Ga naar het forum
Meldingen
Alles wissen

[Gesloten] NL5 FR Rush: AJ toppair on mono board

4 Berichten
3 Gebruikers
0 Reacties
138 Weergaven

Geen stats van villian.

Hand converted with online PokerStrategy.com hand converter:

Hand afspelen

$0.02/$0.05 No-Limit Hold'em (9 handed)

Known players:
[tg]CO$2.74:///////;BU$0.95:///////;SB$3.13:///////;BB (Hero)$7.05:///////;UTG1$3.76:///////;UTG2$4.89:///////;MP1$11.07:///////;MP2$5.12:///////;MP3$14.65:///////;[/tg]

Preflop: Hero is BB with J:h, A:s.
5 folds, CO raises to $0.17, 2 folds, Hero raises to $0.45, CO calls $0.28.

Flop: ($0.92) 7:h, A:h, 9:h (2 players)
Hero checks, CO bets $0.92, Hero calls $0.92.

Turn: ($2.76) 5:d (2 players)
Hero checks, CO checks.

River: ($2.76) 4:h (2 players)
Hero checks, CO checks.

Final Pot: $2.76.

3 reacties
Neoken
PokerStrategist

Ik begrijp uw postflop play niet. Kan je uitleggen wat de bedoeling was?

Flop zou ik gewoon betten. Turn ook.

As played bet ik zelf de river 1/2 pot voor value. Zwakkere flush handjes gaan allicht nog eens callen. Als hij raised kan je nog folden, en verlies je minder dan wanneer je check/call speelt tegen K/Q :heart:.

_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Ik dacht waarschijnlijk aan potcontrol, de A :heart: op het board verkleint de kans dat hij voor een flush speelt aanzienlijk. Ik zat waarschijnlijk te veel met een pocketpair in gedachte.

De preflop 3bet kan wat groter, $0.55 zou ik zelf doen. Je zit immers uit positie dus een size van 3x de vorige raise of ietsje groter is wel gewenst.

Op de flop lijkt me dit gewoon een cbet. Als je dan bang bent dat villain je te vaak beat heeft als hij op de flop niet fold, dan zou je eventueel de turn nog kunnen checken voor potcontrol. Maar als je de flop checked dan weet je al helemaal niet waar je aan toe bent en bovendien zal villain dan vaker betten met een betere aas en checken met betere flush draws, dus dat is waarschijnlijk nadeliger voor jou.

Het probleem in deze hand is dat je niet weet wanneer je nou de beste hand hebt, met flush en/of zonder flush. Dat geeft wel een dilemma op de turn. Aangezien villain de flop heeft gecalled zijn de meeste handen zwakker dan top pair zonder goede flush draw al gefold, dus dan blijven er veel azen en hoge flush draws over in zijn range. Een check op de turn vind ik wel een goede keuze omdat je hand eigenlijk niet zo geweldig is. En omdat je nog altijd leuke showdownvalue hebt als de flush draw aankomt, niet veel minder dan zonder aangekomen flush draw, heeft het beschermen van je hand een veel lagere prioriteit dan normaal.

Vervolgens zou ik de river wel betten denk ik, $1.50 of zo, om niet te duur uit te zijn. Als je weer zou checken dan wordt de kans wel groter dan villain gaat betten. Als villain een betere flush heeft dan is c/c voor jou waarschijnlijk duurder dan een b/f. Direct c/f spelen is nog goedkoper, maar dan ga je wel soms de beste hand folden. Jouw speellijn is dan wel zo passief dat villain de river ook zou kunnen bluffen. Dus een b/f heeft mijn voorkeur.