Ga naar het forum
Meldingen
Alles wissen

Zoom KK on drawy Board

18 Berichten
9 Gebruikers
0 Reacties
1,345 Weergaven

PokerStars Zoom No-Limit Hold'em, $0.02 BB (9 handed) - PokerStars Converter Tool from FlopTurnRiver.com

Button ($2.57)
SB ($1.07)
BB ($0.95)
UTG ($0.50)
UTG+1 ($1.90)
MP1 ($2)
MP2 ($2)
MP3 ($4.45)
Hero (CO) ($2.18)

Preflop: Hero is CO with K, K
1 fold, UTG+1 bets $0.06, 3 folds, Hero raises to $0.12, 1 fold, SB calls $0.11, 2 folds

Flop: ($0.32) 8, 10, J (2 players)
SB bets $0.30, Hero calls $0.30

Turn: ($0.92) 5 (2 players)
SB bets $0.65 (All-In), Hero calls $0.65

River: ($2.22) 7 (2 players, 1 all-in)

Total pot: $2.22 | Rake: $0.08

Was een fold op de flop beter geweest ?

Ik loop uiteindelijk tegen een villain aan met 99.

Beantwoorden
Citeren
17 reacties

ik denk dat je raise voor de flop wat weinig is. Zelf zou ik op de flop ook nog eens raisen. En bij call of reraise geen geld er meer in stoppen.

Beantwoorden
Citeren
KillBZ
Oldschool Grinder

Raise pre flop 3,5x zijn raise. Dus naar 20 cent ongeveer.

Op de flop geeft hij eigenlijk aan dat hij een hand heeft die niet zo sterk is maar wel graag de turn wilt zien. Daarom ga ik hier all-in raisen, omdat hij maar 50bb heeft.

Wat me opvalt is dat je denkt dat je had moeten folden/twijfelt. Ik denk dat je hier veel te result orientated denkt, omdat je verloor, maar eigenlijk het geld in de pot hebt gekregen met de beste hand tot de turn. Dat hij uiteindelijk wint is jammer.

Zou je voortaan je handen in de sectie willen posten van het limiet waar je de hand hebt gespeeld? dus in de NL20 of lager sectie in dit geval. Bij voorbaat dank:)

Beantwoorden
Citeren
KoeNe4U
Oldschool Grinder

Je moet hier naar mijn mening echt veeeel agressiever te werk gaan:

preflop: 3bet naar 0.18$ (die coldcall van de sb uit positie vind ik persoonlijk een heel vreemde move en daaruit leid ik af dat hij geen goede speler is)
flop: donkbet van de sb kan ook een draw zijn, maar je moet eigelijk hier al beslisse wat je verder met de hand wil doen, aangezien je call op de flop je naar mijn mening potcommitted maakt, dus als je zijn flopbet callt, kan je in feite niet meer folde op de turn. Ik zou het hier dus op de flop all in shove, aangezien hij deze move ook met een sterke draw kan make of zelfs met QQ.

Ben benieuwd wat een coach hierover te zegge heeft :f_biggrin:

Beantwoorden
Citeren
TurboHenk
Legacy Member

KoeNe4U, kijk post boven je?

Beantwoorden
Citeren
KillBZ
Oldschool Grinder

Ja hier heb ik mn avatar niet, :O :f_cry:

Beantwoorden
Citeren
KoeNe4U
Oldschool Grinder

haha, oke sorry, ik ben pas terug begonnen met pokeren en heb al een tijdj niet meer op het forum van pokerstrategy gezeten :f_biggrin:
Is inderdaad niet duidelijk dat KillBZ een coach is, maar ik had het kunnen opmaken uit zijn 'professionele' uitleg natuurlijk :f_cool: haha

Beantwoorden
Citeren
Gildo0
Poker Player

Oorspronkelijk gepost door barry1975

Was een fold op de flop beter geweest ?

.

wat denk je nu zelf?

Beantwoorden
Citeren
Orodin
PokerStrategist

Oorspronkelijk gepost door KillBZ

Fixed by moving :D

@Gildo0: Probeer je reacties alsjeblieft constructief en vriendelijk te houden. Voor OP ligt dit kennelijk niet voor de hand. Hij heeft er meer aan als je uitlegt waarom hij een move wel of niet zou moeten maken. Thanks :)

Beantwoorden
Citeren
michel2311
PokerStrategist

Zeker als mensen gaan donkbetten kun je er bijna vanuit gaan dat ze wel iets hebben maar niet een echt sterke hand (uitzonderingen daargelaten). Ik zou deze hand direct pushen op de flop.

Beantwoorden
Citeren
KillBZ
Oldschool Grinder

Oorspronkelijk gepost door Orodin

Oorspronkelijk gepost door KillBZ

Fixed by moving :D

@Gildo0: Probeer je reacties alsjeblieft constructief en vriendelijk te houden. Voor OP ligt dit kennelijk niet voor de hand. Hij heeft er meer aan als je uitlegt waarom hij een move wel of niet zou moeten maken. Thanks :)

Jeej _cool:

Beantwoorden
Citeren
_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

De reden waarom ik denk aan een fold op de flop :

Door de donkbet geeft de villain aan dat hij toch een hand heeft. Ik zet zijn range hier door mijn kleine 3 bet op een range van :

AA,QQ,JJ,TT,99,AKs,AJs-ATs,KQs,AK,AJo,ATo,KJo

totale Equity tegen deze range is eigenlijk maar : 50,8%.
Waarbij ik me afvraag of hij zijn hele range hier gaat donk leaden of alleen de betere handen en ik dus behind lig.

Door deze lage equity denk ik dat er betere spots langskomen om het geld erin te krijgen.

Nu kom ik hier idd in de problemen door mijn kleine 3bet, maar ik gebruik deze kleine 3bet om licht te 3betten vanaf BU,Blinds wanneer ik gereaised wordt vanuit late positie met een ruime range. Door de 3bet groter de maken moet ik mijn range ook weer inkrimpen om +ev te 3betten.

Ik begin net met NL, en vindt zoom leuk om ernaast te hebben als ik SNG's speel, of een paar MTT's aan het spelen ben. Ik volg af en toe een Coaching van Rogier en merk dat 'hand reading skills' ook handig kan zijn in SNG's.

Bedankt voor de reacties !!

Beantwoorden
Citeren
KillBZ
Oldschool Grinder

Oorspronkelijk gepost door barry1975
De reden waarom ik denk aan een fold op de flop :

Door de donkbet geeft de villain aan dat hij toch een hand heeft. Ik zet zijn range hier door mijn kleine 3 bet op een range van :

AA,QQ,JJ,TT,99,AKs,AJs-ATs,KQs,AK,AJo,ATo,KJo

totale Equity tegen deze range is eigenlijk maar : 50,8%.
Waarbij ik me afvraag of hij zijn hele range hier gaat donk leaden of alleen de betere handen en ik dus behind lig.

Door deze lage equity denk ik dat er betere spots langskomen om het geld erin te krijgen.

Nu kom ik hier idd in de problemen door mijn kleine 3bet, maar ik gebruik deze kleine 3bet om licht te 3betten vanaf BU,Blinds wanneer ik gereaised wordt vanuit late positie met een ruime range. Door de 3bet groter de maken moet ik mijn range ook weer inkrimpen om +ev te 3betten.

Ik begin net met NL, en vindt zoom leuk om ernaast te hebben als ik SNG's speel, of een paar MTT's aan het spelen ben. Ik volg af en toe een Coaching van Rogier en merk dat 'hand reading skills' ook handig kan zijn in SNG's.

Bedankt voor de reacties !!

Voor 50bb ga ik hier gewoon nooit folden. Je moet nog 0,65 cent investeren om een pot van 2,22 te winnen ook wel je hebt 29% equity nodig om dit profitabel te maken. Je hebt 50% ongeveer tegen zijn range. Dus het is gewoon super profitabel om het erin te krijgen.

Dan,

Je zegt dat je hier zo klein 3bet omdat je dan lichter kan 3betten vanuit de BU en blinds. First of all wil ik je dit gewoon afraden op NL2 omdat mensen toch graag een flopje zien. Het is gewoon niet nodig om loose spots op te zoeken.

Daarnaast wil je als je loose 3bet fold equity creëren, je wilt namelijk uiteindelijk dat villian gaat folden. Dus dan moeten we juist zorgen dat we 3,5x 3betten omdat we anders nooit een fold gaan krijgen.

Dus je redenatie van het klein 3betten is niet kloppend.

Beantwoorden
Citeren
EevQQ
PokerStrategist

Je reden om te min-3betten pre snap ik niet helemaal. Je kan op die manier misschien lichter 3betten maar bedenk je wel dat je erg goede odds geeft aan bijvoorbeeld setminers en drawhandjes. Ook krijg je minder credit voor een 3bet en gaan je blufs vaker gecalled/ge4bet worden. En je krijgt minder value voor je premiums natuurlijk, zoals in deze hand.

SB ziet er niet uit als een goede speler aangezien hij zo'n kleine stack heeft. Donken gebeurt meestal door spelers die een draw hebben of een middelmatige hand waarmee ze dmv donken willen zien waar ze staan. Dan denk ik aan de volgende range: KQ, 99, AJ. Sets zal hij meestal check-raisen of slowplayen, en ik mag hopen dat hij zijn premium pairs preflop 4bet.

Al zou jou range wel kloppen, dan trek je er de verkeerde conclusie uit. De range stel je op om je equity te bepalen, en je equity gebruik je om te kijken of je profitabel broke kunt gaan. Je vind 50% te weinig, terwijl je in deze situatie op de flop maar 29% equity nodig hebt om te mogen shoven. Op de lange termijn is het dus een winstgevende move.

Beantwoorden
Citeren
KillBZ
Oldschool Grinder

Oorspronkelijk gepost door EevQQ
Je reden om te min-3betten pre snap ik niet helemaal. Je kan op die manier misschien lichter 3betten maar bedenk je wel dat je erg goede odds geeft aan bijvoorbeeld setminers en drawhandjes. Ook krijg je minder credit voor een 3bet en gaan je blufs vaker gecalled/ge4bet worden. En je krijgt minder value voor je premiums natuurlijk, zoals in deze hand.

SB ziet er niet uit als een goede speler aangezien hij zo'n kleine stack heeft. Donken gebeurt meestal door spelers die een draw hebben of een middelmatige hand waarmee ze dmv donken willen zien waar ze staan. Dan denk ik aan de volgende range: KQ, 99, AJ. Sets zal hij meestal check-raisen of slowplayen, en ik mag hopen dat hij zijn premium pairs preflop 4bet.

Al zou jou range wel kloppen, dan trek je er de verkeerde conclusie uit. De range stel je op om je equity te bepalen, en je equity gebruik je om te kijken of je profitabel broke kunt gaan. Je vind 50% te weinig, terwijl je in deze situatie op de flop maar 29% equity nodig hebt om te mogen shoven. Op de lange termijn is het dus een winstgevende move.

Copyright? :coolface: ( je post precies hetzelfde als ik deed ;))

Beantwoorden
Citeren
EevQQ
PokerStrategist

Lol, dit scherm stond al een tijdje open en had niet gezien dat jij al had gepost!
Je bent ook zo snel tegenwoordig :P

Beantwoorden
Citeren
KillBZ
Oldschool Grinder

Oorspronkelijk gepost door EevQQ
Lol, dit scherm stond al een tijdje open en had niet gezien dat jij al had gepost!
Je bent ook zo snel tegenwoordig :P

Maakt niet uit :D

Beantwoorden
Citeren
_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Enorm bedankt voor de heldere uitleg, bedankt aan de mensen die de tijd nemen om anderen te helpen hun fouten in te zien.

Super !

Beantwoorden
Citeren