Ga naar het forum
Meldingen
Alles wissen

[Gesloten] NL5, AK, wut to do?

15 Berichten
7 Gebruikers
0 Reacties
474 Weergaven
samni
PokerStrategist

Hand converted with online PokerStrategy.com hand converter:

Hand afspelen

$0.02/$0.05 No-Limit Hold'em (8 handed)

Known players:
[tg]BU$3.70:///////;SB$4.30:///////;BB (Hero)$5.17:///////;UTG2$3.30:///////;MP1$4.68:///////;MP2$5.00:///////;MP3$6.29:///////;CO$5.00:///////;[/tg]

Preflop: Hero is BB with K:h, A:s.
UTG2 folds, MP1 calls $0.05, MP2 folds, MP3 calls $0.05, 2 folds, SB raises to $0.30, Hero raises to $1.05, 2 folds, SB raises to $4.32, Hero calls $3.25.

Flop: ($8.7) 9:d, 9:c, 3:c (2 players)

Turn: ($8.7) T:d (2 players)

River: ($8.7) 2:d (2 players)

Final Pot: $8.7.

14 reacties

Prima, dit lijkt me eigenlijk standaard. Waar twijfel je precies over? Je 3bet size zou je wel iets kleiner kunnen maken. Iets van 0.9 ofzo, want je zit in positie. Dat maakt je blufs wat goedkoper.

samni Topicstarter
samni
PokerStrategist

Ik vind AK preflop voor 86bb pushen tegen een unknown beetje gek :P Maja, ik ben een SNG speler van oorsprong :P

Wryzeth
PokerStrategist

Lijkt me ook standaard. Helemaal in de blinds zit er zo veel in zijn range waar je op voor loopt/tegen flipt dat je hier makkelijk broke kan gaan.

Neoken
PokerStrategist

Tja, 3bet/fold is natuurlijk niet zo ideaal, maar het kan wel hoor. Het hangt vooral af van villains stats. Tegen een unknown zou ik denk ik toch nog folden, omdat het nu eenmaal een sterke line is van SB, en je allicht niets beter zal krijgen dan een coinflip en iets te vaak gedomineerd zal zijn door AA/KK.

Misschien is dat iets te nitty van mij, maar ik vind broke gaan hier een te grote gok. Dit is ook geen echte blind battle. SB raisde al 6bb vanwege de 2 limpers. En op NL5 is dat meestal wel een zeer degelijke hand, zeker wanneer hij nog eens shoved na een 3bet.

Wryzeth
PokerStrategist

Oorspronkelijk gepost door Neoken
Tja, 3bet/fold is niet natuurlijk niet zo ideaal, maar het kan wel hoor. Het hangt vooral af van villains stats. Tegen een unknown zou ik denk ik toch nog folden, omdat het nu eenmaal een sterke line is van SB, en je allicht niets beter zal krijgen dan een coinflip en iets te vaak gedomineerd zal zijn door AA/KK.

Misschien is dat iets te nitty van mij, maar ik vind broke gaan hier een te grote gok.

3-bet/fold met AK kan wel, maar niet in deze spot vind ik. De SB isoleert hier twee limpers, dit kan hij doen met zo ontzettend veel. Suited Azen, AT+, elk PP, KQ, KJ en dergelijke. Je hebt hier echt wel genoeg equity om de shove te callen. Dat hij hier overheen shoved verkleint zijn range wel iets, maar hier ga ik never nooit niet folden tenzij ik huge reads/stats heb.

Tegen een unknown ga ik er toch ook altijd vanuit dat het een tight speler is. Ik ben hier toch ook eerder geneigd te folden omdat je gewoon niet je hele stack op het spel moet zetten in deze spot waar je al te vaak flipt of zelfs beat bent door AA/KK. Het enige waar je echt op hoopt is dat je villain domineert en tenzij je reads heb ga ik er dus vanuit dat dit niet vaak het geval zal zijn.

In SNG's is dit natuurlijk de meest standaard play ever :)

Wryzeth
PokerStrategist

Oorspronkelijk gepost door rvvrecke
Het enige waar je echt op hoopt is dat je villain domineert en tenzij je reads heb ga ik er dus vanuit dat dit niet vaak het geval zal zijn.

Dit vind ik dus onzin. Dit mag niet het argument zijn, je moet kijken naar de equity. Je moet $3,25 bijleggen om voor $8,70 te spelen. Dat betekent dat je ongeveer 37% van de keren moet winnen om het winstgevend te maken. Tegen de range JJ+/AQ+ heb je 50% equity. Tegen de range QQ/KK/AA/AK heb je zelfs 38.8% equity.

Dus tenzij je een hele duidelijke read hebt dat villain alleen KK en AA 4-bet moet je hier standaard broke vind ik.

Mstlc
Oldschool Grinder

Oorspronkelijk gepost door Wryzeth
3-bet/fold met AK kan wel, maar niet in deze spot vind ik.

3bet/folden met AK kan niet... als je niet bereid bent van verder te spelen tegen een 4bet (omdat villain een nit is meestal) dan moet je AK gewoon flatten ipv 3betten. Wat in deze situatie ook perfect kan gezien je positie hebt.

Je moet ook rekening houden met het feit dat spelers op de SB met limpers voor zich erg vaak een heel tighte range hebben.

Maar either way als je 3bet moet je ook broke gaan.

Wryzeth
PokerStrategist

Oorspronkelijk gepost door Mstlc
3bet/folden met AK kan niet...

Wat nou als je beide 200+ BB deep zit?

Mstlc
Oldschool Grinder

3bet/folden met AK kan niet...

Wat nou als je beide 200+ BB deep zit?

Dan 3bet/call ik gewoon IP tbh...

Wryzeth
PokerStrategist

Bedankt voor je reactie. Toch ben ik nog niet heel erg overtuigd en zou ik graag je mening over het volgende horen.

Over het algemeen 3-bet ik boven gemiddeld op deze stakes (AJs+/JJ+ ofzo, afhankelijk van villain en positie) omdat men heel veel opgeeft na een 3-bet. Als ik dan een keer ge4-bet wordt door een nit verwacht ik met bijv. AK tegen KK of AA te zitten, omdat ze QQ en lager vaak folden. Dan is het toch profitabel om te 3-bet/folden omdat ze 90% van hun openingsrange opgeven na een 3-bet? En als ze een 3-bet callen bestaat de range van een nit vaak uit QQ/JJ/AK en is het post-flop makkelijk spelen.

Zeg de pot is $0.20, ik 3-bet naar $0.60, dan moet hij hij 3 van de 4 keer folden om het profitabel te maken. Zo'n percentage haal je makkelijk tegen een nit...(en daarnaast zitten er ook handen in mijn 3-bet range waar ik wel broke mee ga na een 4-bet wat dit percentage nog meer verkleint, zoals AA en KK).

Alvast bedankt. :)

paulverme
PokerStrategist

ik volg neoken in zijn gedachtengang dat dit echt wel een sterke lijn is van de SB. Daar we geen stats hebben ga ik ervan uit dat het een unknown is. denk dan ook dat we hier coinflip hebben tegen zijn range en waarschijnlijk tegen een big PP aanzitten en daar staan we enkel serieus achter op AA en de rest van de range is coinflip.

Ben niet akkoord dat zijn range hier groot is en dat het een pure isolationplay is. Niet vanuit de SB. Als het van de button kwam dan kon het.

1. de 3bet vind ik wat aan de grote kant
2. de allin kan ik begrijpen maar ik zou ook durven folden in deze folden
3. betere play omdat je positie hebt op de SB vind ik callen met AK en flop evalueren

Mstlc
Oldschool Grinder

Dan is het toch profitabel om te 3-bet/folden omdat ze 90% van hun openingsrange opgeven na een 3-bet?

Ja maar dan doen we dit liever met een hand waarmee we niet kunnen callen (J8s, 97s, A5s... dat type handen). Het is gewoon zonde om een hand als AK in een bluff te veranderen want dat is min of meer wat we doen als we 3bet/folden gezien hij beter 4bet en minder fold...

Wryzeth
PokerStrategist

Dan is het toch profitabel om te 3-bet/folden omdat ze 90% van hun openingsrange opgeven na een 3-bet?

Ja maar dan doen we dit liever met een hand waarmee we niet kunnen callen (J8s, 97s, A5s... dat type handen). Het is gewoon zonde om een hand als AK in een bluff te veranderen want dat is min of meer wat we doen als we 3bet/folden gezien hij beter 4bet en minder fold...

Doh, inderdaad. Dat ik daar zelf niet aan gedacht heb... :facepalm:

Bedankt. :)