Ga naar het forum
Meldingen
Alles wissen

[Gesloten] NL2 AQs

5 Berichten
3 Gebruikers
0 Reacties
155 Weergaven

Ik denk dat ik hier op de turn een foutje heb gemaakt door niet door te betten. Maar ik was aan het twijfelen, omdat enerzijds ik mijn hand wou beschermen tegen alle draws, en anderzijds wou ik aan potcontrol doen omdat ik op dat drawy bord eigenlijk maar een "kleine" hand had. Wat was de juiste keuze?

Hand converted with online PokerStrategy.com hand converter:

Hand afspelen

$0.01/$0.02 No-Limit Hold'em (8 handed)

Known players:
[tg]MP2$2.00:///////;MP3 (Hero)$3.88:///////;CO$1.46:///////;BU$2.00:///////;SB$1.51:///////;BB$2.00:///////;UTG2$3.10:///////;MP1$1.20:///////;[/tg]

Preflop: Hero is MP3 with Q:s, A:s.
3 folds, Hero raises to $0.08, 2 folds, SB calls $0.07, BB calls $0.06.

Flop: ($0.24) Q:d, J:d, 3:c (3 players)
SB checks, BB checks, Hero bets $0.18, SB calls $0.18, BB folds.

Turn: ($0.6) 9:c (2 players)
SB checks, Hero checks.

River: ($0.6) 7:s (2 players)
SB checks, Hero bets $0.26, SB calls $0.26.

Final Pot: $1.12.

4 reacties
Neoken
PokerStrategist

Turn gewoon goed doorbetten voor value/protectie. Dit is geen goeie spot voor potcontrol. En had villain een set/two-pair geflopt, dan had hij ondertussen al lang geraised/gedonkt op zo'n drawy board. Dus je moet niet al te bang zijn dat je beat bent.

_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

ok thanks!

btw ik won de hand

Preflop en flop zijn wel goed. Eventueel $0.20 cbetten op de flop vanwege mogelijke draws. $0.18 is wel een beetje de ondergrens.

Op de turn kun je gewoon doorbetten voor value en bescherming. Er is een wijd scala aan zwakkere handen mogelijk die villain kan hebben. Allerlei combinaties van pair, straight draw en flush draw zijn mogelijk en daar moet je goed tegen beschermen. Je moet daar redelijk fors betten, bijvoorbeeld $0.50 of een paar cent meer.

As played heb je zeker een bet op de river aangezien er op de river geen enkele draw aankomt en villain heeft in alles laten zien dat hij tot nu toe de zwakkere hand heeft. Op een hand als K7 na sta je nog op alles voor op de river dus kun je met een gerust hard valuebetten. Het is op zich wel goed om niet te groot te betten omdat villain waarschijnlijk een zwakke hand heeft en je wilt hem graag nog laten callen. Als je wel een bet had gemaakt op de turn, dan probeer je de river meestal behind te checken, sowieso als de riverkaart niet een blank is. Op hele droge riverkaarten zoals deze is een check behind dan nog steeds best goed, maar tegenover passieve spelers die niet zo goed top pair kunnen folden zou je nog een kleine valuebet kunnen maken.

_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Ok ook bedankt voor de reactie!