Ga naar het forum
Meldingen
Alles wissen

NL2 Overpair oop

6 Berichten
4 Gebruikers
0 Reacties
180 Weergaven

Hey,

twee vraagjes over deze hand.

Had ik de flop moeten callen ipv raisen?
Wat te doen op de turn? Bet/fold of check/fold? en ligt dat aan wat er op de flop is gebeurt? dus als ik de flop call dan turn bet/fold en als ik de flop raise dan de turn check/fold?

mmh ok dat zijn geen twee vragen.

Alvast bedankt!

PokerStars - $0.02 NL ZOOM - Holdem - 9 players
Hand converted by PokerTracker 4

BTN: $2.00
SB: $2.33
Hero (BB): $2.40
UTG: $5.59
UTG+1: $4.95
UTG+2: $1.36
MP: $2.00
MP+1: $3.86
CO: $0.98

SB posts SB $0.01, Hero posts BB $0.02

Pre Flop: (pot: $0.03) Hero has T♠ T♣

fold, fold, fold, MP raises to $0.08, fold, fold, fold, fold, Hero calls $0.06

Flop: ($0.17, 2 players) 9♦ 5♦ 4♠
Hero checks, MP bets $0.10, Hero raises to $0.34, MP calls $0.24

Turn: ($0.85, 2 players) 7♥
Hero ?

Beantwoorden
Citeren
5 reacties
EevQQ
PokerStrategist

Flop is wel een call denk ik. Je laat alle air folden door te raisen.

As played ligt turn er een beetje aan. Ik check sowieso, en als villain een grote bet maakt fold ik. Bet hij klein dan call ik nog wel en hoop ik op een cheap SD.

Beantwoorden
Citeren
dopiejopie88
PokerStrategist

afhankelijk van hoe los villian hier opent kan je pf al 3betten. TT speelt OOP niet optimaal, dus als je pf de pot al op kan pakken is dat ook fine. daarnaast heb je nog een goede kans dat hij met slechtere handjes je raise gaat callen..

als je hier pf hebt ge3bet, ga ik de flop wel leaden. hoeft niet heel groot, zo rond de 60% is fine. maakt villian hier de call, dan kan je turn denk ik wel check-folden. er zijn weinig handjes die slechter zijn dan jouw hand en die een bet op de flop en op de turn gaan callen.

as played ga ik de flop hier liever callen, omdat je door te raisen vaak enkel actie krijgt van beter. turn is dan een standaard check naar villian toe en afhankelijk van zijn bet kan je hier callen / folden. villian zal hier niet vaak 2 straten betten zonder een goede hand, dus als hij hier een grote bet maakt kan je al folden..

nu je zelf de flop raised, speel ik op de turn bet-fold. het maakt imo weinig sense om hier de flop te raisen, en bij een call vervolgens op de turn gelijk de hand op te geven. dan kan je liever de flop gewoon flatten..

Beantwoorden
Citeren
EevQQ
PokerStrategist

Oorspronkelijk gepost door dopiejopie88

nu je zelf de flop raised, speel ik op de turn bet-fold. het maakt imo weinig sense om hier de flop te raisen, en bij een call vervolgens op de turn gelijk de hand op te geven. dan kan je liever de flop gewoon flatten..

Dat is waar.

Beantwoorden
Citeren
_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

thnx voor de replys.

Had geen stats van villain dus dat is dan een call denk ik pr en dan call op de flop en turn verder zien?

Beantwoorden
Citeren
darko163
PokerStrategist

He RBRK8,

je kan preflop zowel 3betten als flatten. Als villain je callt met slechtere handen dan is een 3bet prima. Natuurlijk weet je dat niet vooraf, dus zonder info zou ik hier gewoon callen. Je hoeft dan ook niet gelijk op de tegen op een flop met een overcard hoor. Enkel als er een A op de flop komt zou ik c/f spelen (aangezien er vaker geraised wordt met Ax hand ipv Kx/Qx handen).

Op deze flop vind ik je c/r eigenlijk nog niet zo slecht hoor. Je laat inderdaad vaak zijn blufs folden maar er kunnen zoveel vervelende turnkaarten komen dat ik het helemaal niet erg zouden vinden om hier de pot op te pikken. Als je dan besluit te c/r moet je wel doorbetten op de turn. Als villain je c/r hier op de flop callt zit je tegen een range van FD , overcards en overpairs. Enkel tegen de overpairs heb je een probleem.

Hoewel c/c flop niet slecht is zou ik dat eerder doen tegen spelers waar ik stats op heb. Als ik weet dat hij vaak de turn doorbarrelt dan zou ik c/c spelen om hem op de turn opnieuw te laten bluffen.

Beantwoorden
Citeren