Ga naar het forum
Meldingen
Alles wissen

NL4 KJs

22 Berichten
9 Gebruikers
0 Reacties
2,427 Weergaven
rogervieri
PokerStrategist

Oorspronkelijk gepost door darko163
He rogervieri,

toch nog even reageren op je post ;) :

- KJs is geen "duh" call vs een UTG openraise. Er zijn zat villains waartegen een fold gewoon prima is. Hoeveel zwakkere Kx of Jx handen raise jij UTG?

Daarnaast is je equity tegen een UTG range niet echt super:

nl.pokerstrategy.com
Equity Winst Split
MP2 39.95% 36.45% 3.49% { KsJs }
MP3 60.05% 56.56% 3.49% { 55+, ATs+, KJs+, QJs, JTs, ATo+, KJo+ }

- De flop raisen ter protectie is absoluut niet nodig aangezien er weinig FD handen in zijn range zitten.

- De flop raisen voor informatie is sowieso not done. Je raist voor value (die je hier niet krijgt van slechtere handen) of je raist als bluf (hier laat je ook geen betere handen folden). Een raise voor informatie moet je echt niet in je spel opnemen. De informatie die je hier zou krijgen met een raise krijg je ook door een call en een turnbet van hem.

Ik hoop dat je je kan vinden in wat hierboven staat. :)

Hey Darko!
Ik ben een actief volger van je blog (lees elke letter) en probeer er in m'n eigen spel ook wat mee te doen :D

Over de hand: nja, preflop heb je mss wel een punt, maar postflop wil niet altijd zeggen dat je meteen in een gedomineerde pot terecht komt. Tegen de range die je opgeeft, hebben we postflop uiteraard wel goede equity

www.pokerstrategy.com
Board: 2sKc4c
Equity Win Tie
MP2 71.37% 68.94% 2.43% { KsJs }
MP3 28.63% 26.21% 2.43% { 55+, ATs+, KJs+, QJs, JTs, ATo+, KJo+ }

Mbt betten voor protectie: is het niet verstandig om te protecten tegen handen als Q :club: J :club:, J :club: T :club:, maar ook Ax handen of pp 55-99?

edit: voorkomen dat pp hun set hitten, of Ax hun A

je advies over het raisen voor informatie is solid en duidelijk: niet doen dus :f_biggrin:

Beantwoorden
Citeren
darko163
PokerStrategist

He Rogervieri!

blij te lezen dat je mijn blog actief volgt! Ik hoop dat je ook het gevoel hebt dat je er wat mee kan en dat het je spel verder helpt!

Ik denk dat we het eigenlijk wel eens zijn over het preflop en postflop spel hier hoor. Ik bedoel, ik call hier ook wel meestal KJs IP, maar het is niet "standaard" (ik hou niet zo van dat woordje "standaard", niks is "standaard" in poker ;) ). Als je informatie hebt van je tegenstander hoef je niet altijd op de flop te hitten om de pot te kunnen winnen. Wel is het zo dat je een probleem hebt als je je K of J hit als top pair en je krijgt actie. Als je dan geen top pair kan folden...dan kost het je veel geld.

Postflop is je equity inderdaad een stuk beter tegen zijn UTG range, daarom is de call van de c-bet ook gewoon prima.

Wat betreft het raisen ter protectie...eigenlijk zou je eens moeten opschrijven hoeveel combo's hij in totaal in zijn UTG range heeft. Dat zijn er heel wat. Daarvan heeft hij misschien maar twee of drie combo's van :club:. En je hoeft ook niet bang te zijn dat hij zijn set hit op de turn of zo, want dat zijn maar twee outs...en die prijs geeft hij zichzelf al niet met zijn c-bet.

Beantwoorden
Citeren