Ga naar het forum
Meldingen
Alles wissen

[Gesloten] Nl5 Qq

8 Berichten
4 Gebruikers
0 Reacties
540 Weergaven
Willem103
PokerStrategist

Villian is erg tight met 7/4 als stats.

Grabbed by Holdem Manager
NL Holdem $0.05(BB) Replayer
SB ($4.86)
BB ($5)
UTG ($6.10)
UTG+1 ($5.59)
UTG+2 ($6.41)
Hero ($5.88)
MP2 ($2.35)
CO ($3.12)
BTN ($6.31)

Dealt to Hero Q♦ Q♥

fold, fold, fold, Hero raises to $0.20, fold, CO raises to $0.45, fold, fold, fold, Hero calls $0.25

FLOP ($0.97) J♠ 9♠ 5♥

Hero bets $0.65, CO calls $0.65

TURN ($2.27) J♠ 9♠ 5♥ J♣

Hero bets $1.35, CO folds

Hero shows Q♦ Q♥

Hero wins $2.16

Wat nou als hij mijn flop bet, ge-3bet had? Had ik dan moeten folden?

7 reacties
Neoken
PokerStrategist

Samplesize? Je moet preflop al beslissen wat je met uw QQ wil doen postflop. Iemand die 7/4 speelt en preflop 3bet zal zo goed als zeker KK+ hebben. Misschien ook nog QQ, maar die block je zelf al.

Dan moet je uzelf afvragen, waarom zou ik preflop nog callen? Callen voor setvalue kan niet omdat villains stack veel te klein is. Anyway, als ik zo'n rock zie 3betten, dan fold ik QQ makkelijk.

As played moet je broke gaan met een overpair natuurlijk, waarom call je anders. :) Alleen zou ik villain laten betten, en er dan gewoon over shoven. Wie weet heeft hij AK, en dan kan je nog een bluff catchen. Als je zelf donkt zal enkel QQ+ u nog callen.

Tegen zo'n nit kun je preflop prima callen om te setminen (omdat hij zo klein 3bet krijg je daar prima odds voor). Ik denk dus dat je preflop call prima is.

Op de flop check/call ik nog wel één keer, omdat je nog voor ligt op AK (ik denk dat zijn range hier meestal AK, QQ+ is). Bet hij de turn weer, dan denk ik dat je zal moeten folden.

Zoals je je hand nu speelt ben ik bang dat hij AK fold op je donkbet en de QQ+ gaat callen. Je laat dan dus alles folden wat je beat. Dat is eigenlijk ook de reden dat ik de turn zou check/folden (je zit daar voor mijn gevoel altijd tegen KK of AA). Door check/call flop te spelen kun je nog value halen uit AK en weet je na zijn turnactie waarschijnlijk precies waar je staat.

Nouja, nu hij de turn fold vraag ik me wel af hoeveel handen je over villian had?

Willem103 Topicstarter
Willem103
PokerStrategist

735. Denk dus dat die met AK zat ;)

yoshiwa
Elite Grinder

je callt je QQ hier voor setvalue , en omdat je soms de pot kan pakke tegen AK . dat zijn de enige redenen.
daarom ch-call ik de flop ,en alsie de turn checkt dan zit je goed:) anders ist een fold:)

Neoken
PokerStrategist

Call12 preflop is toch net iets te weinig imo. Of denk je dat de implied odds dit nog compenseren?

yoshiwa
Elite Grinder

de call 20 maakt zowieso gebruik van implieds:)
maar je implieds zijn hier beter imo :)
+ je kan af en toe de pot pakke tegen AK , en samen denk ik dat je nipt kan callen:)

Sorry mannen, ik had niet gezien dat villians stack zo klein was. Nu wordt het inderdaad wel close, maar ik denk dat je preflop toch nog wel net kunt callen, omdat villian ook AK in zijn range heeft. Het wordt nu in ieder geval was close.