Ga naar het forum
Meldingen
Alles wissen

[Gesloten] wat moeten we toch met AK??? :)

7 Berichten
4 Gebruikers
0 Reacties
191 Weergaven
DrHaze
PokerStrategist

Van alle begin handen heb ik het meeste problemen met AK.

Vandaar deze hand:

Hand converted with online PokerStrategy.com hand converter:

Hand afspelen

$0.01/$0.02 No-Limit Hold'em (8 handed)

Known players:
[tg]MP1$0.66:///////;MP2$2.47:///////;MP3$2.16:///////;CO (Hero)$3.43:///////;BU$1.97:///////;SB$2.01:///////;BB$1.72:///////;UTG2$2.52:///////;[/tg]

Preflop: Hero is CO with K:h, A:s.
2 folds, MP2 raises to $0.08, MP3 folds, Hero calls $0.08, 2 folds, BB raises to $0.33, MP2 folds, Hero calls $0.25.

Flop: ($0.75) 4:c, 9:s, 6:h (2 players)
BB checks, Hero bets $0.75, BB raises to $1.39, Hero calls $0.64.

Turn: ($3.53) J:d (2 players)

River: ($3.53) 2:d (2 players)

Final Pot: $3.53.

mijn idee:
pre-flop: had ik moeten re-raisen ipv zijn raise te callen???
flop: geen idee: had ik kleiner moeten betten, had ik moeten folden op zijn re-raise??

Alle hulp is welkom :P

edit: ik zie nu pas dat ik niet pre-flop geopend heb maar eerst gecalled heb op MP2 zijn bet, dat is dus al zeker fout :facepalm: (Maar als we ervan uit gaan dat MP2 gefold heeft en ik open met 8cent, wat zit er dan nog allemaal mis :))

6 reacties
LaughingMan85
Elite Grinder

Zoals je al aangeeft heb je preflop wel wat fouten gemaakt maar dat besef je zelf al.
Indien jij hier geopend hebt met AK en iemand maakt een normale 3bet terwijl je IP zit dan kun je wel callen met AK om dan postflop fit or fold te spelen. OOP kun je best gewoon een tighte fold maken.
Als je dan een A hit ben je vrijwel zeker dat je de beste hand hebt, als je een K hit moet je voorzichtig verder spelen om niet gevalueowned te worden door AA/KK.
Postflop na villain zijn check kun je dan best ook gewoon behind checken, een stab heeft hier imo geen enkele zin. Villain zijn range bestaat hier voornamelijk uit TT+/AQ, met zijn PP's gaat hij niet folden, en op AQ lig je ver voor dus kun je beter voor een free card gaan en hopen dat een A valt.
Ik wil nog even vermelden dat zo een check op de flop OOP na een 3bet preflop, altijd heel verdacht is dus zou je je nooit moeten laten verleiden om een bet te plaatsen, als hij de turn ook weeral checkt heeft hij waarschijnlijk niks en kun je wel een bet plaasten maar dan volstaat een bet van 1/2-2/3e pot

DrHaze Topicstarter
DrHaze
PokerStrategist

ook hier erg bedankt voor de verduidelijking.

Nu begrijp ik pas dat ik post-flop, AK veel te vaak overspeel.

Daar gaan we in de toekomst dus op letten :)

Dat je de hand uberhaubt niet goed speelde is hierboven al uitgelegd, maar wat wil je bereiken met een potsized bet op de flop? Ongeacht de situatie komt een potsized bet voor mij angstig over en zou ik villain zijnde best de guts hebben om jouw all-in te zetten, uiteraard alleen als jij nog een stack heb om de hand te folden.

Dus afgaande op jouw potsized bet op de flop, daar moet je denk ik mee stoppen er zijn betere manier om je hand te beschermen.

Neoken
PokerStrategist

Nooit bluffen/semi-bluffen in een multiway 3betted pot wanneer je zelf niet het initiatief hebt. :)

Daar ben ik het niet helemaal mee eens, alhoewel je er uiteraard heel selectief in moet zijn mocht je het toch doen. Wat ik aan wilde geven is het feit dat iemand die een potsized bet doet op de flop, vaak zwak staat. En in deze situatie is inderdaad een AK heel logisch, als jij diegene daarop kan zetten moet je gewoon de trekker overhalen. Maar dat kan uiteraard alleen als je situaties herkent en weet wat je doet.

Neoken
PokerStrategist

Sry, ik had het verkeerd gezien, en dacht dat ze met 3 in de pot zaten.

HU en in positie kan ik het wel nog begrijpen dat je een stab wilt proberen na de check van villain, maar als je het probeert, maak dan toch liever een bet tussen 2/3 en 3/4 van de pot, aangezien een potsized bet op zo'n droge flop eerder als een bluff overkomt dan als een value/protectionbet.

In elk geval, hier zou ik eigenlijk ook maar zelden betten. Ook al omdat het enorm verdacht is dat een preflop 3better op zo'n droge flop niet cbet. Het is zoals LaughingMan85 zegt, ofwel heeft villain een overpair en hoopt hij op een stab van u, ofwel sta je voor en kan je gewoon check behind doen voor potcontrol.