Ga naar het forum
Meldingen
Alles wissen

NL2 AKo

5 Berichten
3 Gebruikers
0 Reacties
180 Weergaven
Ryuka
Legacy Member

Na zijn raise op de flop dacht ik tegen een set te zijn aangelopen. Ik call nog wel om te kijken of die zou doorbarrelen op de Turn. Zijn check op de turn vond ik dan ook wat merkwaardig, had ik daarom nog een value/block bet op de river?

Full Tilt - $0.02 NL - Holdem - 8 players

Hero (MP+1): $2.49
CO: $1.50 (VPIP: 18.93, PFR: 13.33, 3Bet Preflop: 3.90, Hands: 1,147)
BTN: $0.51 (VPIP: 23.44, PFR: 4.76, 3Bet Preflop: 1.08, Hands: 280)
SB: $3.76 (VPIP: 37.33, PFR: 0.00, 3Bet Preflop: 0.00, Hands: 75)
BB: $1.34 (VPIP: 45.76, PFR: 3.39, 3Bet Preflop: 4.00, Hands: 59)
UTG: $2.85 (VPIP: 19.61, PFR: 5.88, 3Bet Preflop: 6.67, Hands: 52)
UTG+1: $1.83 (VPIP: 10.69, PFR: 5.34, 3Bet Preflop: 2.08, Hands: 133)
MP: $1.60 (VPIP: 28.33, PFR: 1.67, 3Bet Preflop: 0.00, Hands: 60)

Notes op villain van Pokertracker:
[P] 3Bet range {JJ,66} (3)
[P] 4Bet+ range {AKs} (1)
[P] Called 2Bet from blinds range {TT,AQs,KTs,76s} (4)
[P] Called 3Bets in position {JJ} (1)
[P] Called 3Bets out of position with {99,A9o} (2)
[P] Called any 4Bets {66} (1)
[P] Limp and called a raise {A8s,JTo} (2)
[F] Donks flop with top pair or better (1)
[T] Played turn draw aggressively (1)

SB posts SB $0.01, BB posts BB $0.02

Pre Flop: (pot: $0.03) Hero has A♠ K♥

fold, fold, fold, Hero raises to $0.08, CO calls $0.08, fold, fold, fold

Flop: ($0.19, 2 players) 7♦ 3♥ A♥
Hero bets $0.14, CO raises to $0.35, Hero calls $0.21

Turn: ($0.89, 2 players) T♦
Hero checks, CO checks

River: ($0.89, 2 players) 6♠
Hero checks, CO checks

Spoiler

CO shows Q♥ J♥ (High Card, Ace) (Pre 38%, Flop 32%, Turn 25%)
Hero shows A♠ K♥ (One Pair, Aces) (Pre 62%, Flop 68%, Turn 75%)
Hero wins $0.84

Beantwoorden
Citeren
4 reacties
ssacr
Poker Player

Hoi Ryuka,

Er zijn maar 2 handen waar je nu tegenaan kan lopen en dat is wat je zegt, pockets 3 en 7. Die verslaan jouw hand. Kan ook zijn dat Villain een laag pp heeft en dat hij hoopt dat de A een scare card is voor jou. Deze Villain ziet er wel regish uit qua stats dus kan zijn dat ie een flushdraw heeft en de pot probeert op te pakken. Kan ook iedere Ax zijn.

Je call op de flop is ok. Op de turn valt er een T. Mooi dat het geen harten is , maar AT valt zeker binnen zijn range. We zullen dus nog vaak voor liggen, maar er is ook een kans dat we al verslagen zijn. Op de draw liggen we voor. Ik bet hier dus zelf op de turn om te voorkomen dat een flushdraw behind checkt. Ik denk dat alle andere handen die je verslaan nu wel zullen reraisen op de turn. Voor value en om te verdedigen.

As played, wat ook niet slecht gespeeld is, bet ik zeker de river. Slechtere Ax callt, een hoop andere handen ook waarschijnlijk. Bij een raise op je bet is het zo duidelijk een fold. Zelf zou ik hier vooral turn proberen het initiatief te nemen en een line te nemen die Villain het meeste doet folden wat bluf is.

Beantwoorden
Citeren
Varune
Elite Grinder

@ Saccr,

Waarom zou je de turn betten, om villian het meeste te laten folden wat een bluff is? Dat wil je toch laten doorbetten?

@ de hand,

Flop is uiteraard vrij standaard, ik zou ook vaak enkel callen, omdat Ah en we hebben ook Kh vast, dus al aardig wat fd blockers imo. En als hij die wel heeft hebben we met Kh altijd nog de redraw.

Turn check ik dan ook, omdat hij ook nog air in z'n range heeft die kan doorbetten. Sommige spelers betten hun fd's hier ook altijd door, anderen checken hem vaak. Daar kan ik zo niks over zeggen.

Nu hij behind checkt verwacht ik eigenlijk geen Sets in zijn range, en dus meer fd's en nog wat air. Ik zou hem dus ook checken in de hoop dat hij deze airrange gaat betten.

Ik bet zelf niet, omdat ik door z'n flopraise niet veel Ax in zijn range zie zitten die zou callen.

Beantwoorden
Citeren
ssacr
Poker Player

Ik bet de turn om geen gratis kaarten te geven voor flushdraws, ik zie zijn raise op de flop als een redelijk goedkope manier om op de turn behind te checken als ie een draw speelt. Vandaar dat ik hier bet op de turn. Draws callen nog wel en anders de Ax handen ook.Sowieso is alleen callen daar vaak een teken dat je voorligt. Denk dat ik dan ook beter in kan schatten wat te doen op de river. Denk dat er wel Ax handen zijn die callen, dit is nl2 of maak ik daar een denkfout?

Beantwoorden
Citeren
Varune
Elite Grinder

Daar heb je idd wel een punt.

Beantwoorden
Citeren