Ga naar het forum
Meldingen
Alles wissen

NL10 AT blaze

16 Berichten
4 Gebruikers
0 Reacties
812 Weergaven
Maxke555
Oldschool Grinder

Prima, $0.05/$0.10 No Limit Hold'em Cash, 6 Players
Poker Tools Powered By Holdem Manager - The Ultimate Poker Software Suite.

BTN: $10 (100 bb)
Hero (SB): $10.09 (100.9 bb)
BB: $15.51 (155.1 bb)
UTG: $13.41 (134.1 bb)
MP: $45.66 (456.6 bb)
CO: $27.37 (273.7 bb)

Preflop: Hero is SB with T A
UTG calls $0.10, 3 folds, Hero raises to $0.50, BB calls $0.40, UTG calls $0.40

Flop: ($1.50) 9 T 2 (3 players)
Hero bets $0.85, BB folds, UTG calls $0.85

Turn: ($3.20) 6 (2 players)
Hero checks, UTG checks

River: ($3.20) 7 (2 players)
Hero bets $1.60, UTG folds

Results:

Spoiler

$3.20 pot ($0.16 rake)
Final Board: 9 T 2 6 7
Hero mucked T A and won $3.04 ($1.69 net)
UTG mucked and lost (-$1.35 net)

Turn leek me een value bet te light.
As played value bet river of check/fold?

Speel ik hier best bet/fold, check/call of check fold op de flop vs unknown?

Beantwoorden
Citeren
15 reacties

ik denk check/fold op de river, zie ze op stars nog wel eens de turn checken met een flush(zou ik ook wel eens doen, omdat al je valuehanden nog wel doorbetten)
Pre kan iets kleiner 40c maar als je denkt dat ze toch wel callen kan het natuurlijk altijd groter. Jammer dat stats niet werken op blaze, moet je niet iets updaten ofzo?

Beantwoorden
Citeren
Maxke555 Topicstarter
Maxke555
Oldschool Grinder

Weet niet heb nog niet erg ver gezocht maar had wel al enkele post gelezen dat niet alle handen geimporteerd worden bij Blaze.

Dunno of iemand wel stats werkende krijgt.

Beantwoorden
Citeren
RAU4ever
PokerStrategist

preflop: je zit OOP en dus vind ik $0.50 wel prima. Then again, ik raise zelf 4x in bepaalde posities en ik vind dat een limper wel mag betalen. Ik word immers nie superhappy van een pot OOP spelen. Maar gelukkig hebben de meeste UTGs hier al hun hand verteld en speelt het allemaal wel ok postflop.

flop: je zit 3-way op een erg wet board. Ik c-bet, want ik heb TPTK, maar ik c-bet wel groter. $1.20 waarschijnlijk. Maximale protectie imo.

Turn is echt een van de meest lelijke kaarten ooit. 87 en FD komen aan. Check lijkt me prima. Denk zelfs cf tegen meeste opps.
Check behind op turn gaat echt niet een flush zijn. Ik bedoel, die moet toch wel protecten tegen Ac ofzo die jij heel makkelijk kan hebben. Ik begrijp niet helemaal waarom hij behind checkt. Denk dat een bet voor villain op de turn toch wel erg +EV is. Zelfs als hij wel iets van SDvalue heeft, kan ie toch nog altijd wel draws laten folden etc. Maar misschien is het een T of een klein PPtje dat niet wilde wegleggen op de flop of zo.

River: denk dat hij hier niet zo gek veel heeft na zijn check op de turn. Een 8 ben ik niet zo heel bang voor, omdat 87, als het al in zijn range zat, toch vaak turn moet betten voor protectie en voor J8 moet UTG wel een behoorlijke vis zijn. Ik zou een bijzonder kleine v-bet proberen: $0.50 ofzo, hopende dat een T denkt dat het tegen die bet echt onmogelijk is om te folden. Tegen een raise fold ik, want er is toch niemand die river gaat bluf-raisen.

Beantwoorden
Citeren

Hi

Like the preflopsizing :)

Op de flop bet je veels te klein, je range is hier erg sterk en villains zijn fishy. 75% pot+.

Hmmm ik denk dat we op de turn nog kunnen valuebetten hoor, you should check in equilab hoeveel eq we hebben tegen zijn callingrange. Als dat meer dan 50% is kunnen we valuebetten. Check/callen lijkt me ook minder aantrekkelijk omdat we ons dan zo zwak opstellen dat hij river easy zou kunnen bluffen, speelt lastiger. Zal even voor je checken.

Wow het is echt 50% dat we hebben dus het is echttt op het randje. Is dus zo een 'indifference point' hierzo. Dan hangt het er altijd vanaf hoe je ranges construct enzo. Tegen een passive fish blijf ik dan toch bij een bet omdat de value van een x/c niet zo groot kan zijn als hij niet vaak blufft en ook omdat er geen goede rivers zijn voor ons.

Moeilijke hand moet ik zeggen :) tnx for posting, denk toch dat ik bet in the end.

River is te thin met 4 to a straight iig

Farma

Beantwoorden
Citeren

Ik ga je tijdje later nog laten weten wat beste line is, ga license kopen voor crev :D.

Zal close zijn tussen:
- Bet turn, x/f most rivers
- x/f turn, bet blank river when check back

Beantwoorden
Citeren
RAU4ever
PokerStrategist

Wat de turn vbet betreft: ik vraag me af welke range je verwacht dat turn callt. Denk je dat een T ook nog callt voor de 2e street? Of komt onze value ook uit een soort van protectie tegen handen als KcT die misschien nog een river kunnen hitten? M.a.w. wat is de range die je opgesteld hebt voor een turncall?

Beantwoorden
Citeren

Stel jij er eerst een op? Dan vergelijken we? Zal posten na mijn MTT grind

Beantwoorden
Citeren
RAU4ever
PokerStrategist

OK, is goed. Goeie oefening inderdaad. Moet helaas nu eerst weg, zal dus nacht zijn (zit zelf nu in VS) als ik die range opstel. Niet te snel posten he! :)

Beantwoorden
Citeren
Maxke555 Topicstarter
Maxke555
Oldschool Grinder

Heb ook even een range in equilab gegooid en denk dat een bet idd wel kan.
Maakt de hand idd ook een stuk makkelijker.

Thanks

Beantwoorden
Citeren

Heb je IETS van stats of info? Want ik ga er hier wel vanuit dat het een vrij dikke fish is.

Denk dus dat hij dat PF limp/callt nadat BB ook erin komt en dat hij dan flop/turn ook callt.

nl.pokerstrategy.com
Board: 9hTc2c6c
Equity Winst Split
MP2 52.39% 49.45% 2.94% { AhTd }
MP3 47.61% 44.67% 2.94% { JdJs, 8d8c, 8h8c, 8s8c, 7d7c, 7h7c, 7s7c, ATs-A9s, KTs-K9s, QTs, JTs, T8s-T7s, 96s+, AcKc, AcQc, KcQc, AcJc, KcJc, QcJc, Qc9c, Jc9c, Ac8c, Kc8c, Qc8c, Jc8c, Ac7c, Kc7c, Qc7c, Jc7c, 8c7c, Ac6c, Kc6c, 8c6c, 7c6c, Ac5c, 7c5c, 6c5c, Ac4c, 6c4c, 5c4c, Ac3c, Ac2c, ATo, KTo, QTo+, JTo, KdJc, KhJc, KsJc, KcJd, KcJh, KcJs }

Is wel enkel als het grote fish is

Beantwoorden
Citeren
RAU4ever
PokerStrategist

Mwa, iemand die met meer dan fullstack aan tafel zit zal toch wel niet zo ongelofelijk wijd zijn UTG preflop? Hm, ja zonder stats is het natuurlijk erg lastig om een range op te stellen...

A2s-A9s; KT, QT-QJ, JT, 54s-T9s; 99-22 was mijn eerste gedachte (al heb ik er genoeg bedenkingen bij, want lijkt me niet echt dat sommige van die handen in zijn range zitten).

Dan zie ik de flop nog wel een duidelijke vbet. Range: A2s-A9s, TJ-TK; QcJc, 9c8c, 8c7c, 7c6c, 6c5c, 5c4c, 99, 22, T9:

nl.pokerstrategy.com
Board: Tc9h2c
Equity Winst Split
MP2 42.77% 42.44% 0.33% { 99, 22, KTs, QTs, JTs, T9s, QcJc, Ac9c, Ac8c, 9c8c, Ac7c, 8c7c, Ac6c, 7c6c, Ac5c, 6c5c, Ac4c, 5c4c, Ac3c, KTo, QTo, JTo, T9o }
MP3 57.23% 56.90% 0.33% { AhTd }

Maar turn heb je tegen deze hele range zelfs maar 46% en ik denk dat er een aantal handen uit die range niet nogmaals gaan callen (d.w.z. ik denk dat een TP als JT waarschijnlijk zal gaan folden). Dus zelfs als ik de sets eruit haal (misschien raisen die toch op de flop, al zie je genoeg vissen die wet boards nog altijd slowplayen) en ik haal JT eruit, dan kom ik tot een equity van 45%.

nl.pokerstrategy.com
Board: Tc9h2c6c
Equity Winst Split
MP2 54.80% 54.80% 0.00% { KTs, QTs, T9s, QcJc, Ac9c, Ac8c, 9c8c, Ac7c, 8c7c, Ac6c, 7c6c, Ac5c, 6c5c, Ac4c, 5c4c, Ac3c, KTo, QTo, T9o }
MP3 45.20% 45.20% 0.00% { AhTd }.

-----------------------------------------------
Wat jouw range betreft zie ik A9, K9, 88-77, JT, T8, T7 en geen random KJ meer callen op de turn (bang van de flush). Dan heb je ook maar 46% equity over. Ik zou tegen een unknown ook niet uitgaan van 40% vpip limp-callend UTG.

Beantwoorden
Citeren

Tbh denk ik dat de werkelijke equity tegen zijn callingrange zowat 47-48% zal zijn.

Dus blijft erg close op de turn en is moeilijk te zeggen wat de beste line is zonder eens in crev alles in te geven. Ik ga hier dus nog op terugkomen volgende week ofzo wanneer ik een license heb en ermee kan werken.

Wat zijn jullie assumpties over zijn bet when checked to range? Ik verw8 dat hij bijna niet blufft en niet light vbet.

Beantwoorden
Citeren
Maxke555 Topicstarter
Maxke555
Oldschool Grinder

Oorspronkelijk gepost door Farmarchist
Heb je IETS van stats of info? Want ik ga er hier wel vanuit dat het een vrij dikke fish is.

Helaas niet, hem werkt niet op blaze.

Beantwoorden
Citeren

Alright heb net programma gekocht waardoor ik EV tussen verschillende lines kan bekijken nadat ik bepaalde assumpties ingeef.

Ik assume dat hij PF toch redelijk wat defend doordat er al een caller is. Ook denk ik dat wanneer we checken hij bijna never zal bluffen en thin zal valuebetten. Dat geldt ook voor de river wanneer de turn check/check zou gaan.

Zal mijn berekeningen nog eens tonen aan iemand anders maar wat ik nu uitkom is dat het EV van een bet $2.28 is en de EV van een check $1.45. Als we checken is het met mijn assumpties een check/fold.

Wanneer de turn check/check gaat hebben we op een blank river dan een easy bet.

Beantwoorden
Citeren
Maxke555 Topicstarter
Maxke555
Oldschool Grinder

Oorspronkelijk gepost door Farmarchist
Alright heb net programma gekocht waardoor ik EV tussen verschillende lines kan bekijken nadat ik bepaalde assumpties ingeef.

Ik assume dat hij PF toch redelijk wat defend doordat er al een caller is. Ook denk ik dat wanneer we checken hij bijna never zal bluffen en thin zal valuebetten. Dat geldt ook voor de river wanneer de turn check/check zou gaan.

Zal mijn berekeningen nog eens tonen aan iemand anders maar wat ik nu uitkom is dat het EV van een bet $2.28 is en de EV van een check $1.45. Als we checken is het met mijn assumpties een check/fold.

Wanneer de turn check/check gaat hebben we op een blank river dan een easy bet.

Thanks voor de uitgebreide analyse!
Top.

Grtz

Beantwoorden
Citeren