Ga naar het forum
Meldingen
Alles wissen

[Shorthanded] NL2 - AJ

5 Berichten
4 Gebruikers
3 Reacties
1,354 Weergaven
Poefters
PokerStrategist

PokerStars - $0.02 NL FAST (6 max) - Holdem - 6 players
Hand converted by Holdem Manager 3

BTN: $1.73 (86.5 bb)
SB: $3.45 (172.5 bb)
BB: $2.00 (100 bb)
UTG: $3.72 (186 bb)
Hero (MP): $2.72 (136 bb)
CO: $2.00 (100 bb)

SB posts $0.01, BB posts $0.02

Pre Flop: (pot: $0.03) Hero has J♠: A♣:
UTG raises to $0.06, Hero raises to $0.18, fold, BTN calls $0.18, fold, BB calls $0.16, UTG calls $0.12

Flop: ($0.73, 4 players) A♦: 8♣: 2♦:
BB checks, UTG checks, Hero bets $0.36, 2 folds, UTG calls $0.36

Turn: ($1.45, 2 players) 3♣:
UTG bets $0.42, Hero calls $0.42

River: ($2.29, 2 players) T♣:
UTG bets $2.63, Hero folds

Results: $2.29 pot ($0.08 rake)
Final Board: A♦: 8♣: 2♦: 3♣: T♣:

UTG wins $2.21

Ik vermoed dat ik hier te loose 3bet met AJ tov UTG?
Dat was althans mijn gedachte tijdens het spel en werd zelf bang van mijn Ax kicker...:-S

Beantwoorden
Citeren
4 reacties
Scarrtissue
Legacy Member

Weer dezelfde fouten. Heb dit in een hand waar ik wel wat neergezet had gezegd wat er fout was en dat doe je hier weer. Klopt jouw motto wel?

Beantwoorden
Citeren
Moderator
SDK1987
Oldschool Grinder

Beetje tegenstanderafhankelijk, maar tegen de meeste spelers fold ik gewoon meteen. 3bet bluffen lijkt me ook wat te veel van het goede en je speelt ook wel vrij diep. Dus dan wordt het al lastig iemand uit de hand te krijgen en op NL2 is dat sowieso lastig tegen passieve spelers. Dunne value Cbet op flop lijkt me weinig mis mee. Mag misschien wel wat groter tegen 2 spelers. Zeker als je verwacht dat ze draws en misschien wel zwakkere Ax handen gaan callen.

Turn en river lijkt me wel goed zo. Tegenstanders bet op turn is wat vreemd met de wetenschap dat jij de agressor bent. River is een makkelijke fold op een over bet. Dat is zelden een bluf op NL2 denk ik.

Beantwoorden
Citeren
advancedTN1984
Oldschool Grinder

De 3-bet is goed preflop. Echt, dit is goed! Denk dat de meesten niet weten hoeveel rake je betaald. Maar de pot oppakken preflop met dit soort handen is een goede play!

Aangezien het hele veld je callt. Kun je denk ik ermee wegkomen om grotere 3-bets te plaatsen in het vervolg bij zulke tegenstanders. Dat gezegd hebbende. Denk ik dat as played je c-bet ook te groot is. Half pot bets zijn echt heel erg groot. Zeker in zo'n bloated x-way pot. Op de flop ben ik geneigd om dit te checken of heel erg klein te betten. Like 20% er is echt geen noodzaak om een pot op te bouwen.

Door te checken houd je de pot kleiner waardoor je de turn en river kunt callen mits de btn niet bet. Als de button bet call je een straat. En ben je daarna klaar met de hand. Op naar een nieuwe.

Verder een note, gezien je comment. Probeer op de mp tot en met de sb een 3-bet of fold strategie te maken. En alleen maar op de bb een call strategie/3-bet strategie of fold strategie. Het liefst pak je een pot op preflop zonder dat je rake betaald. Kijk in je holdemmanager naar de hoeveelheid rake die je betaald. En bij het kijken van een flopje betaal je altijd rake. Als je dit kunt verminderen is dat positiever voor je winrate dan het kijken van een flopje. Want bij het kijken van het flopje moet je winnen en dat doe je niet altijd. Daarnaast verlies je minimaal bb / 100 van je tegenstander en jezelf aan rake.

Met andere woorden, vind de 3-bet beter dan een call preflop en als je dit te loose vind kun je deze holding ook gaan folden.

Beantwoorden
Citeren
Poefters Topicstarter
Poefters
PokerStrategist

Oorspronkelijk gepost door advancedTN1984
De 3-bet is goed preflop. Echt, dit is goed! Denk dat de meesten niet weten hoeveel rake je betaald. Maar de pot oppakken preflop met dit soort handen is een goede play!

Aangezien het hele veld je callt. Kun je denk ik ermee wegkomen om grotere 3-bets te plaatsen in het vervolg bij zulke tegenstanders. Dat gezegd hebbende. Denk ik dat as played je c-bet ook te groot is. Half pot bets zijn echt heel erg groot. Zeker in zo'n bloated x-way pot. Op de flop ben ik geneigd om dit te checken of heel erg klein te betten. Like 20% er is echt geen noodzaak om een pot op te bouwen.

Door te checken houd je de pot kleiner waardoor je de turn en river kunt callen mits de btn niet bet. Als de button bet call je een straat. En ben je daarna klaar met de hand. Op naar een nieuwe.

Verder een note, gezien je comment. Probeer op de mp tot en met de sb een 3-bet of fold strategie te maken. En alleen maar op de bb een call strategie/3-bet strategie of fold strategie. Het liefst pak je een pot op preflop zonder dat je rake betaald. Kijk in je holdemmanager naar de hoeveelheid rake die je betaald. En bij het kijken van een flopje betaal je altijd rake. Als je dit kunt verminderen is dat positiever voor je winrate dan het kijken van een flopje. Want bij het kijken van het flopje moet je winnen en dat doe je niet altijd. Daarnaast verlies je minimaal bb / 100 van je tegenstander en jezelf aan rake.

Met andere woorden, vind de 3-bet beter dan een call preflop en als je dit te loose vind kun je deze holding ook gaan folden.

Dankjewel.
Hier kan ik wat mee!

Ik ben inderdaad terug de zaken aan het opnemen aangaande 3bet - call - fold strategies.
De rake is een goeie tip en ga ik zeker eens bekijken. Nooit eerder bij stilgestaan.

Beantwoorden
Citeren