Ga naar het forum
Meldingen
Alles wissen

[Gesloten] NL50 BU met A9s

7 Berichten
5 Gebruikers
0 Reacties
172 Weergaven
Skrolk
Oldschool Grinder

Goede avond,

Ik twijfel erover of ik deze hand zo had mogen spelen volgens advanced sss.

Preflop was het bedoeld als een steal raise.

Known players:
[tg]Position_Stack:hands/vp$ip/RaisePreflop/AF/WTS/ORL/BBvsSteal/W$SD;SB$79,75:71/20 /10 /1,5/19 /0 /100 /67 ;BB$43,65:41/32 /7 /5,5/36 /33 /0 /25 ;Hero$12,85:///////;[/tg]
0,25/0,5 No-Limit Hold'em (7 handed)
Hand recorder used for this poker hand: PokerStrategy Elephant 0.67 by www.pokerstrategy.com.

Preflop: Hero is BU with A♠, 9♠
4 folds, Hero raises to $2,00, SB calls $1,75, BB calls $1,50.

Flop: ($6,00) A♥, 3♠, 7♦ (3 players)
SB checks, BB checks, Hero checks.

Turn: ($6,00) 9♥ (3 players)
SB checks, BB bets $3,30, Hero raises to $10,85 (All-In), SB calls $10,85, BB calls $7,55.

River: ($38,55) A♦ (3 players)
SB checks, BB bets $10,00, SB calls $10,00.

Final Pot: $58,55

Omdat iedereen na de flop checkte, had ik het idee dat ik voor lag, totdat de bb ging raisen, toe wist ik het even niet meer maar besloot toch om all in te gaan.

Graag jullie feedback,

Skrolk.

6 reacties
yoshiwa
Elite Grinder

mijn (bescheiden ) mening is dat je niks fout deed. De hand was inderdaad een mooie om mee te stealen .
Op de flop check je mooi en neemt niemand initiatief. Dan valt je tweede pair (je ligt zelfs voor op alle eventuele A3 en A7 slowplayers) , en het board is bijzonder droog.
denk dus dat het wel goed gespeeld is , als sss wil je met 2 (top) pair wel AI gaan denk ik:)

DeKuip
Elite Grinder

Bij het maken van een steal let ik altijd het meeste op de stats van de BB. De SB in dit geval heeft 20/10 en aan zijn stats zijn niet echt bijzondere dingen af te lezen. De BB daarentegen heeft 32/7 en lijkt dus iemand te zijn die graag callt en flopjes ziet. Nu denk ik dat A9s wel goed genoeg is om te stealen hier omdat ik verwacht dat de range waarmee hij callt tamelijk groot is.

Op de flop hit je top pair en dat is in een steal-situatie gewoon goed me de 9 kicker. Hier ga ik dus zeer waarschijnlijk gewoon broke (tenzij ze allebei donkpushen oid). Daarom cbet ik de flop gewoon naar $3.00-$3.50, het hoeft niet zoveel te zijn aangezien de board kurkdroog is en je op deze manier de indruk kan wekken dat je cheap de pot wil stealen. Een check behind kan op zich ook wel om een bluf te inducen, maar dan moet je sowieso de turn betten anders kom je niet all-in (en dat willen we wel). Maar zelf bet/bet/bet spelen zou ik zelf denk ik doen.

Turncard is natuurlijk perfect en ga ik echt altijd broke.

Overigens, wat me nu pas opvalt is je raise-size vanaf de button. Zodra je meer gaat stealen zou ik de raise-size op de button veranderen naar 3bb. Dat wil dus zeggen dat je alles dan raist met 3bb, je steals maar ook je AA. Maar zodra er limpers voor je zijn hou ik 4bb+1bb per limper gewoon aan vanaf de button.

Skrolk Topicstarter
Skrolk
Oldschool Grinder

Hey de kuip,

Goed om te horen dat jullie met zo'n hand ook een steal move maken. Echter ik speel nog niet met stat omdat elehant ontzettend traag is met meerdere tafels (ik bekijk de handen naderhand).

Even over je laatste alinea, als er dus geen limpers zijn moet je een steal bet uitvoeren met 3bb ipv 4bb. Wat is hier de reden voor, geld besparen op termijn?. Als je dan een keer hit heb je ook minder geld in de pot en kan je eventuel minder snel all in komen.

Deze hand heeft me trouwens een aantal mooie notes opgeleverd, omdat de gehele tafel zeer verbaasd was dat ik open raisde met A9s en ik was een uber donk volgens de gehele tafel _biggrin:.

Skrolk

Oorspronkelijk gepost door Skrolk
Hey de kuip,

Goed om te horen dat jullie met zo'n hand ook een steal move maken. Echter ik speel nog niet met stat omdat elehant ontzettend traag is met meerdere tafels (ik bekijk de handen naderhand).

Even over je laatste alinea, als er dus geen limpers zijn moet je een steal bet uitvoeren met 3bb ipv 4bb. Wat is hier de reden voor, geld besparen op termijn?. Als je dan een keer hit heb je ook minder geld in de pot en kan je eventuel minder snel all in komen.

Deze hand heeft me trouwens een aantal mooie notes opgeleverd, omdat de gehele tafel zeer verbaasd was dat ik open raisde met A9s en ik was een uber donk volgens de gehele tafel _biggrin:.

Skrolk

Met stealen is het vooral de bedoeling om niet gecallt te worden. Dus een grote pot bouwen is hier niet van belang.
Het is inderdaad gewoon goedkoper om met 3bb te stealen. Het hoeft dan minder vaak te lukken om +EV te stealen dan met 4bb.

DeKuip
Elite Grinder

Oorspronkelijk gepost door KeesAZ
Met stealen is het vooral de bedoeling om niet gecallt te worden. Dus een grote pot bouwen is hier niet van belang.
Het is inderdaad gewoon goedkoper om met 3bb te stealen. Het hoeft dan minder vaak te lukken om +EV te stealen dan met 4bb.

Dat dus, je wil steals gewoon goedkoper maken.
Overigens zou ik wel proberen met stats te spelen, stealen zonder stats blijft namelijk erg lastig tenzij je reads hebt op de blinds.

Wat betreft de rest van de tafel die jou een donk noemt, als ze zelf zo nitty zijn dat ze met A9s de button niet openen hebben ze ook een gaatje...

Met de 3BB steal zal een eventuele Cbet tegen 1 tegenstander ook goedkoper worden (en makkelijker te folden zijn).

Als je zelf in de opening aangeeft volgens Advanced SSS te spelen of willen spelen zijn stats wat mij betreft hoogst noodzakelijk.

steal / resteal, stealen op openlimp, fold SB fold BB zijn toch wel zaken waar je het geld mee kunt winnen.