Ga naar het forum
Meldingen
Alles wissen

[Gesloten] Nl2 Jj

4 Berichten
3 Gebruikers
0 Reacties
126 Weergaven
Coewele
PokerStrategist

Enige opmerkingen? Juiste beslissingen gemaakt, of waar kon het beter?

Known players:
[tg]Position_Stack:hands/vp$ip/RaisePreflop/AF/WTS/ORL/BBvsSteal/W$SD;Hero$2,03:///////;UTG1$2,1:25/20/16/0,5/50/0/-/0;MP1$1,1:09/56/22/1,0/75/-/-/33;BU$1,48:11/36/0/-/25/0/-/0;[/tg]
0,01/0,02 No-Limit Hold'em (9 handed)
Hand recorder used for this poker hand: Elephant 0.90 by www.pokerstrategy.com.

Preflop: Hero is BB with J♥, J♣
UTG1 raises to $0,06, UTG2 folds, MP1 calls $0,06, 3 folds, BU calls $0,06, SB folds, Hero raises to $0,25, UTG1 calls $0,19, MP1 calls $0,19, BU folds.

Flop: ($0,82) Q♦, 7♠, 3♣ (3 players)
Hero bets $0,5, UTG1 calls $0,50, MP1 raises to $0,85 (All-In), Hero calls $0,35, UTG1 calls $0,35.

Turn: ($3,37) 6♣ (2 players)
Hero checks, UTG1 checks.

River: ($3,37) Q♥ (3 players)
Hero checks, UTG1 checks.

Final Pot: $3,37

3 reacties
Neoken
PokerStrategist

JJ is geen al te goeie hand om te 3betten OOP, zeker niet tegen een UTG1 raiser met al 2 callers erachter. Het kan wel, maar dan ga je imo te vaak in lastige postflop spots terechtkomen. Ik zou hier gewoon callen voor setvalue.

Flop moet je as played dan wel cbetten, en ook de sizing vind ik wel goed hier. Voor die 0.35 meer kan je dan niet meer folden.

Daarna is het inderdaad het beste om zo goedkoop mogelijk naar de showdown te gaan. Zwakkere handen gaan toch geen bets meer callen.

Coewele Topicstarter
Coewele
PokerStrategist

Dus in feite best op de flop gewoon rustig callen, zien of ik mijn setje hit en indien niet de hand wegleggen?

Na de flop had ik idd weinig keuze en had ik zelf ook het gevoel dat ik die bet wel moest zetten. Toen niemand zijn hand weglegde had ik wel een sterk vermoeden dat de pot over was voor mij.

Mijn verbazing was groot na de showdown...MP1 had pocket 5, UTG1 had AJ...

Waarom folden ze niet beiden na mijn bet na de flop? Ze hebben toch bijzonder weinig outs?

En heb ik hier geluk dat MP1 nog mee in de pot zit? Want ik toon hier toch zwakte door zowel na de turn als de river niet meer te betten. Moest ik enkel nog met UTG1 in de pot gezeten hebben, dan had hij dit waarschijnlijk proberen uit te buiten door zelf initiatief te nemen? Vermijdt hij dit nu omdat hij sowieso al een showdown met MP1 heeft en uit mijn "zwakke" hand toch geen extra geld kan halen en zodoende alle risico wil vermijden om toch nog op een check/raise te lopen?

yoshiwa
Elite Grinder

preflop callen , multiway pots met PP zijn leuk :)
3betten (al zeker tegen raiser+ callers) OOp is echt niet aan te raden :)
flopcbet is goed ,maar doe je het ook die size om de goede reden? reden is dat het multiway 3bet pot is en mensen daar nogal vaak fitfold spelen en je cbet dus kleiner kan. In gewone sitatie is dit te klein :)
na de cbet (en de kleine call die je idd wel moet maken) ben je klaar met de hand.
dat villian je niet uit de pot probeert te duwen wijst imo eerder op het feit dattie geen showdownvalue heeft dan wel :)
je gaat hem enkel callen als je wel iets hebt (en dan erliest hij dus) en met jou uit de pot te drukken wintie niks want de sidepot is leeg :)