Ga naar het forum
Meldingen
Alles wissen

Nl2 - Qq

8 Berichten
7 Gebruikers
0 Reacties
369 Weergaven
Gerardus
PokerStrategist

Hey,

Elke keer als ik een 3B doe win ik over het algemeen weinig door alertheid van de spelers... vooral vanuit UTG. Voor ene keer experimenteerde ik hier met slechts een call. Hiermee hoopte ik mbv een gunstige flop meer chips binnen te halen dan gebruikelijk. Nu (na de evaluatie) denk ik dat ik zoiets niet al te vaak moet doen...

Eerste vraag: heeft iemand hierop een commentaar/advies?
Tweede vraag: speelde ik na de flop wel optimaal?

Villian stats (86 handen)
VP 29/PR 24/3B 16/CB 100
AF 4.75/5.00/3.00/oo

iPoker - $0.02 NL (6 max) - Holdem - 3 players
Hand converted by PokerTracker 4

SB: 37 BB
Hero (BB): 124 BB
BTN: 333 BB

SB posts SB 0.5 BB, Hero posts BB 1 BB

Pre Flop: (pot: 1.5 BB) Hero has Q♠ Q♥

BTN raises to 3 BB, fold, Hero calls 2 BB

Flop: (6.5 BB, 2 players) 8♣ A♠ Q♦
Hero checks, BTN bets 3 BB, Hero calls 3 BB

Turn: (12.5 BB, 2 players) 6♣
Hero checks, BTN bets 8.5 BB, Hero raises to 25 BB, BTN calls 16.5 BB

River: (62.5 BB, 2 players) 9♠
Hero bets 33 BB, fold

Hero shows Q♠ Q♥ (Three of a Kind, Queens)
Hero wins 58.5 BB

Beantwoorden
Citeren
7 reacties
RAU4ever
PokerStrategist

Gewoon 3-betten preflop. Je wilt natuurlijk met AA bijv. wel de pot groter kunnen maken. Als je merkt dat ze veel te vaak folden, dan kan je dat counteren door meer te bluf-3-betten. D.w.z. ook te 3-betten met een aantal Axs handen, zoals A5s. Dit ervan uit gaande dat ze alleen maar folden tegen jouw 3-bets of 4-betten met KK-AA enz. Met een Ax hand block je namelijk AA een beetje en zal je minder worden ge4-bet. Er zijn dus andere manieren om gebruik te maken van opps die niet willen afbetalen tegen jouw 3-bet. Flatcallen is te weak voor goede handen.

Let wel, het is maar de vraag of je echt moet bluf-3-betten op 2NL. Ik kan me niet voorstellen dat je echt niet zo vaak gecalld wordt. Dus ik weet niet precies wat je bedoelt met te weinig winnen. Kan natuurlijk ook zijn dat je het postflop niet helemaal prima gespeeld hebt.

As played: hand lijkt me prima gespeeld. Mooi gebruik gemaakt van de hoge agressie van je tegenstander. Raise op de turn lijkt me dan ook beter dan raise op de flop. Al zou ik de river denk ik nog wel iets groter betten.

Beantwoorden
Citeren
Gerardus Topicstarter
Gerardus
PokerStrategist

Mijn ervaring op NL2 is dat in zulke situatie spelers na een 3-bet vaak of folden of flat callen om vervolgens op flop alsnog te gaan folden. Of ze gaan met AA/KK/AK all-in en daarin had ik met QQ ook geen zin in. Alleen tegen AK al heb ik hier maar slechts 54% equity en dan moet fee er nog af. Door eerst flop te zien en de aggressieve tegenstander eerst een contination bet te laten doen hoop ik hier extra te winnen. Dat een villian hier mogelijk KK+ of set kan hebben nam ik voor het lief. Achteraf gezien was mijn redeneringen hier niet echt logisch... Nu denk ik dat je gelijk hebt dat 3-betten toch beter is.

Ik denk dat ik gewoon te 'inhalig' en ongeduldig ben met winnen van chips. Ik moet gewoon tevreden zijn dat ik op dit moment 10 bb/100 handen winst haal en nog steeds kleine progressies maak. Ik maak voor mezelf nog steeds te vaak onnodig moeilijk...

Beantwoorden
Citeren

Goed dat je in ieder geval de mogelijkheid flatten overweegt, al denk ik dat je tegen een speler met zulke stats liever niet wil flatten.
Hij opent veel, 3bet veel, lijkt agro en het enige wat we missen is een fold to 3bet bij zijn stats. En dan natuurlijk ook een 4betstat, want het kan best zijn dat hij ook zeer regelmatig 4bet en dat als je het er in krijgt dat je het gewoon goed doet.
De rest van de hand natuurlijk standaard, al zou ik omdat je positie hebt niet te vaak de turn raisen.

Beantwoorden
Citeren

10 bb op 100 handen is toch niet slecht

Beantwoorden
Citeren
stukkrapoel
Oldschool Grinder

We zitten hier ook gewoon 3 handend hé ! UTG is hier gewoon de button !

Beantwoorden
Citeren

Uit positie gewoon 3betten met QQ.

Ik merk dat spelers minder respect gaan geven op een 3bet wanneer je maar met 3/4 spelers aan tafel zit i.p.v. 6 spelers. Wat doe je met QQ wanneer flop Axx of Kxx is en tegenstander gaat cbetten? Ga je dan check/callen om wellicht nog een bet op de turn om de oren te krijgen? Ook zorg je ervoor dat je 3bet stats omhoog gaat zodat je meer reactie krijgt op AA/KK.

As played, is standaard.

Wel kan je af en toe zulke onorthodoxe plays maken. Maar dit zou ik dan eerder doen op NL50+ versus reg om je ranges te balancen.

Beantwoorden
Citeren
Varune
Elite Grinder

Als je enkel kleine potjes met 3bets wint, dan is 't waarschijnlijk ook omdat jou image tight is, waardoor ze gewoon 'alert', zoals je 't zelf zegt terug kunnen spelen.
Zo word er ook al opgemerkt dat dat 'UTG' hier de BTN gewoon is, dus vraag me af of je zelf wel helemaal alert was ;)

Als je 3bet kan je vaak gewoon bet/bet/bet spelen op veel boards met QQ.

As played vind ik de hand postflop gewoon goed gespeeld. Je hoeft niet onorthodoxe lines aan te nemen op nl2 imo.

En ik snap de 'frustratie' dat je met dikke handen zoals QQ af en toe gewoon haast geen value krijgt. Heb het zelf ook vaak genoeg, maargoed met een 10bb winrate mag je eigenlijk niet klagen ;)

Natuurlijk is de waarschijnlijkheid dat je met AA een grote pot wint velen malen groter dan met 27o, maar af en toe hebben villains gewoon niks en dan win je maar paar bb ermee. Dat moet je niet aanzetten om ineens compleet anders te gaan spelen met bepaalde handen om enkel die reden.

Beantwoorden
Citeren