Ik vind de gegeven reacties wel een beetje te positief over een call. Imo zal villain dit best kunnen doen met 99, KT of T8. Aangezien hij een blind heeft gepost en gechecked kunnen al deze handen in zijn range zitten. QQ of JJ zou hij vaak raisen en is bovendien niet zo waarschijnlijk vanwege jouw blockers. Verder zou villain natuurlijk ook een lagere two pair kunnen hebben, maar ook dat wordt al iets minder waarschijnlijk door jouw blockers. Het board is in elk geval zo drawy dat ik me kan voorstellen dat een straat of set of two pair hier wel (te) snel broke wil.
Stel we geven villain de range KT, T8, 99, QJ, Q9 en J9 dan heb je 37% winkans. Als we daar de handen AsQs, KsQs, AsTs en Ts7s aan toevoegen dan heb je nog steeds maar 38% kans. Als we een hand als TT toevoegen. Als we KK en AA toevoegen heb je 43% kans. Maar als villain niet zo'n donkey is en hij hier niet shoved met J9, dan daal je meteen weer naar 38% en als we Q9 weglaten dan heb je nog maar 33%. Als we echter inschatten dat villain de meeste geflopte straten niet direct pushed maar gewoon raised, dan stijgt je winkans hard, zo richting de 50%.
Als je called dan wordt de pot ruim $8, na rakeaftrek zal het hooguit $8 zijn. Je moet $3.80 neerleggen voor de call, dus dan heb je echt minstens 47% winkans nodig om +EV te kunnen callen. Uit de vorige alinea blijkt dan vrij duidelijk dat je hier een fold hebt, tenzij je aanwijzingen hebt dat villain nooit direct zal pushen met een straat.
Overigens is het posten van een big blind in de CO helemaal geen teken van fishyness. Ik doe het zelf ook op FR tafels. Normaal betaal je namelijk anderhalve big blind per orbit. Als je op de CO begint in plaats van te wachten op de BB, dan speel je 6 handen meer en daar betaal je 1 bb voor, hetgeen dezelfde verhouding is als 1.5 bb voor 9 handen. Kortom, geen enkele reden om villain als een vis te bestempelen.