Ga naar het forum
Meldingen
Alles wissen

NL5 AJo

5 Berichten
3 Gebruikers
0 Reacties
187 Weergaven
Iamallsuited
Poker Player

Fold flop?

$0.02/$0.05 No Limit Holdem
PokerStars
6 Players
Hand Conversion Powered by weaktight.com

Stacks:
UTG SoulDark96 ($4.67) 93bb
UTG+1 Iamallsuited ($5.56) 111bb
CO kivar85 ($4.05) 81bb
BTN geha954 ($2.88) 58bb
SB -Boban-CZech ($6.18) 124bb
BB MrLie2011 ($5) 100bb

Pre-Flop: ($0.07, 6 players) Iamallsuited is UTG+1 J♣ A♣
1 fold, Iamallsuited raises to $0.15, 3 folds, MrLie2011 raises to $0.40, Iamallsuited calls $0.25

Flop: 10:diamond: 3♠ 2♣ ($0.82, 2 players)
MrLie2011 bets $0.50, Iamallsuited calls $0.50

Turn: J♥ ($1.82, 2 players)
MrLie2011 checks, Iamallsuited bets $1.05, MrLie2011 goes all-in $4.10, Iamallsuited calls $3.05

River: 5♣ ($10.02, 2 players, 1 all-in)

Final Pot: $10.02
MrLie2011 shows a pair of Queens
Q♥ Q♠
Iamallsuited shows
J♣ A♣

MrLie2011 wins $9.60 (net +$4.60)

Iamallsuited lost $5

Beantwoorden
Citeren
4 reacties
MoneyStef
PokerStrategist

Fold preflop :). Ik begrijp je call echt niet, je wordt in MP ge3bet vanuit de BB. Dat duidt op een redelijk sterke range van de BB, waarbij er nog eens veel handen zitten die jouw hand dominated hebben.

As played, waarom zou je de flop callen?

Beantwoorden
Citeren

Hey Suited!

Geen stats? PF is moeilijk zonder stats en het is echt on the edge. Als we CO/BTN waren call ik dit gewoon altijd maar meestal 3betten ze echt tight uit de blinds vs MP en zouden we eerder reversed implieds kunnen hebben als we hitten (tenzij flush/straight maar dat hitten we niet zo vaak). Zonder stats dus maar best safe approach kiezen en de linkerknop inklikken.

Je probleem is dus dat je zijn range te loose inschat en dat blijkt ook postflop. Stel dat je BTN was en SB is aggro reg met deftig 3bet% dan is preflopcall en flopcall met BDFD en outs waarop hij barrelt supergoed maar zijn range crusht ons teveel -> we kunnen flop niet +EV floaten.

Als hij turn checkt heeft hij vaak giveups zoals AK(AQ?) en wat slowplayed overpairs (of set?). Misschien heel soms iets random zoals 9Ts. Turnbet is dus whatever, hij gaat niet veel slechters callen maar we willen hem zijn giveups wel laten folden want die hebben nog wat equity (en anders zou hij deze toch opgegeven hebben). Dus ik denk dat we wel een kleine bet van onder halfpot kunnen vuren ter protectie wat en soms thin value van 99, 9Ts als hij die al heeft. Turncheck is sowieso ook goed.

Als hij check/shipt moeten we gewoon folden. Je schat zijn range te loose in ;)

Farma

Beantwoorden
Citeren
Iamallsuited Topicstarter
Iamallsuited
Poker Player

Oorspronkelijk gepost door Farmarchist
Hey Suited!

Geen stats? PF is moeilijk zonder stats en het is echt on the edge. Als we CO/BTN waren call ik dit gewoon altijd maar meestal 3betten ze echt tight uit de blinds vs MP en zouden we eerder reversed implieds kunnen hebben als we hitten (tenzij flush/straight maar dat hitten we niet zo vaak). Zonder stats dus maar best safe approach kiezen en de linkerknop inklikken.

Je probleem is dus dat je zijn range te loose inschat en dat blijkt ook postflop. Stel dat je BTN was en SB is aggro reg met deftig 3bet% dan is preflopcall en flopcall met BDFD en outs waarop hij barrelt supergoed maar zijn range crusht ons teveel -> we kunnen flop niet +EV floaten.

Als hij turn checkt heeft hij vaak giveups zoals AK(AQ?) en wat slowplayed overpairs (of set?). Misschien heel soms iets random zoals 9Ts. Turnbet is dus whatever, hij gaat niet veel slechters callen maar we willen hem zijn giveups wel laten folden want die hebben nog wat equity (en anders zou hij deze toch opgegeven hebben). Dus ik denk dat we wel een kleine bet van onder halfpot kunnen vuren ter protectie wat en soms thin value van 99, 9Ts als hij die al heeft. Turncheck is sowieso ook goed.

Als hij check/shipt moeten we gewoon folden. Je schat zijn range te loose in ;)

Farma

sample van +-50 hands maar was echt maniac... speelde vpip 55 pfr 30

Beantwoorden
Citeren

Owww dat verandert de zaak natuurlijk wel :D.

Dan is callen preflop wel goed en is je turnsize ook goed want er valt meer value te halen. En ik ben het met je eens dat het dan veel moeilijk is eens hij de turn check/raist. Ik kom niet weg tegen 55/30 volgens mij :rolleyes: want die ziet KJ als nuts en x/raist KQ misschien. Tegen unknowns dus wel nog gewoon bet/fold (of check behind).

Beantwoorden
Citeren