Ga naar het forum
Meldingen
Alles wissen

[Gesloten] [NL2 FR] AKo OOP, geen contibet

7 Berichten
6 Gebruikers
0 Reacties
256 Weergaven

Known players:
[tg]Position_Stack:hands/vp$ip/RaisePreflop/AF/WTS/ORL/BBvsSteal/W$SD;Hero$2.69:///////;UTG2$2:16/6/0/-/0/0/100/-;[/tg]
0.01/0.02 No-Limit Hold'em (9 handed)
Hand recorder used for this poker hand: Elephant 0.90 by www.pokerstrategy.com.

Preflop: Hero is UTG1 with A♥, K♦
Hero raises to $0.08, UTG2 calls $0.08, 7 folds.

Flop: ($0.19) J♣, 8♣, 5♠ (2 players)
Hero checks, UTG2 bets $0.14, Hero folds.

Final Pot: $0.33

Ik krijg AKo waarmee ik raise. Ik word gecallt en de flop geeft een nogal nat bord en ik moet de eerste zet maken. Was het hier een goede keuze om niet te c-betten en te folden op zijn bet?

6 reacties
paulverme
PokerStrategist

antwoord op de vraag: je had een cbet moeten maken natuurlijk

as played is een fold ok. Je zit uit positie dus callen moet je hier niet doen. Je had evt nog kunnen reraisen ook natuurlijk maar dan beginnen we een beetje fancier te worden en is ook afhankelijk van het type tegenstander

_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Natuurlijk? Flush en straight draws zijn mogelijk en ik kan nauwelijks iets representeren, daarom leek het mij een goed moment om eens niet te c-betten.

Edit: Al is een raise vanuit UTG natuurlijk wel een indicatie van een sterke hand waar JJ+ nog aardig geloofwaardig is..

Wryzeth
PokerStrategist

Niet c-betten is gewoon goed hier. Dat brengt je alleen maar in problemen op latere streets, het is ook een van mijn grootste leaks. Handen durven opgeven zelfs al was je de pre-flop initiator. ;)

Neoken
PokerStrategist

Ik cbet hier wel meestal. Het is geen ideale flop om te cbetten, maar zo slecht is hij nu ook weer niet. Multiway is iets anders, maar heads up is het nog doenbaar imo.

Als hij geen :club: draw heeft zal hij ook niet veel zin hebben om met overcards te chasen. Lage pp's gaan hier dikwijls ook folden.

yoshiwa
Elite Grinder

of je hier cbet hangt beetje af van wat je verwacht van villian.
het is inderdaad geen goeie flop om te cbetten.
maar dit wil nogniet zeggen dat je het nie kan doen. je kan ook cbetten omdat je weet dat villian gewoon genoeg fold , zelfs hier.
veel villians gaan hier hun lagere PP toch folden , hun overcards ook , ze gaan wss enkel met sets/Jx , FD callen , ev een SD calleN.
dus als villian een fitfold is kan je nogsteds cbetten , gewoon omdat hij hier ook vaker heeft gemist dan gehit.

SchinkenToni1977
PokerStrategist

Niet cbetten geeft een ander nadeel -> je hand is zo open als maar zijn kan.
Een beetje agressieve villain zal hier altijd zelf direct betten. Board zit vol draws, en je verdedigt je hand niet.
Heel misschien ga je hier met JJ voor een c/r, maar met alle overpairs bet je door, dus je check is een teken van zwakte.

Cbetten, halve pot of 2/3e pot is doorgaans genoeg lijkt me. raised villain, dan heeft hij minstens top pair of set dan kun je folden.
Called hij dan kun je doorbetten op een A of K of checken en opgeven.

Villain hoeft niet zo vaak te folden op je cbet om het +EV te maken toch?