Ga naar het forum
Meldingen
Alles wissen

Nl2 AKs

10 Berichten
4 Gebruikers
0 Reacties
267 Weergaven
Ryuka
Legacy Member

Villain heeft maar een PFR van 5%, dus besluit te callen. Plan op de flop is check/call te spelen voor de verdere straten.

Full Tilt - $0.02 NL - Holdem - 6 players

SB: $1.01 (VPIP: 15.67, PFR: 3.03, 3Bet Preflop: 0.00, Hands: 137)
BB: $1.94 (VPIP: 21.05, PFR: 0.00, 3Bet Preflop: 0.00, Hands: 19)
UTG: $1.54 (VPIP: 18.12, PFR: 11.90, 3Bet Preflop: 4.50, Hands: 3,068)
MP: $0.93 (VPIP: 12.35, PFR: 2.50, 3Bet Preflop: 0.00, Hands: 84)
CO: $1.80 (VPIP: 15.24, PFR: 5.29, 3Bet Preflop: 0.00, Hands: 212)
Hero (BTN): $2.00

SB posts SB $0.01, BB posts BB $0.02

Pre Flop: (pot: $0.03) Hero has A♣ K♣

fold, fold, CO raises to $0.07, Hero calls $0.07, fold, BB calls $0.05

Flop: ($0.22, 3 players) A♥ 3♥ 6♠
BB checks, CO bets $0.16, Hero calls $0.16, fold

Turn: ($0.54, 2 players) 3♠
CO bets $0.40, Hero calls $0.40

River: ($1.34, 2 players) Q♠
CO bets $1.17 and is all-in, Hero calls $1.17

Spoiler

CO shows A♦ J♥ (Two Pair, Aces and Threes) (Pre 25%, Flop 17%, Turn 10%)
Hero shows A♣ K♣ (Two Pair, Aces and Threes) (Pre 75%, Flop 83%, Turn 90%)
Hero wins $3.50

Beantwoorden
Citeren
9 reacties

In positie met AKs ga ik persoonlijk bijna altijd 3betten. Er zijn maar 2 mogelijke handen die je preflop crushen. Ook al is zijn PFR maar 5%, de kans is klein dat je net tegen AA of KK zou aanlopen. Vanuit de cutoff is zijn range ook wat breder. Zo nu en dan eens flatten is niet per se slecht, kan wat variatie in je spel brengen.
De flop ga ik raisen, aan de grote 'gap' tussen villain zijn VPIP en PFR kan je zien dat het geen heel goede speler is. Volgens mij haal je hier dus value uit zowat elke Ax en pockets in zijn range en vermijd je dat hij naar gratis kaarten kan drawen. Maar anderzijds is er voor een call ook wel iets te zeggen, behalve voor de flushdraw is het een vrij droog bord. Als je in zijn stats ziet dat hij een hoge TurnCbet heeft zou ik ook callen. Maar dan probeer ik wel al het geld erin te krijgen op de turn, er komt namelijk een tweede flushdraw aan en villain nog eens voor cheap een kaart geven vind ik niet echt ideaal.
Rivercall zou bij mij toch met de staart tussen de benen zijn, maar ik zou het ook doen :D
Just my 2 cents
P.S: Ben eigenlijk een fullringspeler dus mss zit ik er een beetje naast.

Beantwoorden
Citeren
divvie
PokerStrategist

Hey,

Preflop is callen prima. Het is goed om je callingrange wat te balancen en niet standaard je monsters te 3betten. Als je de CO 3bet zal je wss erg veel folds krijgen, aangezien hij redelijk nitty is. Er zit ook nog een vis in de BB die wss vaak zal callen en waar je dus postflop ook nog meer value van kunt krijgen.

Flop is call std, hij heeft hier bijna altijd Ax vast gezien hij 3way cbet. Dus laat em maar lekker doorbarrelen. Turn is dan ook std. River is dan wel ugly, want gezien zn PFR zal hij bijna alleen maar hoge Ax openen, en daar is AQ er wel één van. Ik kom hier ook niet meer weg, maar zit wel een beetje te prayen dat tie A10/AJ heeft. Nh!

@ Nillze, er zit meer value in als je je premiums afwisselt met 3betten/callen ipv alleen maar 3betten. Je moet het dan echter wel op de juiste momenten doen. Zal straks wel eens een handje posten in mijn blog waar ik ook KK preflop gewoon call.

Dat hij op de CO zit wil niet meteen zeggen dat zijn openingsrange breder is. Gezien zijn PFR opent hij gewoon erg tight en is dus zijn openingsrange al redelijk sterk hier, wat vaak iets van 88+/sterke Ax/KQ etc zal zijn.

Flop raisen maakt gewoon 0 sense hier, je crusht het board en met zijn 3way cbet heeft hij erg vaak Ax, dus wil je hem gewoon laten barrelen.. en mocht hij checken, bet je zelf. Als je hier raist fold sowieso elk pocket pair en ik wil hem ook niet de kans geven om zijn Ax nog te laten folden. De CO heeft ook bijna nooit een draw hier, gezien zijn PFR en dat de A :heart: er ligt. Enige wat nog zou kunnen is dan KQhh, maar hij heeft gewoon erg vaak Ax hier.

Turn hoef je ook bijna nooit bang te zijn dat hij die spade draw oppikt, hij zal maar een enkele keer die AJss/A10ss/AQss hebben. Verder is deze hand ook FR ondanks dat er maar 6 spelers zijn, zie Ryukas blog. Als iedereen met deze stats SH speelt gaat er iets fout :D

Groetjes

Beantwoorden
Citeren

Dus jij denkt dat hij hier veel Ax gaat wegleggen op een flopraise? Gebeurt toch niet zo vaak op de micros dat hier Ax gaat gefold worden?
Ik neig de laatste tijd meer en meer naar: Vol gas doorbetten, ben dan ook een spewtard :coolface:
Ik vind een call/call/call ook niet slecht, speel het soms ook zo maar door passief te zijn kom je op de river weer in een k*tspot. Iig interessante analyse, je maakt een goed punt. Flop call maakt mss idd meer sense, maar op de turn ben ik nog niet helemaal overtuigd van een passieve line.

Bijkomende vraag: Wat doe je in het geval van een checkraise van BB?

Beantwoorden
Citeren

Hoi,

Er stond bij dat hier nog hulp nodig was? Naja zal ook maar es beoordelen.

PF: Default 3bet. OR is fishy dus dik value te halen met 3bet. Blinds zijn ook niet superfishy of sqzhappy dus zie niet echt reden om te flatten. Divvie je zegt callingrange balancen maar tis BTN v CO dus we 3betten ook veel air. AK ga ik daarom altijd wel 3betten. V UTG/MP kan je best wel flatten om je callingrange te deffen idd.

Flop kan je callen of raisen. 3way ga ik ook voor de call.

Turn zijn we zo vaak goed en lijkt erop dat hij niet wil folden dus ik raise hier gewoon.. Zo betalen draws ook.

River suckt zwaar! Denk dat ik gewoon fold want AJ shipt niet en bluffs zijn enkel missed fd , niet zoveel combo's. Wel close. Divvie jij snapt hier dus?

Farma

Beantwoorden
Citeren

Hmmm best wel andere beoordeling :P. Sick dat hij AJ ook showt imo wowie. Maar denk dat turn raisen lekker is omdat hij draws of AT+ never fold

Beantwoorden
Citeren
divvie
PokerStrategist

Of hij Ax gaat wegleggen op een flopraise weet ik niet, hij oogt niet super goed maar hij is ook geen complete fish. Punt is dat als je hier raist je zo sterk overkomt dat hij mogelijk zn Ax nog weg kan leggen, en als hij flop nog callt hij misschien turn em alsnog weg legt. Terwijl als je gewoon in callmodus gaat (en je hand underrept) hij sowieso zn stack wel wil doneren met slechtere Ax. Want villain zal jou daar nooit op een AK zetten.

Daarnaast is telkens een single A raisen gewoon geen profitabele move als je later hogere limieten gaat spelen (tenzij mega fish/minbets oid), dus ik zou je aanraden om dat ook niet als standaard aan te houden, want op hogere limieten zal dat wel afgestraft worden. Het is prima om je hand te underreppen en zo slechtere handen in villains range houdt die nogmaals turn betten/zn handen in bluffs willen omzetten. Snap ook niet waardoor je met turn callen op de river in een kut spot komt. Je zet villain op een range (in dit geval zal dit iets van A10/AJ/AQ zijn) en dan kijk je naar je eigen hand > conclusie: je crusht zijn range, dus je hoeft je dan op de river ook niet druk te maken. Oke, deze river is niet al te nice want AQ zit in zn range, maar bijna alle andere kaarten zijn gewoon snapcalls op de river.

In het geval dat BB de flop c/r terwijl wij ook nog eens gecallt hebben kun je wel aan folden gaan denken, want dat zullen bijna alleen maar 2p/sets zijn. BB oogt ook passief dus zal niet snel out of line gaan en draws zal hij wel c/c.

Beantwoorden
Citeren
divvie
PokerStrategist

Lol haha :D

Nja op river zie ik eigenlijk alleen logische combi dat ons beat AQ is. Zie hem nog wel meer slechtere Ax overplayen omdat wij niet veel reppen.

Beantwoorden
Citeren

Hmmm grote lap tekst weer :D

- Ja ik vind flop callen fine 3way. Maar HU pot is raise daar best goed (als we preflop zouden geflat hebben) ook op hogere limieten. Maar hier is flopcall kinda std idd.

- Als hij Ax heeft wordt hij miss bang als een river als deze komt of een hartje en daarom zou ik graag op de turn pot dik bouwen zodat hij nimeer weg komt op any river want zie hem ook never Ax folden omdat wij draws reppen in zijn ogen.

- Op riverblank easy call maar is gewoon vreemd dat hij hier AJ AT nog shipt want dat is dan om splits te laten folden? De turnraise is niet perse omdat ik bang ben van een river dus al kan dat in sommige gevallen zoals hier ook wat protecten zijn idd.

Maar oke ja ben het wel eens met dat overplayen omdat we nogal capped range moeten hebben idd. River is call dus idd.

Maar denk dat turnraise beetje optimaler is :) dit omdat hij ook nooit pure air heeft

Beantwoorden
Citeren
divvie
PokerStrategist

Ja was idd ff vergeten dat heart river super scary voor hem is. Ja is dan wel beter om turn te shoven, hij heeft super obv Ax en hij lijkt die ook niet meer te willen folden.

Beantwoorden
Citeren