Ga naar het forum
Meldingen
Alles wissen

[Gesloten] nl5 rush AKo

7 Berichten
4 Gebruikers
0 Reacties
272 Weergaven

EDIT: zou deze hand verplaats kunnen worden naar de shorthanded sectie?

Oke ik zit hier in sb en MP speelt over 130 handen 15/12.
mijn normale lijn is hier om te 3betten en dan de vaak te cbetten.
Ik kies hier voor een call want als ik 3bet zal hij hier veel handen folden waar ik voor op sta.

Ik hit me aas, ik ga ervan uit dat ik hier bijna altijd voorsta.
Ik underrep mijn hand enorm dus de hij zal veel handen valuebetten/cbetten die ik beat heb? ik call.
turn call ik met de intensie als er geen j/q valt om river te checkraisen.
river valt een A en hij shoved. Ik snapcall.

Wat vinden jullie van de lijn die ik hier kies, geef ik villain te veel kans om te hitten? bv middle pairs, wellicht een flush.
Full Tilt - $0.05 NL RUSH (6 max) - Holdem - 6 players
Hand converted by PokerTracker 3

UTG: $3.74
MP: $6.66
CO: $1.53
BTN: $5.35
Hero (SB): $7.87
BB: $2.00

Hero posts SB $0.02, BB posts BB $0.05

Pre Flop: ($0.07) Hero has A♠ K♣

fold, MP raises to $0.20, fold, fold, Hero calls $0.18, fold

Flop: ($0.45, 2 players) A♥ 7♦ 9♦
Hero checks, MP bets $0.25, Hero calls $0.25

Turn: ($0.95, 2 players) T♣
Hero checks, MP bets $0.70, Hero calls $0.70

River: ($2.35, 2 players) A♣
Hero checks, MP bets $5.51 and is all-in, Hero calls $5.51

MP shows T♥ T♦ (Full House, Tens full of Aces)
Hero mucks A♠ K♣ (Three of a Kind, Aces)
MP wins $12.48

6 reacties

Preflop 3-bet ik dit bijna altijd. As played kan je de flop wel raisen, voor value uit lagere Ax en flushdraws.

Neoken
PokerStrategist

3bet preflop. Je wilt niet OOP zonder initiatief spelen met een hand als AK, want je ziet hoe tricky dat kan worden.

_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Oorspronkelijk gepost door Neoken
3bet preflop. Je wilt niet OOP zonder initiatief spelen met een hand als AK, want je ziet hoe tricky dat kan worden.

dan laat je alle slechtere handen folden tegen deze nit, denk dat ik flop had moeten raisen voor value zoals tobias zegt in zijn reply.

3bet is mijn normale lijn ook, maar deze speler is erg tight en zal alle slechtere handen gaan folden, dat is toch iets wat ik niet wil?

Neoken
PokerStrategist

15/12 zou ik niet nitty noemen, maar dat terzijde. Je zegt dat deze villain alles zwakker dan AK zou folden bij een 3bet. Zou dat zo erg zijn?

Je wint ten eerste al de pot, en vermijd ten tweede OOP te spelen zonder het preflop initiatief.

Stel, villain openraised 12% van zijn handjes en speelt enkel maar verder met handen beter dan AK (laten we zeggen QQ+ = 1,36% van alle handjes) na een 3bet. Stel dat, om het simpel en duidelijk te houden, je de pot wint wanneer villain fold, en je uw 3bet verliest wanneer je gecalled/raised wordt. Dat wil zeggen dat je 89% van de potjes preflop binnen zal halen door te 3betten.

--> 89*4bb (of *7bb met de blinds meegerekend) = 356bb (of 623bb) winst. Tegenover 11*12bb = 132bb verlies. Dit is dus een erg simplistisch voorbeeld, maar het toont toch aan dat je tegen een tegenstander die jij beschrijft altijd winstgevend kan 3betten.

_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Neoken bedankt voor je reactie, zoals je het uitlegt lijkt het idd beter om te 3betten. zal er dan ook letten tegen dit soort spelers niet meer te flatten.

Gerv
Elite Grinder

Men overbet shoved nooit als bluff noch met Ax. Ik denk niet dat ie solid kan handreaden maar jij hebt of een FD die toch gaat folden op de river of Ax

Enfin op de River kan je c/c op een normale bet doen ;)