Ga naar het forum
Meldingen
Alles wissen

[Gesloten] NL4 Bottem 2pair voor potcontrol?

6 Berichten
4 Gebruikers
0 Reacties
286 Weergaven
Omnipotence
PokerStrategist

Ik was een beetje (erg) lost in deze hand.
Vragen die ik had:
Wat doe je met KQ preflop aop tegen minraise?
Ik wou spelen voor potcontrol, omdat ik weinig value zag. is dat ok?

Party Poker $4 No Limit Hold'em - 5 players - View hand 1121876
DeucesCracked Poker Videos Hand History Converter

BTN: $4.00
SB: $7.66
Hero (BB): $3.73
UTG: $9.93
CO: $8.00

Pre Flop: ($0.06) Hero is BB with K :diamond: Q :heart:
1 fold, CO raises to $0.08, 2 folds, Hero calls $0.04

Flop: ($0.18) A :club: Q :diamond: K :heart: (2 players)
Hero checks, CO bets $0.08, Hero calls $0.08

Turn: ($0.34) 2 :diamond: (2 players)
Hero checks, CO bets $0.20, Hero calls $0.20

River: ($0.74) 5 :heart: (2 players)
Hero checks, CO bets $0.64, Hero calls $0.64

5 reacties
Omnipotence Topicstarter
Omnipotence
PokerStrategist

En volgende keer zal ik het in het juiste topic stoppen

Oh en niet dubbel klikken op start threat :$

Denk dat ik hier de flop wel zou raisen, al is het maar om te kijken hoe je er voor staat. Hij kan dit natuurlijk met any ace raisen.
Als die je raise callt zou ik inderdaad iets passiever worden en potcontrol toepassen.

DeKuip
Elite Grinder

Preflop kun je beide callen en 3betten, zelf wissel ik dit heel vaak af en ligt het vaak aan mijn tegenstander wat ik doe.

As played vind ik het helemaal niet slecht om deze hand te spelen zoals jij hebt gedaan. Zou denk ik hetzelfde gespeeld hebben omdat ik niet verwacht value te krijgen als ik ergens ga check/raisen.

Als je de flop check/raist denk ik dat AJ namelijk al gaat folden, dus je krijgt eigenlijk nergens value van en isoleert jezelf alleen tegen betere handen. As played laat je hem gewoon valuebetten met zn Ax hand en is de enige optie die je wellicht nog hebt om de river te donkbetten.

Hij zal namelijk veel zwakke Ax behind checken en als je donkbet kan hij wellicht nog de call maken omdat hij Ax niet wil folden. Dus dat is dan nog wel een optie, verder vind ik het wel prima.

Oorspronkelijk gepost door DeKuip
Preflop kun je beide callen en 3betten, zelf wissel ik dit heel vaak af en ligt het vaak aan mijn tegenstander wat ik doe.

As played vind ik het helemaal niet slecht om deze hand te spelen zoals jij hebt gedaan. Zou denk ik hetzelfde gespeeld hebben omdat ik niet verwacht value te krijgen als ik ergens ga check/raisen.

Als je de flop check/raist denk ik dat AJ namelijk al gaat folden, dus je krijgt eigenlijk nergens value van en isoleert jezelf alleen tegen betere handen. As played laat je hem gewoon valuebetten met zn Ax hand en is de enige optie die je wellicht nog hebt om de river te donkbetten.

Hij zal namelijk veel zwakke Ax behind checken en als je donkbet kan hij wellicht nog de call maken omdat hij Ax niet wil folden. Dus dat is dan nog wel een optie, verder vind ik het wel prima.

Is het niet beter om de turn te raisen voor value? Hij zal vaak zijn Ax hand of draw nog callen aangezien de turncard niets aan het board veranderd...

Of zit ik hier fout ?

DeKuip
Elite Grinder

Oorspronkelijk gepost door GodfatherDh
Is het niet beter om de turn te raisen voor value? Hij zal vaak zijn Ax hand of draw nog callen aangezien de turncard niets aan het board veranderd...

Of zit ik hier fout ?

Dat er niks aan de board verandert en het feit dat je dan de turn check/raist, dat zegt ook wel veel over jouw hand natuurlijk ;)

Betwijfel of je een call gaat krijgen van Ax en superveel draws liggen er niet. Maar wellicht heb je gelijk, want zoals ik zelf zei zul je op de river weinig value krijgen tenzij je donkbet. Dus is het misschien beter om de turn c/r te spelen en op die manier wat value te krijgen.

Het lijkt me in ieder geval de beste alternatieve line die je kunt nemen.