Ga naar het forum
Meldingen
Alles wissen

NL5 cbet

5 Berichten
2 Gebruikers
0 Reacties
189 Weergaven
Stevaldo
PokerStrategist

Poker Stars, $0.02/$0.05 No Limit Hold'em Cash, 6 Players
Poker Tools Powered By Holdem Manager - The Ultimate Poker Software Suite.

Hero (BTN): $7.49 (149.8 bb)
SB: $7.83 (156.6 bb)
BB: $5 (100 bb)
UTG: $6.25 (125 bb)
MP: $4.86 (97.2 bb)
CO: $2.52 (50.4 bb)

Preflop: Hero is BTN with K A
UTG raises to $0.15, 2 folds, Hero raises to $0.45, 2 folds, UTG calls $0.30

Flop: ($0.97) 8 8 3 (2 players)
UTG checks, Hero bets $0.60, UTG folds

Villain speelt 32/16 over 20 handen

pf: ik 3bet voor meer geld in de pot en ik speel liever niet multiway
F: Ik cbet hier, maar ik vraag me af waarom. Elke slechtere hand dan die van mij gaat waarschijnlijk folden. Van de betere handen gaan alleen wat lage pps waarschijnlijk folden. Waarom bet je hier nu precies?

Results:

Spoiler

$0.97 pot ($0.04 rake)
Final Board: 8 8 3
Hero mucked K A and won $0.93 ($0.48 net)
UTG mucked and lost (-$0.45 net)

Beantwoorden
Citeren
4 reacties
divvie
PokerStrategist

Hey,

Preflop is fine. Flop cbet ik ook met 2 overs en bdfd. Ik cbet hier om FE te creeren/slechtere handen te doen laten folden. Het is toch niet erg als hij hier slechtere handen/wat PPs gaat folden? ;) Je hebt immers nog alleen maar Ahigh, alleen represent je een sterke hand. Daarnaast kun je mooi doorbetten eens je turn hit als de pot al groter is.

Beantwoorden
Citeren
Stevaldo Topicstarter
Stevaldo
PokerStrategist

Dat pps folden is fijn natuurlijk. Wat ik nog niet helemaal begrijp is dit: Waarom zou je slechtere handen willen laten folden? Is het niet beter dat villain Aq bv. callt op jouw cbet.
Als villain deze fold maak je 0.97 winst, als villain callt is je EV=1.6*0.8 -1.6*0.2=0.96 winst er vanuit gaande dat villain niet c/r.

Beantwoorden
Citeren
divvie
PokerStrategist

Natuurlijk zou je willen dat villain AQ callt. Maar je kan niet precies zeggen wat villain heeft, je geeft hem een range, zoals hier bijv. 99+ AJ+ oid. Eens hij flop callt kan ik namelijk moeilijk zeggen of hij nou AQ float of een mid PP heeft, dan zou je eens moeten kijken naar zn ftcbet in 3bet pots etc. Als ik gehit heb wil ik natuurlijk graag dat slechtere handen callen, maar nu ik alleen nog maar Ahigh heb en zelf dus ook nog niet echt stabiel sta vind ik het niet erg als slechtere handen folden, want stel hij float AQ hier en ik mis de turn, dan wordt het al een stuk lastiger spelen, terwijl hij een slechtere hand heeft dan mij, maar dat kun je dus niet weten :P Beetje lastig uitleggen dit haha

Je kunt bv ook op droge boards c/c met AK, zodat zijn range nog wijder blijft. Maar omdat ik hier de A :heart: heb ga ik wel voor een cbet.

Beantwoorden
Citeren
Stevaldo Topicstarter
Stevaldo
PokerStrategist

Het is helder hoor. Je bedoelt volgens mij dat omdat villain ook mogelijke betere kaarten dan AQ kan hebben het vervelend spelen is tegen AQ.

Beantwoorden
Citeren