Ga naar het forum
Meldingen
Alles wissen

rivalry night 2 vs tight agressive

12 Berichten
4 Gebruikers
0 Reacties
1,431 Weergaven
pokerboy198229
PokerStrategist

In meeste gevallen is het slecht om met TAGs oop te spelen. Alleen tafel had geen obvious visjes, dus ik moets improviseren met kleine potten om een call te krijgen wanneer ik wel iets hit. Hierbij de reeks:

Hand 1
Hand converted with online PokerStrategy.com hand converter:

Play hand

$0.02/$0.05 No-Limit Hold'em (8 handed)

Known players:
[tg]MP3$6.69:///////;CO$5.93:///////;BU$5.35:///////;SB (Hero)$6.20:///////;BB$3.07:///////;UTG2$4.99:///////;MP1$7.46:///////;MP2$1.16:///////;[/tg]

Preflop: Hero is SB with 2:h, 2:s.
5 folds, BU raises to $0.12, Hero raises to $0.35, BB folds, BU raises to $1.30, Hero folds, BU gets uncalled bet back.

Final Pot: $0.4.

Hand 2

Play hand

$0.02/$0.05 No-Limit Hold'em (8 handed)

Known players:
[tg]CO$5.86:///////;BU$5.91:///////;SB (Hero)$5.39:///////;BB$3.67:///////;UTG2$4.92:///////;MP1$5.00:///////;MP2$7.46:///////;MP3$1.16:///////;[/tg]

Preflop: Hero is SB with T:h, Q:s.
5 folds, BU raises to $0.12, Hero raises to $0.35, BB folds, BU raises to $1.35, Hero folds, BU gets uncalled bet back.

Final Pot: $0.4.

Hand 3

Play hand

$0.02/$0.05 No-Limit Hold'em (6 handed)

Known players:
[tg]BU$5.00:///////;SB$5.42:///////;BB (Hero)$5.72:///////;MP2$3.70:///////;MP3$6.63:///////;CO$5.00:///////;[/tg]

Preflop: Hero is BB with A:s, 4:s.
4 folds, SB raises to $0.12, Hero calls $0.07.

Flop: ($0.24) 7:h, A:h, 5:s (2 players)
SB bets $0.16, Hero calls $0.16.

Turn: ($0.56) 7:s (2 players)
SB bets $0.36, Hero raises to $0.90, SB calls $0.54.

River: ($2.36) K:s (2 players)
SB checks, Hero bets $2.26, SB folds, Hero gets uncalled bet back.

Final Pot: $2.36.

Hand 4

Play hand

$0.02/$0.05 No-Limit Hold'em (6 handed)

Known players:
[tg]CO$5.00:///////;BU$5.00:///////;SB (Hero)$6.80:///////;BB$3.70:///////;MP2$6.63:///////;MP3$5.00:///////;[/tg]

Preflop: Hero is SB with Q:c, 8:c.
3 folds, BU raises to $0.12, Hero calls $0.10, BB folds.

Flop: ($0.29) 4:s, J:s, J:c (2 players)
Hero bets $0.15, BU raises to $0.35, Hero calls $0.20.

Turn: ($0.99) 2:c (2 players)
Hero bets $0.45, BU folds, Hero gets uncalled bet back.

Final Pot: $0.99.

Beantwoorden
Citeren
11 reacties
KingKlaas
Oldschool Grinder

Hand 1 lijkt me ok, als btn zeer veel 4bet kan je nog 5bet-allin proberen, maar daar heb ik eigenlijk liever een iets groter paartje voor.

Hand 2 is beter fold preflop.
QToff speelt beroerd uit positie.
.
Hand 3 is spew op de turn, gewoon call daar.
Nergens voor nodig om te raisen, je hebt showdownvalue+ een draw.

Hand 4 is het allerberoerdst gespeeld.
Ten eerste is fold preflop vele malen beter en als je wel iets wil dan 3bet je preflop.
Verder snap ik niks van die donkbets op flop en turn.
Beter doe je een checkraise flop of desnoods een floatcall om de pot later op te pakken ( valt vaak niet mee om uit te voeren).

Moraal van verhaal, verlaat de tafel en zoek een betere.

Beantwoorden
Citeren
pokerboy198229 Topicstarter
pokerboy198229
PokerStrategist

Oorspronkelijk gepost door KingKlaas
Hand 1 lijkt me ok, als btn zeer veel 4bet kan je nog 5bet-allin proberen, maar daar heb ik eigenlijk liever een iets groter paartje voor.

Hand 2 is beter fold preflop.
QToff speelt beroerd uit positie.
.
Hand 3 is spew op de turn, gewoon call daar.
Nergens voor nodig om te raisen, je hebt showdownvalue+ een draw.

Hand 4 is het allerberoerdst gespeeld.
Ten eerste is fold preflop vele malen beter en als je wel iets wil dan 3bet je preflop.
Verder snap ik niks van die donkbets op flop en turn.
Beter doe je een checkraise flop of desnoods een floatcall om de pot later op te pakken ( valt vaak niet mee om uit te voeren).

Moraal van verhaal, verlaat de tafel en zoek een betere.

Hey KingKlaas,

Bedankt voor je analyse en je advies. Het is idd slimmer om dan een andere tafel op te zoeken. Ik wil alleen ook leren om tegen goede spelers te spelen. Die kom ik ook in MTT tegen, daar heb ik niet voor te kiezen.

Jouw analyses zijn sterk en correct. Ik wil jou toch nog verzoeken om handen 3 en 4 te analyseren vanuit een andere perspektief: ikwas niet van plan om te hitten, ik wou veel sterkere range respresenteren aan TAG speler. Ik denk dat ik van hem postflop veel folds kan krijgen als ik een andere lijn zou nemen.

Hand 3 ik raise hem omdat ik weet dat hij mij nooit met Axx terug zou raisen. Dat doen TAGs niet: omdat zij weten dat zij alleen een cal van betere handen zullen krijgen. Als de river 4 of 6 hitte dan zou ik de pot light gaan overbetten, zeg maar naar $3. Bij een blanc zou ik check raisen. In beide gevallen zou hij echt een moeite hebben om met Ax te callen. Omdat ik een flush hitte ging ik voor value.

Dit geldt ook voor hand 4. Zijn reraise naar 0,35 vertelt mij dat hij geen J heeft. Daarom call ik om te vertellen dat ik een J heb. Turn geeft mij een flush draw, nu wil ik: bet en reraise all in (de stacksizes laten dii toe). Alweer om veel sterkere range te representeren. Afgezien van hand 1 en 2 heb ik gewoon heel tight gespeeld. Dit zou moeten werken, imo.

Dit waren mijn redenen. een risky play, en zelfs als mijn moves niet lukken dan creer ik veel actie aan tafel en vervolgens hoef ik dan alleen second pair te hitten om te winnen.

Beantwoorden
Citeren
KingKlaas
Oldschool Grinder

Hand 3 is het totaal onnodig om te raisen.
Je loopt daar met zo'n raise alleen maar het risico om tegen een sterkere aas of 7 aan te lopen. Met call krijg je river te zien zonder meer te betalen.
Let op: je zit hier IN positie.

Hand 4 : Q8s uit positie callen en helemaal uit de small blind is echt slecht spel. Dit komt bij mij zelfs over als tiltmove en dan is het helemaal zaak om te deze tafel te sluiten of zelfs gewoon helemaal op time-out te gaan.

Beantwoorden
Citeren
pokerboy198229
PokerStrategist

Oorspronkelijk gepost door KingKlaas
Hand 3 is het totaal onnodig om te raisen.
Je loopt daar met zo'n raise alleen maar het risico om tegen een sterkere aas of 7 aan te lopen. Met call krijg je river te zien zonder meer te betalen.
Let op: je zit hier IN positie.

Hand 4 : Q8s uit positie callen en helemaal uit de small blind is echt slecht spel. Dit komt bij mij zelfs over als tiltmove en dan is het helemaal zaak om te deze tafel te sluiten of zelfs gewoon helemaal op time-out te gaan.

Ja, hand 3 had ik idd positie over hem, die was ik vergeten. misschien idd callen for a showdown value.

Hand 4 was zeker geen tilt move. Ik hoopte juist dat hij dat zou hebben. Hand 4 kwam gelijk na hand 3 en daarom hoopte ik dat misschien hij irritant zal vinden dat ik hem steeds call oop en dan een fout zou maken. Ik had geen reden om op tilt te zijn.

Beantwoorden
Citeren
Moderator
SDK1987
Oldschool Grinder

Bij hand 3 is callen op de turn inderdaad veel beter. Als hij all-inn gaat kun je niet callen met de nut-flushdraw en je top paar en dat zou zonde zijn. Ook laat je ze range zo wijd mogelijk door alleen te callen.
Hand 1 lijkt me een call voor set-value veel beter of je weet dat hij veel fold op 3 bets.

Beantwoorden
Citeren
pokerboy198229
PokerStrategist

Oorspronkelijk gepost door SDK1987
Bij hand 3 is callen op de turn inderdaad veel beter. Als hij all-inn gaat kun je niet callen met de nut-flushdraw en je top paar en dat zou zonde zijn. Ook laat je ze range zo wijd mogelijk door alleen te callen.
Hand 1 lijkt me een call voor set-value veel beter of je weet dat hij veel fold op 3 bets.

Beste SDK,

Goede reactie van jou. Ik wil jou toch nog om je deskundigheid vragen waarbij wij meer over zijn handrange hebben dan over mij eigen kaarten.

Als wij hand 3 nemen: met welke handrange zou hij mij terugreraisen: zeker geen Ax. Het gaat hier om een TAG die dat nooit zou doen. Wanneer hij dit toch doet bestaat zijn range uit veel bluffs met zijn eigen draws en een willekeurige 7. De kans op een 7 gecombineerd met zijn reraise is kleiner dan de kans dat hij semibluft. Als hij toch een 7 heeft dan kan ik nog hem verslaan met mijn eigen draw. Met een TAG voor een showdown te gaan is negatief EV, als hij toch nog afvuurt op river en ik hit geen flush dan moet ik altijd folden.
Dus met mijn spel ga ik voor maximum value wanneer hij zelf bluft of beperk ik de schade met check/check op de river als ik in positie ben. Uit de positie ga ik toch proberen om de pot te pakken met licht overbetten en/of check reraisen all-in.

Dit geldt ook voor hand 4. Met welke range gaat hij mij daar all in reraisen? Nooit met een J, nooit met een midpair. Zijn reraise zal bestaan uit zijn eigen draws die ik beat kan hebben/A higs en kleine paartjes. Nou met 2 overcard en een flush draw kan ik zelfs die call overwergen. Trouwens qua stacksizes ben ik degene die all in kan reraisen, niet hij.

Dus het ging mij om zijn handrange. In beide gevallen kan ik geen handrange voorstellen waarme hij mij zou reraisen, nogmaals hier gaat het om een reguliere TAG die denkt: ik krijg geen call van een slechtere hand. Hij zal dit alleen doen als hij te weten komt hoe ik over TAG spelers denk en dan kan hij improviseren en met een J mij daar reraisen. Die dynamiek hebben wij nog niet met elkaar gebouwd.

Kun jij dan iets meer bij voorstellen waarom ik op zo'n manier heb gespeeld?

Beantwoorden
Citeren
KingKlaas
Oldschool Grinder

Q8 suited uit positie callen en zeker uit de small blind is gewoon slecht spel.
Als ik dat soort spelers zie, die dat soort baggerkaarten uit de blind spelen, dan ben ik blij positie daarop te hebben.

Elke Tag-speler zal zo denken en daarbij maakt ie nog een note: Hier zit een FISH :f_eek:

Beantwoorden
Citeren
pokerboy198229
PokerStrategist

Beste KingKlaas,

Het is wel jammer dat voor jou poker bestaat uit alleen je starthanden pre-flop. Jouw mindset is met baggerhanden reraisen of folden: gap concept.
In prinicipe doe ik hetzelfde alleen verplaats ik mijn reraise van pre-flop naar postflop. Dan zetten wij iemand echt voor de beslissing als hij zelf nog niets gehit heeft. Pre-flop kan iedereen een held zijn met AA/KK/Ax. Hoe goed kan hij zijn AA spelen laten wij zeggen in geval van hand 4? Ik probeer gewoon de standaard lijnen meer te exploiten tegen TAG/LAG en de correcte standaard lines tegen fisches toe te passen. Dan zijn jouw analyses en oordelen gewoon corerct. Ik zeg verkeerd, jouw analyses en oordelen zijn altijd correct mits jij niet gaat mixen. Ik bedoel met mixen niet je starthanden maar de lines die jij gaat nemen, zoals in handen 3 en 4.

Voor mij is poker veel meer dan hoe standaard jouw starthanden preflop oop zijn. Ik ben niet zo iemand die hit en wint, ik probeer altijd mijn tegenstander op een hand te zetten en daarnaar acteren. Ik let ook op dynamiek, wie wat verloren hebt en dan pas ik mijn spel en mijn (start) handranges aan. Ik kan met 65of 5 betten alleen omdat er iets daarvoor gebeurd is of ik verwacht dat dit mij later iets gaat opleveren.

Uiteindelijk, hebben alle TAG/LAGs hebben ooit aangegeven: hun jaarlijkse winsten tellen zij uit uitbetalingen met AA/KK. Let op mijn keuze woord: uitbetalingen. Jij moet nog ervoor zorgen dat jij met AA/KK uitbetaald krijgt. Jij krijgt niet altijd een fish die met K high jouw alles uitbetaalt. Poker verandert, mensen lezen en leren veel en jij moet dat blijven bijhouden en daarin progresseren. Als jij steeds die standaard lines gaat nemen, dan ben jij wel voorspelbaar en dan bestaan jouw winsten alleen uit random recreatieve spelers.

Daarom om iemand te stempelen dat hij een fish is alleen omdat hij Q8s oop heeft gespeeld, beperken jouw winsten in de toekomst. Jij zou meer kunnen onderzoeken wat zijn totale spel is geweest wanneer hij opeens deze lijn neemt. Ik wilde hem gewoon iriteren, een bepaalde dynamiek opbouwen en uiteindelijk hem een fout laten maken. Ik denk dat ik dat ook bereikt heb: zie zijn reraise naar 0,35c en fold op mijn bet op turn. Dit slaat nergens op. Waarom ben jij daar niet kritisch op? Alleen ondat jij mijn hand kent en niet zijne.

Ik post hier nooit handen waarbij ik de standaard line tegen een fish heb toegepast. Die zijn bekend en voegen verder geen waarde toe. Ik post hier juist handen waarbij ik een andere line heb gebruik omdat ik meer een psychologische verklaring voor heb. Ik ga vanaf nu anders doen, ik ga niet mijn handen bekend maken maar alleen mijn spel, ik denk dat ik daarmee veel kritiek kan besparen.

Beantwoorden
Citeren
divvie
PokerStrategist

QTo is std call pre. Kingklaas je fold teveel vanuit de blinds als je deze hand al 'beroerd' vindt.

Beantwoorden
Citeren
Moderator
SDK1987
Oldschool Grinder

Oorspronkelijk gepost door pokerboy198229

Beste SDK,

Goede reactie van jou. Ik wil jou toch nog om je deskundigheid vragen waarbij wij meer over zijn handrange hebben dan over mij eigen kaarten.

Als wij hand 3 nemen: met welke handrange zou hij mij terugreraisen: zeker geen Ax. Het gaat hier om een TAG die dat nooit zou doen. Wanneer hij dit toch doet bestaat zijn range uit veel bluffs met zijn eigen draws en een willekeurige 7. De kans op een 7 gecombineerd met zijn reraise is kleiner dan de kans dat hij semibluft. Als hij toch een 7 heeft dan kan ik nog hem verslaan met mijn eigen draw. Met een TAG voor een showdown te gaan is negatief EV, als hij toch nog afvuurt op river en ik hit geen flush dan moet ik altijd folden.
Dus met mijn spel ga ik voor maximum value wanneer hij zelf bluft of beperk ik de schade met check/check op de river als ik in positie ben. Uit de positie ga ik toch proberen om de pot te pakken met licht overbetten en/of check reraisen all-in.

Dit geldt ook voor hand 4. Met welke range gaat hij mij daar all in reraisen? Nooit met een J, nooit met een midpair. Zijn reraise zal bestaan uit zijn eigen draws die ik beat kan hebben/A higs en kleine paartjes. Nou met 2 overcard en een flush draw kan ik zelfs die call overwergen. Trouwens qua stacksizes ben ik degene die all in kan reraisen, niet hij.

Dus het ging mij om zijn handrange. In beide gevallen kan ik geen handrange voorstellen waarme hij mij zou reraisen, nogmaals hier gaat het om een reguliere TAG die denkt: ik krijg geen call van een slechtere hand. Hij zal dit alleen doen als hij te weten komt hoe ik over TAG spelers denk en dan kan hij improviseren en met een J mij daar reraisen. Die dynamiek hebben wij nog niet met elkaar gebouwd.

Hand 3
Hij zal inderdaad vooral met medium sterke handen pushen op de turn. Raisen zie ik hem niet meer doen, omdat hij dan meer dan $2 moet raisen met minder dan $3 achter de hand. Al zou het me niet verbazen dat hij een hand als AK en AQ best afstacked tegen jouw raise, want jouw range zal denk ik vooral uit semi-bluffs bestaan en eventueel een 7, maar dan houdt het wel op. Verder denk ik dat hij de meeste semi-bluf handen waarschijnlijk niet meer zal door betten, omdat hij nog maar 1 kaart krijgt om zijn flush te hitten. Dus kan hij die ook niet 3 bet shoven ;)

Als je op de turn called dan ga je niet perse voor de showdown, want je hebt nog altijd 9 outs om een flush te hitten en met een A of 7 op river zul je vaak nog splitten of winnen tegen hem. Verder lijkt mij het geen goede situatie om je hand in een bluf te turnen, omdat hij waarschijnlijk alleen een semi-bluff zal betten op de turn en dat is waarschijnlijk het enige dat hij zal folden. De random bluffs op flop zal hij waarschijnlijk checken.

Dus kan eigenlijk geen goede argument bedenken om te raisen op de turn.

Hand 4
Q8s vind ik de call pre-flop niet heel slecht, want de hand heeft flush- en straatpotentie. Enkele nadelen zijn dat je de hand uit positie moet spelen en daardoor vaak moet opgeven als je mist. Ook heb je wel eens kans dat je gedomineerd bent. Daardoor zul je met top paar redelijk voorzichtig verder moet spelen.

Op de flop kan ik eigenlijk geen goed argument bedenken waarom je tegen de pre-flop agressor wilt 'donken'. Zou zelf gewoon checken en zou je eventueel een float kunnen overwegen, want je hebt de back-door flushdraw en de flop zal hij vaak missen. Daardoor is het goed mogelijk dat hij de turn zal checken.

Nu je hier donked kan hij vrij wijd raisen inderdaad, want hij schat in dat jij waarschijnlijk ook niet zoveel kan hebben en verwacht hij veel fold-equity. Handen als Jx en 44 zal hij vaak callen om jouw lekker door te laten spewen.

Nu je called heb je eigenlijk geen flauw idee waar je staat en kom je in mijn optiek goed weg dat je 2de donkbet wel goed uitpakt.

Beantwoorden
Citeren
pokerboy198229
PokerStrategist

Oorspronkelijk gepost door pokerboy198229

Beste SDK,

Hand 3
Hij zal inderdaad vooral met medium sterke handen pushen op de turn. Raisen zie ik hem niet meer doen, omdat hij dan meer dan $2 moet raisen met minder dan $3 achter de hand. Al zou het me niet verbazen dat hij een hand als AK en AQ best afstacked tegen jouw raise, want jouw range zal denk ik vooral uit semi-bluffs bestaan en eventueel een 7, maar dan houdt het wel op. Verder denk ik dat hij de meeste semi-bluf handen waarschijnlijk niet meer zal door betten, omdat hij nog maar 1 kaart krijgt om zijn flush te hitten. Dus kan hij die ook niet 3 bet shoven ;)

Als je op de turn called dan ga je niet perse voor de showdown, want je hebt nog altijd 9 outs om een flush te hitten en met een A of 7 op river zul je vaak nog splitten of winnen tegen hem. Verder lijkt mij het geen goede situatie om je hand in een bluf te turnen, omdat hij waarschijnlijk alleen een semi-bluff zal betten op de turn en dat is waarschijnlijk het enige dat hij zal folden. De random bluffs op flop zal hij waarschijnlijk checken.

Dus kan eigenlijk geen goede argument bedenken om te raisen op de turn.

Hand 4
Q8s vind ik de call pre-flop niet heel slecht, want de hand heeft flush- en straatpotentie. Enkele nadelen zijn dat je de hand uit positie moet spelen en daardoor vaak moet opgeven als je mist. Ook heb je wel eens kans dat je gedomineerd bent. Daardoor zul je met top paar redelijk voorzichtig verder moet spelen.

Op de flop kan ik eigenlijk geen goed argument bedenken waarom je tegen de pre-flop agressor wilt 'donken'. Zou zelf gewoon checken en zou je eventueel een float kunnen overwegen, want je hebt de back-door flushdraw en de flop zal hij vaak missen. Daardoor is het goed mogelijk dat hij de turn zal checken.

Nu je hier donked kan hij vrij wijd raisen inderdaad, want hij schat in dat jij waarschijnlijk ook niet zoveel kan hebben en verwacht hij veel fold-equity. Handen als Jx en 44 zal hij vaak callen om jouw lekker door te laten spewen.

Nu je called heb je eigenlijk geen flauw idee waar je staat en kom je in mijn optiek goed weg dat je 2de donkbet wel goed uitpakt.

Beste SDK,

Hier heb ik zeker wat aan, nu jij de volledige analyse heb toegepast ook rekening houdend met zijn range. Bedankt voor je moeite. Ik geef jou nu in beide gevallen gelijk: ik was gewoon bezig om een sterke verhaal te verkopen, Ik zie echter nu wel dat met jouw adviezen ik dit veel beter kan doen. Nogmaals bedankt.
Ik zal zo meteen twee andere handen posten waar ik behoorlijk twijfel of ik de juiste beslissing nam: ene gaat het om dat ik geen max value uit heb gehaald en de andere of ik de juiste fold heb gemaakt. Zou jij ook hiernaar willen kijken?

Beantwoorden
Citeren