Ga naar het forum
Meldingen
Alles wissen

NL5 JJ op de BU

3 Berichten
3 Gebruikers
0 Reacties
155 Weergaven
WesleyTheMan
Oldschool Grinder

Tegen een 21/21 over 14 handen.

Zijn sizing op alle straten verward mij een beetje. Flop raise ik dus omdat hij zo klein bet. Vervolgens min3bet hij mij. Op later straten geef ik ook niet op. Had ik turn daar moeten folden? Welke range geven we hem na zijn 3bet op de flop?

Poker Stars, $0.02/$0.05 No Limit Hold'em Cash, 6 Players
Poker Tools Powered By Holdem Manager - The Ultimate Poker Software Suite.

Hero (BTN): $8.48 (169.6 bb)
SB: $5.02 (100.4 bb)
BB: $3.28 (65.6 bb)
UTG: $9.23 (184.6 bb)
MP: $9 (180 bb)
CO: $2.50 (50 bb)

Preflop: Hero is BTN with J J
3 folds, Hero raises to $0.15, SB folds, BB raises to $0.25, Hero calls $0.10

Flop: ($0.52) 6 7 T (2 players)
BB bets $0.15, Hero raises to $0.40, BB raises to $0.65, Hero calls $0.25

Turn: ($1.82) Q (2 players)
BB bets $0.45, Hero calls $0.45

River: ($2.72) 2 (2 players)
BB bets $0.40, Hero calls $0.40

Results:

Spoiler

$3.52 pot ($0.15 rake)
Final Board: 6 7 T Q 2
Hero mucked J J and lost (-$1.75 net)
BB showed A A and won $3.37 ($1.62 net)

Beantwoorden
Citeren
2 reacties
dutchnub
PokerStrategist

Hoi Wesley,

De stats zeggen over 14 handen natuurlijk nog niet veel, maar hij lijkt geen totale vis te zijn. De min3b preflop is natuurlijk zowel fishy als verdacht, goed opletten dus!

Op de flop zit je gelijk lastig. Wanneer hij 3b zal hij (vaker dan gemiddeld) hoge pairs of iig twee hoge kaarten hebben. Z'n kleine bet kan dus of een goedkope (semi)bluff zijn (met handen als AK, AQ, KQ, AJ) of kan bedoeld zijn voor value TT-AA (en minder kans 66-77) die jou erin willen houden. Wanneer hij geen 3b pre had gedaan zou ik hier ook altijd raisen, nu twijfel ik. Je maakt het zo klein dat hij goede odds heeft om met overcards te callen voor outs én owned jezelf als hij een groot pair heeft. Tegen een 3b op de flop word het zelfs heel nasty, want kan jij dan je overpair wegleggen? Ik neig dus naar een CALL op de flop.

Op de turn word het lastig. Hij heeft een 3b gedaan dus is hoogst waarschijnlijk erg sterk. Zelfs als hij jou wilde rebluffen met KQ en AQ heeft hij je nu beat. Hoewel je odds hier enorm zijn zou ik dus kiezen voor een FOLD. Tegen een range van AJs+, AQo, KQs, KQo, TT+ (en 66/77 niet meenemen) doe je het erg slecht.

Beantwoorden
Citeren

Hey,

Pre is goed. 4bet/broke lijkt me ook niet vekeerd omdat de sizing weak lijkt en hij niet zo deep zit. Gezien zijn stats die nog zo fishy zien so far call ik ook gewoon.

Op de flop call ik gewoon omdat het board zo dry is. Hij heeft altijd ofwel air dat hij bet/fold ofwel AA oid dat het bet/callt of bet/reraist. Als hij nu bet/raist heeft hij ons echt vaak beat maar voor die prijs zie ik toch liever een turn.

Turn fold ik dan maar nu er nog een over komt.

Farma

Beantwoorden
Citeren