Ga naar het forum
Meldingen
Alles wissen

Nut set flop, bad turn

4 Berichten
2 Gebruikers
0 Reacties
159 Weergaven
rafds
PokerStrategist

Pre flat een nitty speler, schat range op 22+ (zelf KK,AA), high SC: JQs+, AQo+

FL: nut set, protection voor SC's én value uit 77,88,TT,JJ,KK, AA => size OK gezien sandwich en wet board? Reden correct?

Turn vind ik een lelijke kaart en wil ik niet RF doen dus beslis ik voor XC (gezien de size is dit nog OK denk ik?) Denk nog genoeg voor te liggen op pair met FD en mogelijks 77, 88. En als ik achterlig op flush heb ik mijn redraw voor de nutFH.

River komt de verlossing, gezien zijn betsize en nitty image op de turn verwacht ik geen bluf dus shove ik omdat ik vaak een call verwacht van KQs+,77,88. Correct of had XR hier beter geweest => klopt beter bij mijn verhaal op de turn?

Poker Stars $5.00 No Limit Hold'em - 6 players - View hand 2399142
DeucesCracked Poker Videos Hand History Converter

BTN: $9.42 - VPIP: 23, PFR: 12, 3B: 0, AF: 2,3, Hands: 26
SB: $5.00 - VPIP: 33, PFR: 8, 3B: 13, AF: 1,0, Hands: 12
BB: $2.97 - VPIP: 11, PFR: 0, 3B: 0, AF: 0,0, Hands: 19
UTG: $4.83 - VPIP: 35, PFR: 18, 3B: 0, AF: 3,0, Hands: 17
Hero (MP): $6.14
CO: $8.21 - VPIP: 12, PFR: 8, 3B: 0, AF: 0,5, Hands: 25

Pre Flop: ($0.07) Hero is MP with Q :club: Q :diamond:
1 fold, Hero raises to $0.20, CO calls $0.20, 1 fold, SB calls $0.18, 1 fold

Flop: ($0.65) 8 :spade: Q :heart: 7 :heart: (3 players)
SB checks, Hero bets $0.50, CO calls $0.50, SB folds

Turn: ($1.65) 3 :heart: (2 players)
Hero checks, CO bets $1.21, Hero calls $1.21

River: ($4.07) 3 :club: (2 players)
Hero bets $4.23, CO calls $4.23

Beantwoorden
Citeren
3 reacties
divvie
PokerStrategist

Yoyo,

Vind het fine tot de river, zou flop alleen iets kleiner gaan en 0.45 betten. Je hebt 25 hands op hem, daarmee kun je zeker nog niet zeggen of iemand een nit is oid, dat kan ook goed variance zijn.

Turn is idd c/c beter dan betten, nu hij flop callt zal hij vaker draws hebben (en zelden geslowplayede AA/KK pre) gezien jij al topset hebt en andere sets vaak flop wel c/r. Het zou namelijk lelijk zijn als tie je op de turn raist, want dan moet je bidden dat tie je goede odds geeft.

River is dan weer zon typische 'omfg ik hit de gin maar wil niet dat villain behind checkt' move, wat ik vooral vissen vaak zie doen dus vind het ook nogal een fishy move :P Als hij 77/88/flush heeft, dan gaat tie toch wel betten gezien jij weak oogt en hij value wil.. dus daar zal je echt geen value missen door te checken. Als hij AA/KK zo zou spelen dan gaat dit ook vrij vaak nog vbetten op de river, maar eens jij zo giga donkt schreeuw je gewoon nuts, waardoor deze handen vaak nog gaan folden. En mocht je tegen betere spelers zitten dan kunnen die zelfs ook nog wel wat betere handen herofolden (some flushes) gezien jij keihard nuts rept met jouw riverline. Punt is dat je zo hard nuts rept met deze line dat je handen kan laten folden die nog wel willen betten op de river. Zal dus gewoon river c/r.

Beantwoorden
Citeren
rafds Topicstarter
rafds
PokerStrategist

Thx Divvie, I know, die river :facepalm: ...deze vis groeit nogal traag, maar ooit word ik een haai (hopelijk nog voor mijn pensioen :))
Dacht nadien idd dat mijn riverline nog andere handen zou wegjagen, de vis in mij was helaas sneller bij de bet knop dan mijn verstand...

Vraagje: Indien river hier geen FH geeft voor mij en geen extra harten, welke bet van Villian zou je nog callen? 50% riverbet of zelf potsize?

Btw, villian had 77.

Beantwoorden
Citeren
divvie
PokerStrategist

Hmm als het richting potsize gaat dan sowieso niet, want dat schreeuwt dan zo hard value, wat erg vaak een flush zal zijn. Tis ook wel lame als die dan nog 77/88 zo groot zou gaan betten op de river, gezien ik die handen eerder flop zie raisen op dit board. River c/c als je niet hit is sowieso wel kut, want ik verwacht dat hij veel flushes heeft als tie nogmaals bet. Je hebt topset dus Qx zal die zga nooit hebben, lagere sets c/r flop erg vaak hier multiway op dit board, en mensen slowplayen AA/KK erg weinig op micros.. die zijn dan meer van 'omg AA/KK moet zo snel mogelijk 3bet/broke preflop'. Dus als die nogmaals bet vrees ik wel dat hij erg vaak een flush heeft :/

Beantwoorden
Citeren