Ga naar het forum
Meldingen
Alles wissen

[Gesloten] NL10 QQ overpair vs minraise

6 Berichten
4 Gebruikers
0 Reacties
210 Weergaven
Neoken
PokerStrategist

Villain zat nog maar een paar handjes aan tafel. Zijn line lijkt wel enigszins op een setje, maar villain kan die flop ook wel met een goeie suited connector of misschien zelfs Jx gehit hebben. JJ lijkt me onwaarschijnlijk, en ook 99 zie ik eerder raisen dan limp/callen preflop. Omdat hij ook maar een stack van 74bb (= vis) heeft besluit ik de flopraise te callen en broke te gaan op elke niet-scary turncard. Hoe vaak maak ik hier de juiste move?

Geef ik villain te weinig respect? Of zouden jullie de flop al shoven?

Known players:      
[tg]UTG1$7,43:///////;MP3$11,22:///////;Hero$10:///////;[/tg]
0,05/0,1 No-Limit Hold'em (9 handed)
Hand recorder used for this poker hand: Elephant 0.90 by www.pokerstrategy.com.

Preflop: Hero is CO with Q♦, Q♣
UTG1 calls $0,10, 3 folds, MP3 calls $0,10, Hero raises to $0,50, 3 folds, UTG1 calls $0,40, MP3 folds.

Flop: ($1,25) J♦, 9♠, 3♦ (2 players)
UTG1 checks, Hero bets $0,89, UTG1 raises to $1,78, Hero calls $0,89.

Turn: ($4,81) 6♥ (2 players)
UTG1 bets $4,57, Hero raises to $7,72 (All-In), UTG1 calls $0,58 (All-In).

River: ($17,68) 5♠ (2 players)

Final Pot: $17,68

5 reacties
shevas7
Oldschool Grinder

hmm lastige spot, maar ik denk dat ik tegen een vis hier ook wel broke ga. Zou hem wrs hetzelfde gespeeld hebben.
ben benieuwd naar de mening van de judges

Wryzeth
PokerStrategist

Gebruikelijke verhaal, check-minraise is heel vaak een set na limp/call, misschien zit er nog een verdwaalde Jx in zijn range maar tegen een unknown leg ik dit meestal weg (tenzij ze ongeveer ~50 bb's of minder hebben omdat ze dan makkelijker met TP knallen). Maar als je dan toch all-in wilt gaan, doe 't dan op de flop, omdat er best veel scarecards kunnen vallen op de turn.

yoshiwa
Elite Grinder

snap dat veel mensen willen blijven geloven dat dit plays kunnen zijn maar ik heb zelf al ondervonden dat het veiliger is er niet vanuit te gaan dat dit plays zijn , en deze aanname pas te gaan doen alsje wat weet ovre zijn stats. gezien de topcard ook van de flush is en hij dus niet TP+FD kan hebben , denk ik dat ik hier muck. Je zegt zelf dat je verwacht dattie 99 en JJ raised , en in dezelfde zin zeg je dat het een vis is. maw , hij kan zijn PP hier perfect ook zo spelen :)

Neoken Topicstarter
Neoken
PokerStrategist

Waar muck je dan, op de turn neem ik aan?

yoshiwa
Elite Grinder

ja , voor die odds kan je nogwel callen op de flop voor het geval het pure airball is en hij niet durft doorduwe op de turn