Ga naar het forum
Meldingen
Alles wissen

NL2 AKo vs Onbekend

7 Berichten
3 Gebruikers
2 Reacties
619 Weergaven
Zaratras
PokerStrategist

PokerStars - $0.02 NL - Holdem - 8 players
Hand converted by PokerTracker 4

SB: 96.5 BB
BB: 115 BB
UTG: 107.5 BB
UTG+1: 198.5 BB
MP: 152.5 BB
Hero (MP+1): 213.5 BB
CO: 42.5 BB
BTN: 132 BB

SB posts SB 0.5 BB, BB posts BB 1 BB

Pre Flop: (pot: 1.5 BB) Hero has K♥ A♠

fold, fold, MP raises to 2 BB, Hero raises to 6 BB, fold, BTN calls 6 BB, fold, fold, MP calls 4 BB

Flop: (19.5 BB, 3 players) 5♠ 5♥ 6♣
MP checks, Hero checks, BTN bets 9.5 BB, MP calls 9.5 BB, Hero calls 9.5 BB

Turn: (48 BB, 3 players) T♣
MP checks, Hero checks, BTN bets 23.5 BB, fold, fold

BTN wins 46.5 BB

De button heeft een VPIP van 28 en prf van 10 op 28 handen.
De SB heeft een VPIP van 24 en prf van 17 op 59 handen.

Preflop: Ik doe een 3bet met AK om value te halen.
Flop Ik check omdat 1. We zijn met drie speler en omdat ik geen enkele overpair zal doen folden. Ik heb het idee dat ik hier misschien wel een bet had kunnen doen. Ik vind deze flops nog tricky. Misschien dat iemand hier advies over kan geven?
Ik call vervolgens de raise van de button, omdat ik denk dat ik voorsta als er een A of K op tafel komt. Ik verwacht niet dat ze een AA of KK hebben, dan zouden ze pre-flop een 4bet of all-in hadden gedaan.
River: Fold op de bet omdat ik niet verwacht een betere hand te krijgen of eventueel zal achterstaan. 1010 zal in de range van de button vast en zeker zitten.

Beantwoorden
Citeren
6 reacties
Supermoderator
Zeezout
PokerStrategist

Ben geen goede cashspeler, maar ik zou de flop checken. Zit totaal niet in je range, afgezien van wat pairs.
De calls van 2 spelers duiden op pairs of andere handen die ze niet beiden zullen wegleggen.
Je hebt nog steeds overs, dus kunt nog iets hitten en hebt nog showdownvalue.

Denk dat ik op de raise echter fold.

2-handed had ik hem gebet-fold, want ik denk dat je te weinig kans hebt.

Beantwoorden
Citeren
Zaratras Topicstarter
Zaratras
PokerStrategist

Oorspronkelijk gepost door Zeezout
Ben geen goede cashspeler, maar ik zou de flop checken. Zit totaal niet in je range, afgezien van wat pairs.
De calls van 2 spelers duiden op pairs of andere handen die ze niet beiden zullen wegleggen.
Je hebt nog steeds overs, dus kunt nog iets hitten en hebt nog showdownvalue.

Denk dat ik op de raise echter fold.

2-handed had ik hem gebet-fold, want ik denk dat je te weinig kans hebt.

Thanks voor je feedback... Achteraf gezien had ik met twee andere inderdaad op de flop beter kunnen folden.
Als ik tegen 1 speler zat had ik wellicht wel een Cbet of check/call gedaan... Deze handen vind ik nog lastig te spelen.

Beantwoorden
Citeren
Supermoderator
Zeezout
PokerStrategist

AK is ook een vervelende hand om te spelen. Goed, maar o zo kwetsbaar.

Heb er zelf ook vaak moeite mee, vooral om hem tijdig los te laten.

Beantwoorden
Citeren
Scarrtissue
Legacy Member

Pre vind ik goed. Flop had ik zelf gebet. Nu kan button betten en met dit board zit je dan gelijk in een lastig parket. Waarom bet je niet op de flop? Je kan toch makkelijk een overpair hebben? Nu ben je het initiatief kwijt en maakt de button gebruik van zijn positie. AK is inderdaad een lastige hand om te spelen.

Beantwoorden
Citeren
Zaratras Topicstarter
Zaratras
PokerStrategist

Oorspronkelijk gepost door Scarrtissue
Pre vind ik goed. Flop had ik zelf gebet. Nu kan button betten en met dit board zit je dan gelijk in een lastig parket. Waarom bet je niet op de flop? Je kan toch makkelijk een overpair hebben? Nu ben je het initiatief kwijt en maakt de button gebruik van zijn positie. AK is inderdaad een lastige hand om te spelen.

De andere spelers kunnen ook makkelijk een overpair hebben. Dat maakt het lastig vind ik.. Ik snap dat ik het initiatief kwijt ben :(

Beantwoorden
Citeren
Scarrtissue
Legacy Member

Oorspronkelijk gepost door deuverman

Oorspronkelijk gepost door Scarrtissue

De andere spelers kunnen ook makkelijk een overpair hebben. Dat maakt het lastig vind ik.. Ik snap dat ik het initiatief kwijt ben :(

Jij bent de eerste agressor en de button kan heel breed callen in principe, dus zelf het initiatief houden komt sterker over. Door de betsizes niet te groot te maken kun je redelijk goedkoop het initiatief houden. Als hij wel callt kun je op de turn alsnog kijken wat je gaat doen.

Beantwoorden
Citeren