Ga naar het forum
Meldingen
Alles wissen

[SH] JJ 3way

5 Berichten
5 Gebruikers
0 Reacties
289 Weergaven
DodoBrabbel
PokerStrategist

De raiser is unknown, de limper heeft geen vreemde stats. Preflop 3bet ik niet omdat ik bang ben alle zwakkere handen weg te jagen. Op de flop heb ik hetzelfde probleem, maar het is 3way en de cbet is klein. Wat is hier het beste callen of raisen?

PokerStars - $0.05 NL (6 max) - Holdem - 6 players
Hand converted by PokerTracker 3

MP: $12.50
CO: $5.39
Hero (BTN): $5.10
SB: $4.12
BB: $5.96
UTG: $5.69

SB posts SB $0.02, BB posts BB $0.05, MP posts DB $0.05

Pre Flop: ($0.12) Hero has J♦ J♠

UTG calls $0.05, MP raises to $0.20, fold, Hero calls $0.20, fold, fold, UTG calls $0.15

Flop: ($0.67, 3 players) 9♠ 5♦ 8♥
UTG checks, MP bets $0.35, Hero raises to $1.10, fold, fold

Hero wins $1.31

Beantwoorden
Citeren
4 reacties
EevQQ
PokerStrategist

Denk dat pre call en 3bet beiden wel kan, maar zonder stats zou ik ook callen.

Flop vind ik wel een call ipv raise. Nu laat je al zijn blufs en mindere handen folden.

Beantwoorden
Citeren
lorenzoa
Oldschool Grinder

Ik zou hier gewoon preflop 3betten, de raiser zal hier vaak met een wijde range isoleren dus heb je heel vaak de beste hand.

Zo uit het hoofd berekend zal hier in 60% van de gevallen een overcard vallen waardoor je hand waardeloos wordt.
Je zegt dat je preflop slechts callt om zijn slechtere handen er in te houden, waarom dan die flopraise? Op boards als deze zal je raise bijna uitsluitend actie krijgen van handen die jou crushen dus as played zou ik hier enkel callen.
Protection is hier niet echt nodig want doordat jij JJ hebt is de kans dat 1 van de Villans een OESD heeft een stuk kleiner, verder zijn enkel wat gutshots mogelijk en eventuele backdoorflushdraws.

Beantwoorden
Citeren
MoneyStef
PokerStrategist

Ben het min of meer eens met bovenstaande.

Pre-flop kan zowel call als 3bet. Aangezien het om een iso-raise lijk te gaan van de unknown, misschien eerder een 3bet.

As played op de flop is het een duidelijke call. Je doet niets slechters callen, buiten TT misschien, en je gaat niets beters doen folden (tenzij villain echt heel tight fold met overpairs, maar dat weet je niet).

Beantwoorden
Citeren
Sjors777
Oldschool Grinder

Hoi DodoBrabbel,

Preflop is inderdaad een mooie 3bet spot. Normaal wordt er erg ruim ge3bet vanaf btn in deze spots en daardoor zal je waarschijnlijk minder respect krijgen dan bij een gebruikelijke 3bet. De kans is dus erg groot dat een speler daarop inspeelt, terwijl jij gewoon een goede hand vast hebt.
Een call is af en toe een optie, maar er kleven wel veel nadelen aan. Je speelt je hand dan als een gewoon pp (22-99). Je gaat dus eigenlijk setminen met een sterk pp. Daarnaast krijg je vaak multiway potten. De utg zal altijd callen voor deze odds. Aan der andere kant zal een call een spot creëren, waarin de blinds vaak zullen gaan squeezen. Dit is erg positief voor jou hand, aangezien je je hand flink hebt geunderrept met je call. Ik verwacht echter dat er op deze stakes niet veel wordt gesqueezed in deze spots en dat is dan ook de rede dat we kunne concluderen dat de 3bet beter is hier :) Als een van de blinds echt super spewy is en een flink hoge 3bet heeft is de call dus een reële optie.

Op de flop raise je. Je zal hierdoor een hoop handen uit villains range filteren. Zijn betsize is inderdaad klein. Dit kan op een zwakke hand duiden. Als je callt is de kans groot dat de utg ook callt. Er zijn dan erg veel slechte turns voor jou hand, zeker 3way. Dat gezegd te hebben neig ik in deze spot ook naar protection. Als villain (MP) echt een slechte hand heeft, gaat hij toch maar zelden barrelen en mis je dus amper value door air uit zijn range te halen. Je raissize is ook prima.

Groetjes

Beantwoorden
Citeren