Ga naar het forum
Meldingen
Alles wissen

[SH] J8s in de BB vs fish op BTN

6 Berichten
3 Gebruikers
0 Reacties
371 Weergaven
Benji009
Oldschool Grinder

Prima, $0.10/$0.20 No Limit Hold'em Cash, 2 Players
Poker Tools Powered By Holdem Manager - The Ultimate Poker Software Suite.

SB: $20.38 (101.9 bb)
Hero (BB): $23.75 (118.8 bb)

Preflop: Hero is BB with 8 J
SB raises to $0.80, Hero calls $0.60

Flop: ($1.60) K 3 T (2 players)
Hero checks, SB bets $0.80, Hero calls $0.80

Turn: ($3.20) Q (2 players)
Hero checks, SB bets $1.60, Hero?

Villain speelt 56/14 en eerder passief. Op turn hit ik naast met FD ook nog eens een OESD. Call ik villain hier, of is een raise beter? En is die laatste raise dan een raise/fold of raise/broke? Note: ik zat even HU met hem aan tafel

Beantwoorden
Citeren
5 reacties
CastAside
PokerStrategist

Hey

Zijn Pfr is wel laag had je een grote sample?
Als ie normaal passief is sta je nu wel achter en je gaat 0,80% splitten op een A.
Wat heb je hier 37% equity als villain echt wijd opent van de sb.
Zou zeggen c/f je gaat hem hier niet veel meer laten folden met een raise.

KQ 1010 33 gaat ie broke en met K10 krijg je misschien nog een call en jij beat hem nu met maar een hand op de turn AJ.

Vind halve pot op de flop wel zwak van villain, had je misschien de flop al kunnen raisen voor info!

Beantwoorden
Citeren
Benji009 Topicstarter
Benji009
Oldschool Grinder

Hey,

Moet dadelijk nog een editje doen: ik zat blijkbaar HU met hem aan de tafel :) Wel vrij belangrijk om te weten , excuses :coolface:

Waarom check/fold? Denk eigenlijk dat dat de minst goede optie is. Ik moet 1,60 callen in een pot van 4,80 + al de implied odds die daar nog eens bijkomen.

Ik twijfelde daarom tussen c/call of c/r. Check-call heeft t voordeel dat je vrij goedkoop de river ziet. Check-raise heeft dan weer het voordeel dat je wel wat fold-equity hebt omdat het board wel vrij scary is + tis goed voor je image.

Beantwoorden
Citeren
CastAside
PokerStrategist

Hey sorry was niet duidelijk haha
Gaat turn ook callen natuurlijk en de river folden als je niet improved. Ga hier turn never folden!

ch/f = check fold en c/f = call fold bij mij tenminste

Vind je argumenten wel sterk, volgens mij zijn beide opties niet verkeerd.
Raise flop of call flop het enige nadeel is dat je met een call flop de hand wel erg faceup speelt denk ik, als je de turn je hand complete en opeens gaat leaden.

Beantwoorden
Citeren
divvie
PokerStrategist

Hey,

Pre is fine. Als je toch wat foldequity/image wil creeren zou ik flop al raisen zodat je nog een extra street hebt om te barrelen om hem tot folden te dwingen. Nu je flop callt en hij 2nd barrelt turn call ik die ook gewoon. Ondanks dat hij maar half pot 2nd barrelt zie ik hem hier toch wel minimaal 10x holden, en gezien hij fish is zal hij deze toch niet folden op een turn raise. Dus ga ik liever voor cheap river zien + implieds eens je hit. Is het wel hopen dat hij weer river bet eens je hit ofc..

En castaside, call/fold bestaat niet :P Je bedoeld zeker call turn/fold river eens je niet improved. Maar deze 'c/c, c/r, c/f' dingen gaan altijd over dezelde street, en jouw call/fold gaat over 2 streets, kan dus niet ;)

Beantwoorden
Citeren
CastAside
PokerStrategist

Oorspronkelijk gepost door divvie
Hey,

Pre is fine. Als je toch wat foldequity/image wil creeren zou ik flop al raisen zodat je nog een extra street hebt om te barrelen om hem tot folden te dwingen. Nu je flop callt en hij 2nd barrelt turn call ik die ook gewoon. Ondanks dat hij maar half pot 2nd barrelt zie ik hem hier toch wel minimaal 10x holden, en gezien hij fish is zal hij deze toch niet folden op een turn raise. Dus ga ik liever voor cheap river zien + implieds eens je hit. Is het wel hopen dat hij weer river bet eens je hit ofc..

En castaside, call/fold bestaat niet :P Je bedoeld zeker call turn/fold river eens je niet improved. Maar deze 'c/c, c/r, c/f' dingen gaan altijd over dezelde street, en jouw call/fold gaat over 2 streets, kan dus niet ;)

Word er gek van al die termen maar je snapt me divvie haha :)
kom een keer gezellig pokeren kun je me gelijk ff een lesje hand beoordelen geven :D

Beantwoorden
Citeren