Ga naar het forum
Meldingen
Alles wissen

[Gesloten] NL5: 75o hit set

3 Berichten
3 Gebruikers
0 Reacties
129 Weergaven
Henkie59
PokerStrategist

Hand converted with online PokerStrategy.com hand converter:

Hand afspelen

$0.02/$0.05 No-Limit Hold'em (8 handed)

Known players:
[tg]SB$5.31:///////;BB (Hero)$5.00:///////;UTG2$6.09:///////;MP1$2.55:///////;MP2$7.65:///////;MP3$5.70:///////;CO$5.09:///////;BU$5.05:///////;[/tg]

stats op SB:
VP$IP: 31
PFR: 0
AFq: 33
fold F CB: 63
hands: 173

Heb ik hem teveel credit gegeven?
waar moet ik hem op zetten?
alvast bedankt :)

Preflop: Hero is BB with 7:h, 5:d.
6 folds, SB calls $0.03, Hero checks.

Flop: ($0.1) 9:d, 7:c, 7:s (2 players)
SB checks, Hero bets $0.15, SB raises to $0.35, Hero calls $0.20.

Turn: ($0.8) 4:s (2 players)
SB bets $0.52, Hero calls $0.52.

River: ($1.84) 8:s (2 players)
SB bets $4.39, Hero folds, SB gets uncalled bet back.

Final Pot: $1.84.

2 reacties

De 31/0 stats geven aan dat villain nogal een vis is. Jouw AFq stat snap ik niet. Normaal is dit [aantal raises] / [aantal calls] maar 33 zou dan wel belachelijk hoog zijn.

Zijn checkraise op de flop geeft aan dat ie iets gehit heeft, maar omdat ie veel callt, kan dit van alles zijn. Een 9 is dan drie keer zo waarschijnlijk als de laatste 7. Sommige vissen betten ook met een straight draw, die die ook goed kan hebben.

Op de flop sta je dus zeer waarschijnlijk voor, dus kun je na zijn checkraise zeker nogmaals raisen, en daarna shoven als villain weer raist. Zeker als villain erg agressief is.

As played kun je de turn ook beter raisen, maar de shove op de river zou ik inderdaad ook folden. Met de 8 komen zowel flushdraws als straightdraws aan.

Tegenover zo'n vis zou je de flop nogmaals kunnen raisen vanwege de mogelijke draws. Anders is callen ook nog wel een goede optie. Je staat in het algemeen wel voor, want villain kan een 9 hebben of een pocket pair of een draw. Villains checkraise op de flop kan ook nog een bluf zijn.

Op de turn kun je beter gewoon raisen. Villain bet nu niet zo groot en jij wilt je hand beschermen tegen draws (en overpairs die een hogere set kunnen hitten) en je wilt ook meer value halen, dat lukt alleen als je de turn gaat raisen.

Op de river is de beslissing iets lastiger omdat villain nu opeens hard shoved terwijl hij op de turn nog wat rustiger deed. Het kan zijn dat hij een straat heeft gehit (of heel soms backdoor flush) of hij heeft gewoon een full house en hoopt dat jij hem afbetaald met trips, straat of flush. Dankzij de riverkaart wordt het ook wat minder waarschijnlijk dat villain met een gemiste pocket pair of een 9 nog zo hard zal betten. Je staat er nu dus wel wat slechter voor. In het algemeen zijn 31/0 spelers behoorlijke vissen, maar als ze dan zó agressief spelen postflop dan duidt dat toch wel vaak op een sterke hand. Je kunt de river wel folden denk ik, dat zal wel iets beter zijn dan callen.