$ callen, terwijl het twijfelachtig is of je uberhaupt de beste hand wel hebt. zijn range is natuurlijk wel breder dan Jx handjes en 33, en hij zal dit ook regelmatig met een Ax hand doen, maar ik denk dat je hier niet vaak genoeg goed zit om zo'n overbet te callen..

Beantwoorden
Citeren
MoneyStef
PokerStrategist

Nh. Tegen een fishy shortstack heb je op deze flop maar 1 doel: alles erin krijgen. Je doet dit best door zijn blufs/pairs/Ax met lage x erin te houden op de flop en te callen. Ik speel deze hand exact hetzelfde.

Beantwoorden
Citeren
ssacr
Poker Player

Ik ben het toch eerder met DopieJopie eens. Zoveel handen die je verslaan en er zit nog maar weinig in de pot. Het is trouwens geen shortstack, je gaat spelen voor de helft van je stack.

Beantwoorden
Citeren
EevQQ Topicstarter
EevQQ
PokerStrategist

Oorspronkelijk gepost door dopiejopie88
ik fold hier de turn. je hebt pas 1$ in de pot geinvesteerd, en moet nu bijna 4$ callen, terwijl het twijfelachtig is of je uberhaupt de beste hand wel hebt. zijn range is natuurlijk wel breder dan Jx handjes en 33, en hij zal dit ook regelmatig met een Ax hand doen, maar ik denk dat je hier niet vaak genoeg goed zit om zo'n overbet te callen..

Als hij dit regelmatig met Ax doet, zijn dat al heel wat handen. Zijn limp-call pre kan heel goed een A zijn. Het kan ook een pp zijn, maar dat is maar 1 hand op dit board. Daarbij komt dat 33 hier geen reden heeft om te donken aangezien ik al mijn air hier altijd zal cbetten.

VS. een range van 33, AJs-A2s, QJs hebben we 65% equity.

Beantwoorden
Citeren
ssacr
Poker Player

Dus jij denkt dat Villain zo groot bet om je van een hand te zetten of met mindere handen dit doet? Die betsize doet bij mij een lampje branden. Als je denkt dat Villain dit met Ax doet of Jx of dat je voorligt kun je ook minraisen op de flop om op de turn alles erin te krijgen. Nu call je en lig je ook achter op Jx. Na 12 handen heb je wel een indruk, maar niet genoeg om dit te callen.

Beantwoorden
Citeren
darko163
PokerStrategist

Ik moet eerlijk zeggen dat ik hier ook niet fold. Villain rept hier 33 of AJ. Het feit dat er nog een J op de turn komt maakt die kans nóg kleiner.

Daarnaast lijkt villain fishy, die indruk heb je niet alleen al maar hij limpt ook, heeft geen volledige stack...dat zegt toch al iets.

Ik heb al vaak genoeg gezien dat spelers overbetten als bluf of wanneer ze er vanuit gaan dat hun A-crap hand genoeg is. Volgens mij zitten er véél meer combinaties in zijn range die jij beat dan dat er combinaties zijn die jou beat hebben.

Beantwoorden
Citeren