Ga naar het forum
Meldingen
Alles wissen

NL4 hands

7 Berichten
4 Gebruikers
0 Reacties
235 Weergaven

Even een paar handjes om mijn spel toch beter te maken, de volgende paar handjes zijn de meest opvallende uit m'n laatste sessie.

Party, $0.02/$0.04 No Limit Hold'em Cash, 8 Players
Poker Tools Powered By Holdem Manager - The Ultimate Poker Software Suite.

CO: $2.05 (51.2 bb)
Hero (UTG+2): $7.75 (193.8 bb)
MP1: $4 (100 bb)
MP2: $4.41 (110.3 bb)
BB: $3.90 (97.5 bb)
MP3: $1.70 (42.5 bb)
SB: $5.11 (127.8 bb)
BTN: $4.32 (108 bb)

Preflop: Hero is UTG+2 with Q Q
Hero raises to $0.12, MP1 calls $0.12, 2 folds, CO calls $0.12, 2 folds, BB raises to $0.32, Hero calls $0.20, MP1 calls $0.20, CO calls $0.20

Flop: ($1.30) 4 6 3 (4 players)
BB bets $0.62, Hero folds, MP1 calls $0.62, CO calls $0.62

Turn: ($3.16) 6 (3 players)
BB bets $2.96 and is all-in, MP1 folds, CO calls $1.11 and is all-in

River: ($5.38) 8 (2 players, 2 are all-in)

Mijn gedachte was dat de BB KK of AA had, dus ik folde.

Results:

Spoiler

$5.38 pot ($0.26 rake)
Final Board: 4 6 3 6 8
CO mucked 7 7 and lost (-$2.05 net)
MP1 mucked and lost (-$0.94 net)
BB showed Q Q and won $5.12 ($3.07 net)

De 2de hand is iets waar ik veel tegenaanloop, een top pair tegen setje, hoe kan ik dit zien aankomen? als je het al aan kan zien komen.

Party, $0.01/$0.02 No Limit Hold'em Cash, 9 Players

BTN: $2.66 (133 bb)
CO: $1.80 (90 bb)
Hero (UTG+2): $2.12 (106 bb)
MP2: $1.97 (98.5 bb)
BB: $1.84 (92 bb)
UTG+1: $0.87 (43.5 bb)
MP1: $2.22 (111 bb)
SB: $3.83 (191.5 bb)
MP3: $2.82 (141 bb)

Preflop: Hero is UTG+2 with A A
UTG+1 folds, Hero raises to $0.06, 2 folds, MP3 calls $0.06, 4 folds

Flop: ($0.15) 7 6 T (2 players)
Hero bets $0.10, MP3 raises to $0.20, Hero raises to $0.60, MP3 raises to $1, Hero raises to $2.06 and is all-in, MP3 calls $1.06

Turn: ($4.27) 8 (2 players, 1 is all-in)
River: ($4.27) T (2 players, 1 is all-in)

Gedachte was dat hij AT/KT had.

Results:

Spoiler

$4.27 pot ($0.21 rake)
Final Board: 7 6 T 8 T
Hero mucked A A and lost (-$2.12 net)
MP3 showed 6 6 and won $4.06 ($1.94 net)

Tot slot hier een handje waar ik denk tegen een set aan te lopen.
Doe ik hier het goede om te folden of gooi ik nou gewoon een goede kans weg om een grote pot te pakken?

Party, $0.02/$0.04 No Limit Hold'em Cash, 9 Players

SB: $2.21 (55.3 bb)
Hero (MP2): $3.37 (84.3 bb)
BB: $1.33 (33.3 bb)
UTG+1: $4.06 (101.5 bb)
BTN: $8.43 (210.8 bb)
CO: $1.88 (47 bb)
MP3: $5.72 (143 bb)
MP1: $8.48 (212 bb)
UTG+2: $4 (100 bb)

Preflop: Hero is MP2 with A J
3 folds, Hero raises to $0.12, MP3 calls $0.12, CO folds, BTN calls $0.12, 2 folds

Flop: ($0.42) 4 J 2 (3 players)
Hero bets $0.20, MP3 calls $0.20, BTN calls $0.20

Turn: ($1.02) 5 (3 players)
Hero checks, MP3 bets $0.72, 2 folds

Ik dacht dat MP3 hier zijn setje had gehit. daarom de fold terwijl ik top-top heb.

Results:

Spoiler

$1.02 pot ($0.05 rake)
Final Board: 4 J 2 5
Hero mucked A J and lost (-$0.32 net)
BTN mucked and lost (-$0.32 net)
MP3 mucked and won $0.97 ($0.65 net)

Beantwoorden
Citeren
6 reacties
dopiejopie88
PokerStrategist

HAND 1:
als je hier pf zijn 3bet gaat callen, maar vervolgens op een 6 high flop je hand al gaat weggooien, dan is dat denk ik wel vrij -EV. ik zie villian hier ook wel squeezen met TT, JJ of AK en zijn sizing op zijn flop vind ik hier ook niet echt sterk overkomen..

omdat MP en CO ook nog in de hand zitten wil je hier geen free cards geven, dus ik speel hier bet-broke op de flop..

NB als je hier heads up had gezeten had call flop en vervolgens een shove op zijnturnbet wel fine geweest, maar multiway ga ik hier op de flop wel defenden..

Beantwoorden
Citeren
dopiejopie88
PokerStrategist

HAND 2:
aangezien mp hier slechts je reraise callt kan hij prima met een PP of een SC zitten (67, 78, 89). vaak zie je op deze microstakes dat minraises hier de nuts zijn, dus je kan hier liever zijn flopraisen callen en de turn evalueren. als je hier gaat reraisen, krijg je vaak enkel actie van beter (76, 66, 77, TT, 89).

Flop mag je trouwens zelfs wel wat groter betten (rond de 0,12$), gezien het drawy board.

NB ALS het hier om een 3bet spot ging, waarin iemand pf raisde en jij vervolgens reraisde, dan kan je op een dergelijke flop vaak wel broke gaan, omdat villian hier ook met handjes als JJ en QQ je 3bet gaan callen en hiermee wil afstacken op de flop (uitgaande van een situatie waarin je allebei rond de 100 bb deep zit)

Beantwoorden
Citeren
dopiejopie88
PokerStrategist

HAND 3:
pf openen in mp met AJs is fine. flop moet je in een multiway pot vervolgens wel groter betten (rond de 70% pot), gezien de 2 harten en het feit dat je value wilt halen tegen slechtere handen. turn is een beetje een twijfelgevalletje, omdat je multiway zit. door hier te checken geef je hiet initiatief weg, dus dan kan villian eigenlijk met elke Jx hand zelf gaan betten. ik denk dat ik de turn nog een keer een bet maak, omdat je door jou agressie op vorige straten dan vaak een check behind op de river krijgt. gaat villian dan alsnog tegen je inbetten, dan kan je er wel vanuit gaan dat je beat bent..

NB je moet je altijd inkopen voor 100 bb, ik zie dat je in deze hand maar met 85 bb zit, dus even auto rebuy aanzetten. waarom open je trouwens al je handjes maar 3 bb? speel je een bepaalde loose agressive stijl, waarin je veel opent? op deze limieten kan je liever gewoon 4bb openen en vanuit LP 3bb, aangezien je hierdoor meer value uit je handen haalt.

Beantwoorden
Citeren
EevQQ
PokerStrategist

Zou je voortaan je handen apart willen posten, dat is wat overzichtelijker ;)

Hand 1 > wat dopie al zegt, op zo'n flop kun je nooit folden als je pre besluiten te callen met een overpair. Ik denk dat je de beslissing het best preflop had kunnen maken, dat wil zeggen shove/fold.
De BB squeezed, wat zijn range iets wijder maakt ivm met de dead moneys in de pot. Hij kan dit bv met AQ of JJ doen, waar jij flink op voorloopt. Ik zou daarom preflop all-in gaan.

As played raise flop idd.

Hand 2 > call minraise op flop en check-fold turn imo.

Hand 3 > cbet rond $0.35 en bet/fold turn.

Beantwoorden
Citeren
_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

wow thanks, toch een hoop dingen fout gedaan dus :f_eek:

Ik denk dat ik in het verleden te vaak tegen KK/AA ben aangelopen met QQ maar inderdaad dat had ik nooit mogen folden als ik voor de flop al zo comitted ben en er zo'n mooie flop komt.

2de hand vind ik nog steeds moeilijk, word nog een paar keer doornemen voordat ik deze goed zou spelen.

3de hand doh, logische continuation bet :facepalm: ik was net tegen een setje aangelopen voordat ik deze hand speelde dus ik was op m'n hoede :P

Nee ik probeer tight/aggressive te spelen, voortaan 4BB bet dus :)
Zal voortaan m'n handen apart posten ;)
Thanks voor de reply's!

Beantwoorden
Citeren
darko163
PokerStrategist

He RobbyRonal,

goed dat je handen post, dat zal je spel ook zeker ten goede komen! Ik sluit me wel aan bij de bovenstaande reacties wat betreft het afzonderlijk posten (maar je gaf al aan dat je dat zou doen ;) )

Even een opmerking over de handen in het algemeen. Probeer, indien mogelijk, ook informatie te posten over de tegenstander zelf. Er is een groot verschil in het spel tegen een tighte spelers in vergelijking met het spel tegen een fish. Ik ga er nu even van uit dat je tegen gemiddelde spelers zit (dus geen extreme gevallen).

Hand 1

ik weet natuurlijk niet of de big blind vaak 3bet/squeezed maar persoonlijk zou ik hier preflop eerder een kleine 4bet maken. Tegen nits verander je daarmee je hand in een bluf, aangezien ze enkel zullen terugspelen met AA/KK, maar er zijn op NL4 héél wat spelers die je 4bet zullen callen met AK/AQ/JJ/TT/99. Dus je wordt dan ook gecalled door slechtere handen. Een ander voordeel is dat je dan niet terecht komt in een multiway pot OOP. De squeeze van de big blind is veel te klein dus je kan er zeker van zijn dat de spelers achter je ook zullen callen. (en 4 way is QQ niet al te sterk).

As played raise ik ook de flop om soortgelijke redenen. Je wil niet dat de spelers achter je callen met draws (hoewel die er amper zijn) of met overcards. Daarnaast zal je tegen zo goed als alle pairs 77+ het geld naar het midden krijgen. Enkel AA/KK heeft je beat, en dat is maar een klein deel van zijn range.
Hoe dan ook is het niet echt goed om in een 3bet pot op zo'n flop onmiddellijk te folden omdat je plotseling denkt dat hij AA/KK heeft. Je moet hem op een range zetten voor je callt en die range langzaam aanpassen op flop, turn en river.

Hand 2:

Tegen een passief iemand fold ik hier eigenlijk gewoon op de flop (tenzij je weet dat hij vaker minraist). De meeste spelers zullen handen zoals QT/KT/AT gewoon callen op de flop. Opnieuw, het is afhankelijk van het soort speler. Als jij hem in staat ziet om dergelijke handen wel te raisen op de flop dan is een reraise helemaal niet slecht. Als jij hem in staat ziet om je hier te blufraisen, dan is een call veel beter (want dan hou je de blufs in zijn range).

Dit board is eigenlijk erg lelijk aangezien hij best 89 kan hebben, sets zitten ook in zijn range en zelfs two pair. Ik denk dat dat een veel groter deel van zijn range is dan JT/QT/KT/AT.

Wat zijn je opties:
call flop: alleen als je denkt dat hij bluft (unlikely op dit board) of dat hij het met Tx/JJ doet. Weet dan wel dat je op de turn en river in een lastige spot terecht komt. Je hebt nu op de flop een guessing game of je goed zit, maar op de eender welke turn of river zal je opnieuw een guessing game hebben.

raise flop: als je denkt dat hij afstackt met Tx handen, dan is dit wel een ok play. Hiervoor moet villain wel al redelijk fishy zijn aangezien een reraise op dit board erg sterk is.

fold flop: imo de beste optie omdat je zoals ik hierboven aangaf zowel op de turn als river een guessing game hebt. Als je denkt dat je hand niet goed is op de flop dan kan je best door folden. Er zijn maar twee kaarten in het deck die je hand kunnen verbeteren en dan nóg ben je drawing dead tegen 89.

Hand 3:

AJ is hier een prima open hoor. Op de flop moet je wel groter betten aangezien je het nu wel goedkoop maakt voor je tegenstanders om te drawen. Als je tegenstander hier een flushdraw heeft zal hij net zo goed 3/4 pot betalen als 1/2 pot...dus waarom zou je hem korting geven?

Daarnaast is dit board erg moeilijk te hitten, je hebt hier dus een sterke hand. Om die reden zou ik ook gewoon de turn doorbetten en folden als je geraised wordt. Je laat nu value liggen tegen KJ/QJ/JT/J9 en alle FD. Daarnaast geef je je tegenstanders een kans om de pot op te pikken. Zoals eerder gezegd, je kan je tegenstanders niet op een bepaalde hand zetten maar je moet hen op een range aan handen zetten. Dus ja, sets zitten ook in die range, maar dat is maar een heel klein deel van de handen die ze kunnen hebben. Denk dus altijd goed na over de range die je tegenstander kan hebben en hoe die range zal reageren tegen jouw acties.

Verder sluit ik me aan bij Dopiejopie wat betreft de stacksize. 100BB is gewoon een must :)

Wat betreft de openingssizes kan je 3BB openen, hoewel ik op de lagere limieten eerder naar 4BB neig omdat je daar toch meer geld mee inde pot krijgt. Als je wat looser speelt kan je bv. in EP 4BB openen en vanaf MP3 BB. Maar ook dan moet je openingssize flexibel kunnen zijn. Zitten er fish in de blinds, maak er dan 4BB van (of zelfs 5 of 6 als het calling stations zijn, ze hebben het toch niet in de gaten).

Ik hoop dat je er wat aan hebt!

Beantwoorden
Citeren