Ga naar het forum
Meldingen
Alles wissen

NL5 KQs op de BU

9 Berichten
5 Gebruikers
0 Reacties
393 Weergaven
WesleyTheMan
Oldschool Grinder

Tegen een unknown. Ik twijfelde of ik de turn wel moest betten. Ik heb het gevoel dat ik dan mijn hand overplay. Is het het beste om turn te checken in de hoop dat hij de river bluft of nog een bet gaat callen?

Poker Stars, $0.02/$0.05 No Limit Hold'em Cash, 6 Players
Poker Tools Powered By Holdem Manager - The Ultimate Poker Software Suite.

Hero (BTN): $7.11 (142.2 bb)
SB: $4.83 (96.6 bb)
BB: $5.56 (111.2 bb)
UTG: $5.92 (118.4 bb)
MP: $17.65 (353 bb)
CO: $7.51 (150.2 bb)

Preflop: Hero is BTN with K Q
3 folds, Hero raises to $0.15, SB folds, BB calls $0.10

Flop: ($0.32) 2 K J (2 players)
BB checks, Hero bets $0.20, BB calls $0.20

Turn: ($0.72) J (2 players)
BB checks, Hero bets $0.40, BB calls $0.40

River: ($1.52) 8 (2 players)
BB checks, Hero checks

Results:

Spoiler

$1.52 pot ($0.06 rake)
Final Board: 2 K J J 8
Hero showed K Q and won $1.46 ($0.71 net)
BB showed Q T and lost (-$0.75 net)

Beantwoorden
Citeren
8 reacties
dutchnub
PokerStrategist

Hoi Wesley,

Ik bet hier zeker op de turn nog en misschien zelfs river. Er zijn nog genoeg handen die je af kunnen callen, zeker op 5NL waar tegenstanders (gemiddeld genomen, maar aangezien hij unknown is gaan we er even vanuit) te veel callen postflop.

Als je enige stats hebt helpt dat natuurlijk om een betere inschatting te maken maar hij zou bijvoorbeeld kunnen defenden (bb), flop callen én turn weer callen met handen als:

KT, K9, AQ/QT, 88-TT (doordat J paired kan hij denken dat jij die waarschijnlijk niet hebt) en als hij passive is pre zelfs QQ of als het een fish is handen als K8 K7.

Op de river zal hij niet meer callen met draws en word een valuebet dus een stuk lastiger. Je zou voor heel dunne value kunnen gaan en hier 0,50 betten in de hoop door een slechte K of een lager pocket pair gecalled te worden.

Beantwoorden
Citeren

Hey,

Op de turn hebben we zeker en vast een vbet. Er callt nog veel slechter. Ik zou zelf gewoon 2/3e pot betten.

Tgoh river is close. Beiden opties lijken me niet verkeerd en safety kiezen is altijd goed. Als je bet zou ik gewoon $0.8 oid betten

Farma

Beantwoorden
Citeren
karatsj
PokerStrategist

Op de turn hebben we zeker en vast een vbet. Er callt nog veel slechter. Ik zou zelf gewoon 2/3e pot betten.

Is er op de turn ip niets te zeggen voor een checkbehind? Villain is unknown en ik betwijfel dat je hier 3 streets value gaat krijgen. Board is vrij droog, amper protection nodig. Met een checkbehind kunnen we villain inducen om te spewen op de river en anders betten we zelf IMO.
Je zegt dat er ng veel slechter callt maar mss K10 en K9 gaan 3 streets callen maar voor de rest midPP enzo heb ik men twijfels over en daarnaast moeten we turn folden op c/r.

Beantwoorden
Citeren
dutchnub
PokerStrategist

Oorspronkelijk gepost door karatsj

Is er op de turn ip niets te zeggen voor een checkbehind? Villain is unknown en ik betwijfel dat je hier 3 streets value gaat krijgen. Board is vrij droog, amper protection nodig. Met een checkbehind kunnen we villain inducen om te spewen op de river en anders betten we zelf IMO.
Je zegt dat er ng veel slechter callt maar mss K10 en K9 gaan 3 streets callen maar voor de rest midPP enzo heb ik men twijfels over en daarnaast moeten we turn folden op c/r.

Dat we turn moeten folden op een c/r maakt niets uit, dan zijn we echt 9 van de 10 keer beat (als het niet vaker is op 5NL) en kost het ons alleen de bet die we anders op river zouden maken danwel callen.

Daarnaast haal ik de value liever hier op de turn, waar je het ook tegen straightdraws kan halen (hoewel beperkt) én je de kans hebt op de river voor derde straat value te gaan als je een J, K of Q hit, of zelfs thin value (het is tenslotte 5NL) bij een blank.

Beantwoorden
Citeren

Oorspronkelijk gepost door karatsj

Als je denkt maar 2 streets value te krijgen dan bet je bet flop en turn idpv flop en river. Why? Omdat draws nog kunnen callen en omdat we ons free sd garanderen en dus geen grote bet tegenkrijgen otr waartegen we een moeilijke beslissing hebben.

Beantwoorden
Citeren
karatsj
PokerStrategist

Omdat draws nog kunnen callen en omdat we ons free sd garanderen en dus geen grote bet tegenkrijgen otr waartegen we een moeilijke beslissing hebben.

Er zijn amper draws op dit board, enkele logische draw is Q10. Voor de free sd idd goed punt, bij een grote bet gaan we een soort van guessing game hebben

Beantwoorden
Citeren
Ashton733
Elite Grinder

Er zijn meer als draws genoeg om flop + turn te betten.
Je moet niet alleen denken aan QT, maar ik verwacht dat handen als AQ, AT Q9, T9 ook nog gaan callen.

Ik bet hier zelf 3 streets. Je kan dan de river wel 1/3 valuebetten bijvoorbeeld.

Beantwoorden
Citeren
karatsj
PokerStrategist

maar ik verwacht dat handen als AQ, AT Q9, T9 ook nog gaan callen

Ik zou een unknown deze handen niet in zen range zetten, enkel als ik weet dat villain stationish postflop is kan je IMO pas deze handen er in zetten.

Beantwoorden
Citeren