Ga naar het forum
Meldingen
Alles wissen

NL2 AQo vs AKo

11 Berichten
11 Gebruikers
5 Reacties
3,562 Weergaven
Zaratras
PokerStrategist

PokerStars - $0.02 NL (6 max) - Holdem - 6 players
Hand converted by PokerTracker 4

UTG: $2.81
MP: $2.00
Hero (CO): $2.03
BTN: $2.28
SB: $2.06
BB: $1.45

SB posts SB $0.01, BB posts BB $0.02

Pre Flop: (pot: $0.03) Hero has A♣ Q♥

UTG raises to $0.07, MP calls $0.07, Hero raises to $0.26, fold, fold, fold, UTG raises to $0.60, fold, Hero raises to $2.03 and is all-in, UTG calls $1.43

Flop: ($4.16, 2 players) J♦ 7♠ K♠

Turn: ($4.16, 2 players) 3♠

River: ($4.16, 2 players) T♣

UTG shows A♥ K♦ (One Pair, Kings)
(Pre 75%, Flop 83%, Turn 91%)
Hero shows A♣ Q♥ (Straight, Ace High)
(Pre 25%, Flop 17%, Turn 9%)
Hero wins $4.01

Ik shove hier omdat het een speler is met een VPIP van 42 en prf van 25 op 48 handen.
In mijn notes staan called 3-bets OOP met Q8s dus ik schat zijn range enorm in hier. Hij called alleen niet hij 4bet mij... 4betten op nl2 betekend vaak de nuts toch?

Beantwoorden
Citeren
10 reacties
Moderator
pcbeem
Oldschool Grinder

Shoven is wat optimistisch hier, 48 handen in natuurlijk geen grote range al zegt het wel dat ie veel callt.

Beantwoorden
Citeren
Moderator
SDK1987
Oldschool Grinder

Je hebt hier 4bet stats nodig en daar kun je geen goed beeld van hebben op basis van 48 handen en ik zou AQo gewoon folden. Op NL2 is het denk ik lastig om een random tegenstander op een 4bet range te zetten, maar ik denk niet dat het heel profitabel is om in het gunstigste geval een flip aan te gaan in een spot als deze. Ik denk niet dat AJ gaat 4betten bijvoorbeeld.

Beantwoorden
Citeren
Scarrtissue
Legacy Member

Oorspronkelijk gepost door SDK1987
Je hebt hier 4bet stats nodig en daar kun je geen goed beeld van hebben op basis van 48 handen en ik zou AQo gewoon folden. Op NL2 is het denk ik lastig om een random tegenstander op een 4bet range te zetten, maar ik denk niet dat het heel profitabel is om in het gunstigste geval een flip aan te gaan in een spot als deze. Ik denk niet dat AJ gaat 4betten bijvoorbeeld.

Dit! In het gunstigste geval een flip.

Beantwoorden
Citeren
Supermoderator
Zeezout
PokerStrategist

Ligt er ook aan hoe die VPIP-range is opgebouwd. Kan prima dat hij alleen in latere positie loose is.

Verder is AQo gewoon niet sterk genoeg om deze play te maken, want hij zal zelden wegleggen met zijn te verwachten openingsrange op UTG.

Beantwoorden
Citeren
advancedTN1984
Oldschool Grinder

Genoeg random gasten die het er met K2o oid ingooien.

Vindt het niet eens zo heel verkeerd met zijn reads though. Goed. Ze langzaam uitknijpen is ook een mogelijkheid en dan ga je deze random spots uit de weg. Het is echt zo dat er af en toe random dudes zitten die het er licht ingooien op nl2.

Beantwoorden
Citeren
Moderator
SDK1987
Oldschool Grinder

Dat kun je denk ik op elke limiet tegenkomen. Al zou ik zelf niet zo gauw een variance spot als deze opzoeken tegen een relatief onbekende tegenstander.

Beantwoorden
Citeren
FriskyArt
Oldschool Grinder

Ik denk dat het niet verkeerd is om deze af en toe te gaan callen om reeds vermelde redenen. Maar bijkomend denk ik ook dat als je telkens deze spots uit de weg gaat je heel exploitable wordt wat dan ook weer niet goed is. Wat het beste is kan niemand met zekerheid zeggen maar ik geloof dat steevast preflop folden gewoon te tight is.

Beantwoorden
Citeren
MeanGreen
PokerStrategist

De 3bet callen en de flop beoordelen zou ik zelf gedaan hebben denk ik, met een pocket pair zou ik het eerder gedaan hebben zoals gespeeld.

Beantwoorden
Citeren
H0witzer
PokerStrategist

Interessante disscussie.
:spade: Is het slim om villain zijn raise te coldcallen? Moeilijk met zoveel spelers achter ons die kunnen squeezen.
:spade: 3betten lijkt me de beste play en te folden als hij 4bet, villain heeft in deze hand nu toevallig AK, meestal zal hij een veel zwakkere hand hebben. In positie tegen zijn wijde range met AQo staan we er goed voor meestal.
:spade: Allin shoven tegen dergelijke spelers is zeker een optie maar ik zou toch wat meer data willen voor ik zoiets doe met AQo.

Beantwoorden
Citeren
Qubie
Oldschool Grinder

Ik denk dat ik hier toch fold AQo, AQs twijfel ik meer. Die read kan gevaarlijk zijn, kan een small blind call van een big blind 3bet zijn.
Ik denk dat je hier de 4bet van utg moet respecteren, zoals anderen zeggen, de stats zijn nog te klein om heel veel te zeggen en dan probeer ik toch van een worst case uit te gaan. Zijn stats kunnen hier zeer goed betekenen dat dit een reg is die weet wat hij doet.

Beantwoorden
Citeren