Ga naar het forum
Meldingen
Alles wissen

NL5 riverbluf

4 Berichten
2 Gebruikers
0 Reacties
177 Weergaven
Stevaldo
PokerStrategist

Poker Stars, $0.02/$0.05 No Limit Hold'em Cash, 6 Players
Poker Tools Powered By Holdem Manager - The Ultimate Poker Software Suite.

Hero (BTN): $5 (100 bb)
SB: $5 (100 bb)
BB: $3.65 (73 bb)
UTG: $9.55 (191 bb)
MP: $2.52 (50.4 bb)
CO: $4.66 (93.2 bb)

Preflop: Hero is BTN with 5 Q
3 folds, Hero raises to $0.15, SB calls $0.13, BB folds

Flop: ($0.35) A 9 8 (2 players)
SB checks, Hero bets $0.25, SB calls $0.25

Turn: ($0.85) K (2 players)
SB checks, Hero checks

River: ($0.85) 4 (2 players)
SB checks, Hero bets $0.50, SB folds

Villain speelt 13/0 over 8 handen

Pf: ik steal omdat blinds heel tight zijn.
F: cbet, omdat ik betere handen kan laten folden. Ik kan de A representeren en het board is niet heel drawheavy.
Ik schat zijn range waarmee die pf callt als volgt in: AQs-A7s, Aqo-A8o, TT-22, Kq,KJs, QJs,TJs dat zijn 122 combo's.
Hij callt of c/r denk ik met deze range: alle Ax, 88,99,TT, KQ :heart: :heart:,KJ :heart: :heart:,QJ :heart: :heart: en TJ. Dat zijn 73 combo's. Dus 40% fold. Ik investeer 0.25 om 0.35 te winnen. Om kiet te draaien moet villain zovaak folden=0.25/(0.6)=42% Dit is echter alleen de winst gebaseerd op fold equity. Ik heb tegen zijn range nog een 7% kans om te winnen en ik zit in positie dus een cbet is +EV.
Klopt het dat als ik check mijn EV~0.07 x 0.25?
Wel of geen cbet?

T: ik check behind omdat ik vrees voor de A.
R: villain heeft zwakte getoond op de river dus ik maak een bluf. Nou ik zijn range zie lijkt me dit niet zo'n handig plan. Aangezien villain alleen TT, A7 en zijn busted draws waar ik toch al van had gewonnen. Dus lijkt me opgeven hier beter.

Results:

Spoiler

$0.85 pot ($0.04 rake)
Final Board: A 9 8 K 4
Hero mucked 5 Q and won $0.81 ($0.41 net)
SB mucked and lost (-$0.40 net)

Beantwoorden
Citeren
3 reacties

Hey!

3X openen op de BTN met een wijde range (Q5o) is teveel. Dat is de reden waarom mensen de BTN kleiner openen, omdat je dan ook looser kan gaan. Ikzelf open 2x. 2.5x is ook goed. Als 3x je standaard sizing is dan raad ik aan Q5o te folden tenzij je weet dat de blinds niet genoeg defenden.

De flopbet is ook te loose. We kunnen letterlijk geen enkele turn easy doorbluffen. Het board is connected en een SB range is meestal vrij tight (dus relatief veel Ax). Check flop. Villain zal geen GS folden en KhX zie ik hem ook wel geregeld defenden tegen een cbet. Je kan ook niet 100% van je wijde BTNrange cbetten of je bent superexploitable (niet dat dat zal gebeuren maar gewoon even theoretisch).

River is best een goede spot want hij zal wel geen 9x callen denk ik. Toch heb ik hier liever een read of hij Ax zelf bet in die spot of hij een deel x/call speelt. Tzal close zijn, don't hate it, don't love it :)

Farma

Beantwoorden
Citeren
Stevaldo Topicstarter
Stevaldo
PokerStrategist

Welke 9x zie je villain dan pf mee callen en op de river folden? Aangezien villain 13/0 over 8 handen speelt.

Beantwoorden
Citeren

Oorspronkelijk gepost door Stevaldo
Welke 9x zie je villain dan pf mee callen en op de river folden? Aangezien villain 13/0 over 8 handen speelt.

Als je denkt dat hij geen 9x heeft na zijn PF+Flopactie waarom zou je de river dan bluffen?

Gewoon de SC's en suited gappers met een 9 in. Of een 8x kan ook. En ja een hand als TT kan ook :)

Beantwoorden
Citeren