Oke zal nu reageren en hopelijk is het meteen duidelijk.
Ik denk dat je best kan callen, alleen dan moet je ook rekening houden met het scenario van een Squeeze.
Ja onze hand is zoals gezegd sterk genoeg om gewoon te callen preflop. Dit vanwege goede playability en positie. Ook omdat CO opent en zijn range wijder is dan MP/UTG dus makkelijker aan te vallen postflop. Tuurlijk moeten we rekening houden met een squeeze, deze kans is er altijd. Maar we kunnen er niet zomaar vanuit gaan dat ze op NL20 supervaak squeezen. Stel dat ik dit wist dan 3Bet is wss zelf. Maar zelfs op NL100 squeezen ze niet genoeg opdat ik 76s niet zou callen. Dus ik blijf wel resoluut bij de call.
As played ga je dus 3 way naar de flop. BB checkt, Hero heeft 2 keer gecallt.
Je moet wat afleren om een positief of negatief gevoel te hebben voor een bepaalde line. Hieruit leid ik af dat je probeert never passive te spelen en altijd zelf initiatief te nemen. Tuurlijk is een aggro strategie goed maar af en toe is passive spelen optimaler.
Hit de range van beiden en 1 bet, de ander callt. Niks vreemds. Denk dat het af hangt van in game hoe je dit verder speelt. Denk dat UTG hier ook best wel eens met air kan barrelen, AJ,maar ook pp, misschien een set maar dat denk ik niet, zou die wel checken. Denk eerder AQ, KQ als ie een hit heeft.
Dit is wel wat onduidelijk verwoord als ik eerlijk moet zijn. Dit hit niemand zijn range echt hard. BB checkt en dit is multiway vaak een check/fold. Zijn squeezingrange is TT+ en bijna alle broadways en SC's als hij LAG is. Veel hiervan mist op de flop. CO heeft ook meestal suited broadways en wat hogere SC's, verder miss nog wat 99-QQ. Onze range is dan weer iets wijder dan CO omdat we betere odds krijgen en betere positie hebben, vandaar dat we ook 76s kunnen callen op de squeeze. Wanneer CO bet vs de missed cbet is dit echt niet perse een sterke hand. Hij kan hier perfect stabben met TJs, AJs, 9Ts etc.
Hero heeft een redelijk sterke draw. Als Hero wil kan hij denk ik 3 betten op de flop.Zal een hoop laten folden en je rept dan wel een set of minimaal AQ.Denk dat Villain alleen mss verder speelt met AQ, mss KQ en de rest fold.
Ok, hier zit je er dus wat naast. Call flop >>> 3Bet flop. Waarom?
- Ten eerste gaan we hier nooit een set of AQ raisen op de flop omdat het zo dry is en we multiway zijn. We callen of folden dus met onze hele range.
- Ten tweede gaat villain never ever barrellen als bluff op de turn vs onze range die sets en QTs, QJs, QK, AQ bevat! We gaan dus evenveel info krijgen met een call als met een raise want ik denk niet dat hij zo nitty is dat hij een Qx zal folden.
- We krijgen redelijk goede odds en onze draw is sterk genoeg om te floaten.
- Als we raisen en BB of CO shipt hebben we een kutspot en we willen dit vermijden.
Callen kan ook, maar met wat call jij de flop alleen hier? Inderdaad alleen setjes. Denk ook erg weinig op de turn, behalve setjes. En AQ. Grote kans dat Villain wel een hit heeft en dus door bet, zou ie ook doen als je wel een set hebt. Denk dat ie pas op de river gas terug zou nemen en mogelijk ook niet.
Sorry maar ik begijp echt niet vanwaar je dit haalt hoor :P. Wij hebben sets en redelijk wat top pairs in onze range. Maar we floaten bijna nooit (behalve met 76s ofzo) vs zijn bet hier 3way zonder reads. Onze range is dus sterk! Als villain 2nd barrelt met een hand als ATs dan is dat gewoon dikke spew van hem want we gaan niet veel van onze range folden. Ik verwacht dus dat villain ALTIJD eerlijk gaat zijn op de turn! De kans is niet perse zo groot at villain een een heeft overigens. Ik verwacht dat hij de river doorbet als hij de turn bet omdat zijn turn barrelling range gewoon sterk is zoals ik zei.
Denk ook niet dat ie je veel credit gaat geven voor een set. Zal niet denken mogelijk dat je 44/55 zo speelt pre en dat alles lager dan Q als pp wel fold hier.
Wij kunnen deze handen zeker wel in onze range hebben. Nogmaals onze range voor flopcall is STERK! 44 55 QTs QJs QK AQ en ja 76s en soms een gefloate AJs misschien.
39/30, grote stack, is iemand die graag confrontatie aan gaat post flop denk ik ook
Niet zo levellen aan stats op small sample ;). Vertelt me gewoon dat hij nogal fishy is. Zijn AF is redelijk laag tot nu toe btw dus dat spreekt jouw statement dan weer tegen.
Oke in alles dat je in je laatste allinea gezegd hebt daarop heb ik eigenlijk al gereageerd?
Call pre > 3Bet pre gezien ze niet supervaak gaan squeezen. Tuurlijk is dit een mogelijkheid maarja daarom kan het niet altijd een reden zijn om zelf te 3betten.
Verder rep je harder een set met de flop te callen dan door klein te raisen want zou zo slecht zijn om een set hier te raisen.
En ja als villain dan de turn groot doorbet hebben we een easy fold. Waarom is dit zo een groot probleem? :(. De kans dat hij air barrelt is erg erg klein.
Nog 1 puntje; We callen preflop op de squeeze omdat:
- Positie
- Playability, weinig reversed implieds!
- Redelijke odds 3way
- Hand is nice om 3way te spelen
- BB gaat vaak eerlijk zijn op de flop en geen air cbetten 3way. Dus supereasy zijn range te bepalen vaak.
Zelf zal ik dit niet snel callen na een squeeze, vind ook de sizing van de BB raar,vind dat als je callt je de flop, die lang niet slecht is nu zelf het initiatief moet nemen. De lijn is hier uitsluitend callen, vind ik te slap. Dus pre call, fold ik op squeeze. Liever pre 3 betten.Wel een mooie hand tegen deze Villain, maar niet om te callen na bet BB en call UTG. Wat korter en hopelijk wat duidelijker.
Kijk dat is jouw mening maar je bent hier toch om te leren neem ik aan? Hopelijk heb ik alles goed verduidelijkt. Ik ben namelijk zeker dat Hero de hand goed speelt om boven vermelde redenen. Je moet van het idee dat callen te slap is. We hebben een STERKE range ondanks we 3x gecalled hebben. Pre callen is goed met een SC gezien posities, SPR. Beter in single raised pot zoals gezegd. Fold op de squeeze kan je doen en is safe maar omdat we positie enzo hebben en goede odds verwacht ik dat we +EV kunnen spelen.
Verwoord het misschien wat slecht, maar bedoelde te zeggen dat bij een call op de flop op de turn de problemen komen als je niet hit. Je kunt op de turn alleen verder bij een hit.
De handen die de turn betten zullen niet folden op een flopraise. Als hij de turn doorbet staat hij sterk en hebben we geen probleem met een fold, tenzij hij klein genoeg bet zodat we correcte odds krijgen.
Hij heeft genoeg zwakke Qx en air en je flopt goed.
Hij heeft geen zwakke Qx want fold hij op een shove. En dat hij air heeft is goed want dan check/fold hij de turn.
Flopcall is superstandard. Hij gaat turn soms check/folden en op diamonds kunnen we soms shoven om hem QJ, QK te doen folden. Denk niet dat hij ooit AQ fold btw.
HOPELIJK duidelijk zo