Ga naar het forum
Meldingen
Alles wissen

[Gesloten] NL2 A10s steal

9 Berichten
4 Gebruikers
0 Reacties
175 Weergaven
KoeNe4U
Oldschool Grinder

Is het zonder reads en stats aan te raden de hand te raisen of moet ik daar nog een tightere range voor pakken, AJ+?? Of is een call in deze gevallen beter?

Hand converted with online PokerStrategy.com hand converter:

Hand afspelen

$0.01/$0.02 No-Limit Hold'em (7 handed)

Known players:
[tg]MP3$5.14:///////;CO$3.96:///////;BU$1.49:///////;SB (Hero)$2.01:///////;BB$1.64:///////;MP1$1.99:///////;MP2$1.89:///////;[/tg]

Preflop: Hero is SB with T:c, A:c.
3 folds, CO raises to $0.06, BU folds, Hero raises to $0.18, 2 folds, CO folds, Hero gets uncalled bet back.

Final Pot: $0.08.

8 reacties
Wryzeth
PokerStrategist

Mooie hand om mee te 3-betten uit de blinds. Ik zou 'm nog eerder folden dan callen, tenzij het een multiway pot is omdat je dan betere odds krijgt om je flush te hitten.

Ik vind een call hier ook okee, tegen CO open. Ligt beetje aan tegenstander. Maar ik call dit vaker dan dat ik dit 3-bet. Maarja dat ben ik :f_confused:

Oorspronkelijk gepost door Wryzeth
Mooie hand om mee te 3-betten uit de blinds. Ik zou 'm nog eerder folden dan callen, tenzij het een multiway pot is omdat je dan betere odds krijgt om je flush te hitten.

Vooral dit. Ik wil overigens nog opmerken dat je OOP beter ietsje groter dan 3x kan 3betten, dus $0.20 of $0.22 in dit geval. Dat is omdat je uit positie zit en je dan eigenlijk wel blij bent om meteen de pot op te pakken. Bovendien wordt je positienadeel kleiner als de pot groter is.

Met een call zit je postflop zonder initiatief en uit positie, dat speelt lastig. In een multiway pot zou het op zich wel kunnen, dan krijg je leukere implieds voor als je two pair, straat of flush hit.

Vind je het niet zonden om zo`n mooie hand in een bluf te veranderen? Doe dit liever met A4 (s)

Oorspronkelijk gepost door tobiasdekker
Vind je het niet zonden om zo`n mooie hand in een bluf te veranderen? Doe dit liever met A4 (s)

Als een bluf +EV is dan is het beter dan folden.

Maar ik denk dat callen meer +ev is.

Wryzeth
PokerStrategist

Dat is 't niet. Je zit uit positie, je hit een flushdraw ongeveer 1 op de 9 keer en ongeveer 1 op de 4 keer hit je een A of T. Elke keer als je die niet hit kan je je hand weggooien op een c-bet, terwijl de cut-off heel vaak een slechtere hand heeft.

Als je raist en hij called heb je in ieder geval initiatief en kan je hem nog van zijn hand afzetten op de flop. Uit positie zonder initiatief is dat veel moeilijker. En als hij fold pre-flop heb je ook +EV.

Multi-way is het een ander verhaal omdat je betere odds krijgt en dan is een call beter. Maar nu zit je tegen een cut-off openingsrange heads-up waardoor je slechte odds krijgt om hier te callen (zie hierboven, je hit veel te weinig om hier profitabel te callen) en daarnaast zal je ook heel vaak geen value halen uit je hand omdat de hand van je tegenstander niet goed hoeft te zijn. Dat zal makkelijker lukken als hij je 3-bet called. En als hij raist, heb je een makkelijke fold.

Maar door een call hou je nog veel handen die jij domineert in zijn range zoals A5-A9 TJ,TQ,TK